Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:49

Vaag.
Jammer dat zo'n vooraanstaand homo-persoon nu zulke uitspraken doet in het toch al preutse Amerika. Zal er de acceptatie niet beter op maken, om maar te zwijgen van ouders die hun kinderen nu vast zullen bestoken met het geloof om maar van deze "ziekte" af te komen.
Erg sneu.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:55

Beetje jammer..
Of hij is nooit homo geweest, of hij is nog steeds niet homo af Knipoog
Zoiets zit in je, en dat krijg je er niet uit, al bid je de godganze dag door.
En idd, precies van NoaC zegt, dit is weer een aanmoediging voor de ouders van gay kinderen om ze te gaan bestoken met preken over het geloof en ze er vanaf te praten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:17

NoaC schreef:
Vaag.
Jammer dat zo'n vooraanstaand homo-persoon nu zulke uitspraken doet in het toch al preutse Amerika. Zal er de acceptatie niet beter op maken, om maar te zwijgen van ouders die hun kinderen nu vast zullen bestoken met het geloof om maar van deze "ziekte" af te komen.
Erg sneu.

Was ook mijn eerste gedacht.

Amerika zal nu wel zeker overuigd genoeg zijn om te roepen 'zie je wel dat het een gewoon een enge ziekte is!' . Een keertje God zegen je hier, een keertje God zegen je daar, en je bent er van af. Vork .

Eigenlijk is het triest hoe zulke uitspraken nog kunnen hedendaags in de westerse wereld. Laat toch zien dat zelfs wij niet perfect zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:21

Citaat:
Glatze zegt dat homoseksualiteit onnatuurlijk en neurotisch is en een belemmering als je op zoek bent naar je ware ik.

Dan kan hij nog lang zoeken naar zijn ware ik want als hij dit soort omslagen maakt in zijn hoofd dan weet hij het helemaal niet.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:21

Hahaha, die man heeft echt humor Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk niet dat je opeens hetero bent als je je tot het christendom bekeert. Die man zelf vind ik trouwens helemaal vreemd, eerst richt hij ene heleboel op en dan opeens gebeurt dit. Dit is natuurlijk ook weer heel bevordelijk voor amerika met de acceptatie van homoseksualiteit

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:31

Sunrise_ schreef:
Ehm..sorry hoor, ik ben ook Christen, maar je wordt toch al als homo geboren? Dat zit toch 'in' je zeg maar? Maargoed, het kan natuurlijk misschien best wel, maar hij had ook als homo Christen kunnen worden, en dan het homo zijn gewoon voor zichzelf houden, naar mijn mening.

*Edit overigens wel geweldig dat het hij geloof heeft gevonden! Lachen

Dit vind ik dan weer zo'n foute stelling, als homo christen worden en dan maar gewoon doen alsof het niet zo is omdat het niet met het christendom spoort Verward
Je moet toch jezelf kunnen zijn, zeker in je geloof en dan zou je iets wat zo belangrijk is in je leven en medebepalend is voor wie je bent maar voor jezelf moeten houden..........

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:47

Tavanta schreef:
Sunrise_ schreef:
Ehm..sorry hoor, ik ben ook Christen, maar je wordt toch al als homo geboren? Dat zit toch 'in' je zeg maar? Maargoed, het kan natuurlijk misschien best wel, maar hij had ook als homo Christen kunnen worden, en dan het homo zijn gewoon voor zichzelf houden, naar mijn mening.

*Edit overigens wel geweldig dat het hij geloof heeft gevonden! Lachen

Dit vind ik dan weer zo'n foute stelling, als homo christen worden en dan maar gewoon doen alsof het niet zo is omdat het niet met het christendom spoort Verward
Je moet toch jezelf kunnen zijn, zeker in je geloof en dan zou je iets wat zo belangrijk is in je leven en medebepalend is voor wie je bent maar voor jezelf moeten houden..........

en toch denkt de meerderheid van de christenen in dit land er zo over.
het is een tijdje stil geweest van af die kant van de antie holebi`s maar sins de spruitjes politiek van cda/cu hoor je steeds meer van dit soort geluiden.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:54

Triest.......
Gaan we weer terug naar af, ik begrijp overigens niet dat je je dan als holebi wilt aansluiten bij een kerk die je vervolgens niet accepteren zoals je bent.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:04

Je maakt mij niet wijst dat dat niet kan !

De kerk accepteerd je wel alleen de mensen die er elke zondag heen gaat niet!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:07

mariekie schreef:
De kerk accepteerd je wel alleen de mensen die er elke zondag heen gaat niet!

En wat is dan die kerk zonder die mensen die er elke zondag heen gaan ?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:28

Ho wacht! Met voor jezelf houden, bedoel ik dus niet dat je het tegen niemand mag vertellen, juist niet! Ik denk dat als je Christen bent en homo, dat het juist goed is om er over te praten en je hart te luchten Lachen . Maar ik bedoelde dat er veel christelijke homo's zijn die ervoor kiezen om geen relatie aan te gaan, dus alleenstaand blijven, en dat bedoelde ik er dus mee Knipoog . Sorry als het verkeerd/bekrompen overkwam, dat was dus zeker niet de bedoeling!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:33

Ik blijf erbij, als homoseksueel word je geboren, dat kan je niet even bij de supermarkt pinnen. en dus ook niet weggooien, je bent het of je bent het niet. ik hoop dat hij zichzelf nu goed voelt, dat ie de rest van zn leven tegen zichzelf liegt. ben benieuwd hoelang t duurt voordat ie in de krant staat met ze vriendje onder een dikke vette kop met tekst : "heterdaad betrapt toch nog homo"

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:44

Sunrise_ schreef:
Ho wacht! Met voor jezelf houden, bedoel ik dus niet dat je het tegen niemand mag vertellen, juist niet! Ik denk dat als je Christen bent en homo, dat het juist goed is om er over te praten en je hart te luchten Lachen . Maar ik bedoelde dat er veel christelijke homo's zijn die ervoor kiezen om geen relatie aan te gaan, dus alleenstaand blijven, en dat bedoelde ik er dus mee Knipoog . Sorry als het verkeerd/bekrompen overkwam, dat was dus zeker niet de bedoeling!

