Terrorismebibbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: Terrorismebibbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:13

Ik had die bibbers al sinds de aanslagen in Londen 2 jaar geleden, en namen steeds iets af.
Ik heb tijden gehad dat ik met een bonkend hart in de trein zat, en elke moslimman ervan verdacht dat hij iets ging uitspoken. Gelukkig ben ik daar nu zo goed als vanaf, maar door deze gebeurtenis wordt het toch wel weer even iets aangewakkerd.

Als Nederland de sjaak zou zijn, is het of Amsterdam (Schiphol/CS), of Rotterdam CS of Utrecht CS, denk ik. Volgens mij, net wat hierboven gezegd wordt, moet het resultaat direct zichtbaar zijn,
en dat er mensenslachtoffers moeten vallen, direct, dus geen dijken of havens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:16

Wat ik eigenlijk best wel eng vind is dat mijn zus 5 keer in de week op A'dam CS is, en mijn moeder 2 keer in de week op A'dam CS én Utrecht CS. Ik ben soms best wel bang dat hun dan net op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats zijn zegmaar..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:20

Welshcobfan schreef:
Ze zijn slim, het zijn vaak hoogopgeleide mensen die het plannen. Maar het doel is in 1 keer mensen te doden, niet via de omweg van dijken opblazen en wacht op resultaat. Het resultaat moet direct zichbaar zijn.

ja maar iig is het direct zichtbaar, ik bedoel je vernield de eco in 1 keer en op langetermijn is dit zo effectief. En ten Tweede heel nederland ligt plat, denk aan overstromingen, mensen zullen vast te komen zitten je snijd alles af.

Maar ik ben het met je eens dat ze wssl de drukbezochte plaatsen zullen opblazen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:22

Juul, kan me voorstellen dat je daar over nadenkt hoor. Ja
Ik moet over 1,5 jaar ook elke dag gaan treinen naar school, waarschijnlijk Utrecht,
weet ook niet of ik dat zo leuk vind, met name als de dreiging ook voor Nederland groter zou worden. Nagelbijten / Gniffelen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:32

Veel treinen rijden niet op tijd, dus de bom ontploft dan een eindje voor of na het station. Wel lastig voor die terroristen dan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:33

imaudy schreef:
Veel treinen rijden niet op tijd, dus de bom ontploft dan een eindje voor of na het station. Wel lastig voor die terroristen dan.

dat is ook waar, maar ze zullen wel midden in het station wat uitspoken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:34

Idd.. ik moet volgen jaar ook elke dag naar A'dam met de trein. Maar dat is maar tot Sloterdijk. Maargoed, daar kan het ook altijd gebeuren, je weet niet wat die mensen willen Nagelbijten / Gniffelen

@ imaudy: Haha, daar hadden mijn moeder en ik het ook een keer over, vlak na die aanslagen van vorig jaar in Londen. Willen ze hun bommetje leggen, heeft de trein een uur verstraging Clown

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:38

kirri schreef:
imaudy schreef:

dat is ook waar, maar ze zullen wel midden in het station wat uitspoken

Daar heb je dan weer te maken met "hang-agenten", dus dat is ook nog niet zo makkelijk Clown

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:41

hmmm ik denk weer veels te veel door, maar ik wil weten wat er in hun hoofd speelt waarom willen ze dit, is het echt vanuit geloofs overtuiging of speelt de honger naar macht ook mee, het zijn die kleine dingen waar ik nieuwschierig naar ben *te veel soms* Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:43

Hahaha hang-agenten *LOL*
Die heb je hier in de buurt ook. Ze staan altijd alleen maar een beetje te praten en belangrijk te doen met die pakjes aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:44

kirri schreef:
hmmm ik denk weer veels te veel door, maar ik wil weten wat er in hun hoofd speelt waarom willen ze dit, is het echt vanuit geloofs overtuiging of speelt de honger naar macht ook mee, het zijn die kleine dingen waar ik nieuwschierig naar ben *te veel soms* Vork

Dat vraag ik me idd ook af. Wat is het nut van zoveel mensen (letterlijk en figuurlijk) kapot te maken..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:46

Anoniem schreef:
kirri schreef:

