Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoaC schreef:Vaag.
Jammer dat zo'n vooraanstaand homo-persoon nu zulke uitspraken doet in het toch al preutse Amerika. Zal er de acceptatie niet beter op maken, om maar te zwijgen van ouders die hun kinderen nu vast zullen bestoken met het geloof om maar van deze "ziekte" af te komen.
Erg sneu.
Citaat:Glatze zegt dat homoseksualiteit onnatuurlijk en neurotisch is en een belemmering als je op zoek bent naar je ware ik.
Sunrise_ schreef:Ehm..sorry hoor, ik ben ook Christen, maar je wordt toch al als homo geboren? Dat zit toch 'in' je zeg maar? Maargoed, het kan natuurlijk misschien best wel, maar hij had ook als homo Christen kunnen worden, en dan het homo zijn gewoon voor zichzelf houden, naar mijn mening.
*Edit overigens wel geweldig dat het hij geloof heeft gevonden!
Tavanta schreef:Sunrise_ schreef:Ehm..sorry hoor, ik ben ook Christen, maar je wordt toch al als homo geboren? Dat zit toch 'in' je zeg maar? Maargoed, het kan natuurlijk misschien best wel, maar hij had ook als homo Christen kunnen worden, en dan het homo zijn gewoon voor zichzelf houden, naar mijn mening.
*Edit overigens wel geweldig dat het hij geloof heeft gevonden!
Dit vind ik dan weer zo'n foute stelling, als homo christen worden en dan maar gewoon doen alsof het niet zo is omdat het niet met het christendom spoort
Je moet toch jezelf kunnen zijn, zeker in je geloof en dan zou je iets wat zo belangrijk is in je leven en medebepalend is voor wie je bent maar voor jezelf moeten houden..........
mariekie schreef:De kerk accepteerd je wel alleen de mensen die er elke zondag heen gaat niet!
Sunrise_ schreef:Ho wacht! Met voor jezelf houden, bedoel ik dus niet dat je het tegen niemand mag vertellen, juist niet! Ik denk dat als je Christen bent en homo, dat het juist goed is om er over te praten en je hart te luchten. Maar ik bedoelde dat er veel christelijke homo's zijn die ervoor kiezen om geen relatie aan te gaan, dus alleenstaand blijven, en dat bedoelde ik er dus mee
. Sorry als het verkeerd/bekrompen overkwam, dat was dus zeker niet de bedoeling!
Sunrise_ schreef:Ho wacht! Met voor jezelf houden, bedoel ik dus niet dat je het tegen niemand mag vertellen, juist niet! Ik denk dat als je Christen bent en homo, dat het juist goed is om er over te praten en je hart te luchten. Maar ik bedoelde dat er veel christelijke homo's zijn die ervoor kiezen om geen relatie aan te gaan, dus alleenstaand blijven, en dat bedoelde ik er dus mee
. Sorry als het verkeerd/bekrompen overkwam, dat was dus zeker niet de bedoeling!
Mietje schreef:En dat kiezen ze, omdat het afgekeurd word door van die bekrompen geesten die jawel; het christendom aanhangen.. (niet verkeerd lezen, dus ik zeg niet dat alle christenen zo denken, maar van die conservatieven daar in Amerika)
Marijkjuh schreef:Als mijn oom naar de kerk gaat (oke wel zelden maar toch) dan kijkt niemand hem vreemd aan en mag hij er gewoon in en dat terwijl hij homo is
Waarom zou je niet katholiek én homo kunnen zijn?
Sammie schreef:Waar staat in de bijbel dat God de mannen niet voor elkaar heeft gemaakt en dat hun de hel wacht dat ze elkaar begeren?