Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KsVrPy schreef:Ik ga ook VMBO doen omdat ik geen zin heb in HAVO. En ik merk idd wel dat er echt onderscheid tussen gemaakt wordt. HAVO doet bijv. allemaal leuke projecten en uitjes enzo, VMBO doet dat niet. Echt jammer dat het zo moet.
Urko schreef:Bij ons op school was het zelfs zo erg dat een leraar van de havo in kwam vallen voor een leraar vmbo bij ons in de klas en die kwam al binnen lopen met de opmerking " zo en dan gaan we nu het lagergelege volk van de school aanpakken"
... dat had hij natuurlijk niet moeten zeggen...
furious schreef:KsVrPy schreef:Ik ga ook VMBO doen omdat ik geen zin heb in HAVO. En ik merk idd wel dat er echt onderscheid tussen gemaakt wordt. HAVO doet bijv. allemaal leuke projecten en uitjes enzo, VMBO doet dat niet. Echt jammer dat het zo moet.
Misschien komt dat ook wel omdat je op de HAVO tweede fase hebt?
runningkawa schreef:belachelijk...meer woorden heb ik er niet voor...
flowerxxx schreef:Maar het argument van startkwalificatie slaat nergens op. Met geen enkel middelbare school diploma kan je starten op de arbeidsmarkt. Zelfs iemand met een vwo papiertje heeft een vervolgopleiding nodig. Na de middelbare school ben je niet klaar voor de arbeidsmarkt. Dat ben je pas na mbo/hbo of wo.
Citaat:Startkwalificatie
Een startkwalificatie voor de arbeidsmarkt wordt in Nederland gelijkgesteld aan een opleiding op niveau 2 van de kwalificatiestructuur van de Wet educatie en beroepsonderwijs (WEB). Dit betekent dat na het verlaten van het voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo; voorheen vbo en mavo) nog een beroepsopleiding moet worden gevolgd met een minimale opleidingsduur van twee jaar. Ook een afgeronde havo- of vwo-opleiding wordt als een startkwalificatie beschouwd.
elledani68 schreef:prive ja maar niet een gemeente