Dat vraag ik me idd ook af. Wat is het nut van zoveel mensen (letterlijk en figuurlijk) kapot te maken..

ja en wat gaat er door hun heen, de gedachtengang. nu hopen dat er geen terrorist mee lesst brengen we ze zo nog op ideen Clown

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:46

Ik maak me er absoluut niet druk om, maar ik ga over een maand in Utrecht wonen en moet dan ook vaak op en neer reizen met de trein... Maar dan nog is de kans klein en daarnaast zal Utrecht denk ik ontzien worden aangezien de enige bekende stad in Nederland Amsterdam is. Alsof er iemand in Amerika zich druk zou maken om een opgeblazen stad waar ze nog nooit van gehoord hebben?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:50

Dieuwke1989 schreef:
Ik maak me er absoluut niet druk om, maar ik ga over een maand in Utrecht wonen en moet dan ook vaak op en neer reizen met de trein... Maar dan nog is de kans klein en daarnaast zal Utrecht denk ik ontzien worden aangezien de enige bekende stad in Nederland Amsterdam is. Alsof er iemand in Amerika zich druk zou maken om een opgeblazen stad waar ze nog nooit van gehoord hebben?

zelf denk ik dat ze zich er zeker mee zullen bemoeien de strijd tegen terroisme is al zolang aan de gang en vooral amerika bijt zich erin als een uitgehongerde hond, in onze ogen is het slecht wat hun allemaal uitspoken, maar hun zien het als iets goed.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:51

Daar heb je wel gelijk in, Dieuwke1989, dan zou eerder R'dam of A'dam aan de beurt zijn. Ja

Ik had het ook heel erg hoor kirri, dat ik veelste veel door dacht, en alles wilde weten, heel vervelend soms.
Want eigenlijk zit je jezelf dan (tenminste bij mij) alleen maar weer bang te maken. Schijnheilig

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:54

bang is het niet echt, ik wil gewoon weten waarom ze dit doen, wat gaat er door hun hoofd, waarom krijgen ze hier zo'n kick van, ik ben gewoon nieuwschierig

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:00

Ik maak me er niet druk over. Als het gebeurt, gebeurt het. Maar je kunt er weinig tegen doen en ik vind dat de overheid de bevolking ook wel een beetje angst aanjaagd..

Ik vlieg vrijdag vanaf schiphol naar kreta. Schiphol is ook niet 100% veilig. Eind van de maand ga ik een weekje naar Parijs.. tsja, overal kan altijd iets gebeuren..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:02

LDRD schreef:
Joh, de kans dat jij die ene keer dat je naar Amsterdam gaat wat mee zou maken is minimaal Knipoog .

Ik maak me niet druk, ik kom er elke dag.

Ik ga ook naar Londen in de vakantie.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:04

Ach, ik werk op Schiphol. Het gaat alleen een keer gebeuren, en ik denk dat Amsterdam dan aan de beurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:13

Waarom ''gaat het een keer gebeuren'' volgens jou ?

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:59

Dit is mijn mening: Ik vraag me af waarom nederland zou denken dat zij ooit aan de beurt zijn, als mensen in het buitenland niets eens weten waar nederland ligt. Bijna niemand weet het. Ik denk gewoon niet dat nederland interessant is voor hen. Maar ja dat is mijn mening.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:01

ja maar ja, of het nu ons treft, of onbekende mensen, het blijft heel erg.
de kinderen daar zijn net zulke kinderen als hier.

ik vind het heel erg dat mensen elkaar zoveel leed willen aandoen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:02

Mij lijkt NL ook zo'n klein onbelangrijk landje. Maarja, andere mensen zeggen dat het tegendeel juist waar is Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:02

Marigold schreef:

Mee eens. Dát idee kan ik dus totaal niet bij met m'n hoofd. Maarja, wie ben ik ?

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:25

Anoniem schreef:
Marigold schreef:

Mee eens. Dát idee kan ik dus totaal niet bij met m'n hoofd. Maarja, wie ben ik ?

Ik denk dat het grootste deel van de bevolking er niet bij kan met zn hoofd Huilen
Helaas is er een klein groepje mensen die dat dus wel kan Boos!