En dat kiezen ze, omdat het afgekeurd word door van die bekrompen geesten die jawel; het christendom aanhangen.. (niet verkeerd lezen, dus ik zeg niet dat alle christenen zo denken, maar van die conservatieven daar in Amerika Knipoog)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:48

Je bedoelt die mensen die hun kinderen van 4 al met spandoeken laten lopen met: "God hates fags" "Gay people will burn in hell"? Ik snap wat je bedoelt Knipoog . Maar dit was even zodat jullie niet denken dat ik ook zo ben, want ik heb niks tegen homo's namelijk Knipoog .

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:48

Sunrise_ schreef:

Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat je moet kiezen tussen "de kerk" of een relatie, want "de kerk" accepteerd die relatie niet dus blijf je maar alleen......

Vind ik nog steeds triest.........

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:50

Mietje schreef:
En dat kiezen ze, omdat het afgekeurd word door van die bekrompen geesten die jawel; het christendom aanhangen.. (niet verkeerd lezen, dus ik zeg niet dat alle christenen zo denken, maar van die conservatieven daar in Amerika Knipoog)

Niet alle christenen denken zo nee, maar je hoeft echt niet helemaal naar Amerika om die bekrompen geesten te vinden hoor

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:51

Als mijn oom naar de kerk gaat (oke wel zelden maar toch Tong uitsteken ) dan kijkt niemand hem vreemd aan en mag hij er gewoon in en dat terwijl hij homo is Nagelbijten / Gniffelen
Waarom zou je niet katholiek én homo kunnen zijn?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:51

Het gaat niet zozeer om de kerk, maar om het geloof dat je aanhangt. Kijk veel Christelijke homo's hebben zoiets van: Ik zou heel graag een relatie willen, maar omdat God mannen niet voor elkaar gemaakt heeft, probeer ik in mijn leven daar ook niet aan mee te doen, en ga ik dus geen relatie aan.

Sorry, het klinkt nu heel bekrompen hoe ik het allemaal neerzet, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen Vork .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:53

Waar staat in de bijbel dat God de mannen niet voor elkaar heeft gemaakt en dat hun de hel wacht dat ze elkaar begeren?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:55

Dus dan mag je het er wel over hebben dat je homo bent, maar moet je er wel voor kiezen om je hele leven alleen te blijven, want god is tegen je relatie? Ik snap je nog niet helemaal hoor. Je zegt elke post dat je niet bekrompen wil zijn, maar zo komt het op mij wel over...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:57

Ik zeg niet dat ik dat vind, ik zeg dat er mensen zíjn die er zo over denken Knipoog .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:59

En zij denken zo omdat veel stromingen van het Christendom dit ook zeggen. De 'kerk' predikeert dit. Homo zijn is gevaarlijk, een ziekte! U wacht de hel enz enz. Vandaar mijn vraag : waar in de bijbel staat precies dat God zeer boos wordt al 2 mannen of 2 vrouwen van elkaar houden?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-07-07 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:00

Marijkjuh schreef:
Als mijn oom naar de kerk gaat (oke wel zelden maar toch Tong uitsteken ) dan kijkt niemand hem vreemd aan en mag hij er gewoon in en dat terwijl hij homo is Nagelbijten / Gniffelen
Waarom zou je niet katholiek én homo kunnen zijn?

Vraag dat eens aan de paus Knipoog

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:03

[quote="Sammie"]En zij denken zo omdat veel stromingen van het Christendom dit ook zeggen. De 'kerk' predikeert dit. Homo zijn is gevaarlijk, een ziekte! U wacht de hel enz enz. Vandaar mijn vraag : waar in de bijbel staat precies dat God zeer boos wordt al 2 mannen of 2 vrouwen van elkaar houden?[/quote

Hu de kerk die verkondigd dat homo een gevaarlijke ziekte is?

Dat doen ze volgens mij niet hoor ROFL ROFL ROFL
Erg treist anders...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:03

Sammie schreef:
Waar staat in de bijbel dat God de mannen niet voor elkaar heeft gemaakt en dat hun de hel wacht dat ze elkaar begeren?

Over dat ze in de hel zullen branden, daar bedoelde ik die Amerikaanse sectes mee die er met zulke teksten op hun spandoeken rondlopen, net als ze hun kinderen laten doen. Over dat branden in de hel, ten eerste ga ik daar niet over, ten tweede is God een God van Liefde.

Ik zeg ook niet dat God je in de hel zal laten branden (er zijn natuurlijk wel altijd mensen die dat wel zullen zeggen), ik bedoel dat God het oorspronkelijk niet zo bedoelt heeft. Ik heb dus niks, maar dan ook niks tegen homo's!

Ik zal even kijken of ik de bijbeltekst kan vinden hoor..