En er stond controle in de toileten zodat ze daar niet konden gaan
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vanessa24 schreef:Aan de andere kant vind ik het ook weer betuttelend overkomen. Als de jongeren willen roken, dan moeten ze dat zelf weten. De ouders hebben hierin de eerste verantwoordelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat de ouders hierin niet verder komen als hun kinderen op scholen kunnen doen en laten wat ze willen.
Kortom, aan de ene kant vind ik het een goede initiatief, aan de andere kant vind ik het weer nergens op slaan, maar dat is waarschijnlijk omdat ik zelf een roker ben!
erleyne schreef:Vanessa24 schreef:Aan de andere kant vind ik het ook weer betuttelend overkomen. Als de jongeren willen roken, dan moeten ze dat zelf weten. De ouders hebben hierin de eerste verantwoordelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat de ouders hierin niet verder komen als hun kinderen op scholen kunnen doen en laten wat ze willen.
Kortom, aan de ene kant vind ik het een goede initiatief, aan de andere kant vind ik het weer nergens op slaan, maar dat is waarschijnlijk omdat ik zelf een roker ben!
Sorry, maar ik heb liever dat mijn belastingcenten ergens anders aan worden uitgegeven dan de miljoenen euro's die jaarlijks gaan zitten in de gezondheidsklachten van rokersDus niks zelf weten, het kost onze maatschappij bakken met geld!
erleyne schreef:Dan nog kosten rokers meer dan niet rokersOver overgewicht zullen we het maar niet gaan hebben, beetje off topic.
erleyne schreef:Vanessa24 schreef:Aan de andere kant vind ik het ook weer betuttelend overkomen. Als de jongeren willen roken, dan moeten ze dat zelf weten. De ouders hebben hierin de eerste verantwoordelijkheid, maar ik kan me voorstellen dat de ouders hierin niet verder komen als hun kinderen op scholen kunnen doen en laten wat ze willen.
Sorry, maar ik heb liever dat mijn belastingcenten ergens anders aan worden uitgegeven dan de miljoenen euro's die jaarlijks gaan zitten in de gezondheidsklachten van rokersDus niks zelf weten, het kost onze maatschappij bakken met geld!
MissJ schreef:katiavl schreef:Goede voorlichting is er nu al, de fotos van beschadigde longen, en zovoort verzamelen ze ondertussen al als stoerdoenderij.
Afschaffen is een goed ding, mag wel overal van mij apart
Bangmakerij werkt ook niet.
erleyne schreef:Dan nog kosten rokers meer dan niet rokersOver overgewicht zullen we het maar niet gaan hebben, beetje off topic.
buster4ever schreef:ik vind niet dat ze overal maar verbods in moeten stellen mensen gaan dan wel op andere plekken roken denk aan schoolgangen/wc/buiten pleins..
je stopt het roken toch niet en verminderen zal ook echt niet gebeuren jongeren zullen daardoor echt niet minder gaan roken..
je spoort ze juist aan dan vind ik om het juist te doen omdat het juist niet mag...dan gaan jongeren het juist stiekum doen.
vind ook de jongeren die roken dat ze het zelf moeten weten. heb zelf ook gerookt omdat ik er rustig van werd.
katiavl schreef:Runningkawa ik ga even eerlijk zijn, toen mijn moeke (oma dus) op sterven lag, werd ze gebracht naar een terminale ziekenhuis, dat is een plekje in een bos waar ze verwend worden tot het gedaan was. 80 procent die er lagen waren er rokers en hadden longkanker daar voor (had het gevraagd), en tot mijn grote verbazing waren er sommige zusters die daar rookte, dat snapte ik echt niet. Of het is mischien omdat ze het verdriet niet aankunnnen
runningkawa schreef:Niet elke oudje heeft zorg nodig hoor
Mijn oma is 86 en heeft nog niet veel gekost
Vanessa24 schreef:*Poef* en schimmelig legt het loodje
Ik kan het me wel voorstellen dat niet-rokers blij zijn met een algehele rookverbod, ik als roker is daar minder gelukkig mee.
Vanessa24 schreef:*Poef* en schimmelig legt het loodje
Ik kan het me wel voorstellen dat niet-rokers blij zijn met een algehele rookverbod, ik als roker is daar minder gelukkig mee.