Paardenvlees in Sushi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:36

c_alsemgeest schreef:
Het schijnt dat 80% wat je in restaurants krijgt geen inktvis is... maar jawel, de achterkant van miss piggy :+
Het is iig rete goedkoop ( :+ ) en blijkbaar door veel mensen niet te onderscheiden van iets te veel doorgefrituurde inktvis (taaaaaaai :') )

http://www.joop.nl/nieuws/inktvisringen ... ap-verhaal

Was een broodje-aap-verhaal.....

Citaat:
Varkensanussen komen er niet aan te pas, maar helemaal natuurlijk zijn kant-en-klare calamares uit de supermarkt vaak evenmin, ontdekten de makers van het tv-programma Keuringsdienst van Waarde (17 maart 2016). Een deel wordt niet gesneden uit de tubes van kleinere pijlinktvissen (loligo vulgaris), maar gestanst uit de grotere Dosidicus gigas, of samengesteld uit de tubes en andere lichaamsdelen van de dieren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:23

c_alsemgeest schreef:
Het schijnt dat 80% wat je in restaurants krijgt geen inktvis is... maar jawel, de achterkant van miss piggy :+
Het is iig rete goedkoop ( :+ ) en blijkbaar door veel mensen niet te onderscheiden van iets te veel doorgefrituurde inktvis (taaaaaaai :') )

heb je wel heel veel varkens nodig voor een zak van die dingen,aangezien een varken maar 1 anus heeft...niets van waar dus :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:28

geerke schreef:
c_alsemgeest schreef:

heb je wel heel veel varkens nodig voor een zak van die dingen,aangezien een varken maar 1 anus heeft...niets van waar dus :+

In België slachten ze 30000 varkens per dag.
Als één portie calamares 20 ringen (of anussen) zijn is dat 30000/20 = 1500 porties per dag. :+

Maar ik hoop van harte dat het inderdaad onzin is. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:30

c_alsemgeest schreef:

Nee joh, dit was een hoax, geloof je dit echt? :')

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:31

Als je het verschil tussen tonijn en paardenvlees niet proeft of zelfs niet ziet, ben je echt oerdom :')

Maar goed, we gaan met z'n allen wel massaal naar die vreetschuren en willen niet te veel betalen. Dan gaan restaurants ook creatief doen..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:34

lieveli schreef:
c_alsemgeest schreef:

Het erge is dat het míj niet eens zou verbazen als het wel waar is.

De vlees/voedselindustrie is de laatste jaren steeds meer aan het veranderen in een de consument zoveel mogelijk voorliegen, troep voorschotelen en zoveel mogelijk verdienen aan een zo slecht mogelijke kwaliteit-industrie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:36

Tja. Ik zoek dat soort dingen gewoon op als ik het hoor. :P

Nu wel vet zin in calamaris.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:07

Echte calamaris is bijna niet te krijgen, Bijna alle inktvisringen zijn gemaakt van het visafval van de inktvissen die wel echt gebruikt worden voor de ringen.

Het visafval {de vleugels aan de zijkant van een inktvis} word een soort papje van gemaakt en dat word in ringen gevormd en dan gefrituurd.

Zie deze aflevering van keuringsdienst van waarde:

https://youtu.be/oTObGO0gnHw

Yv_

Re: Paardenvlees in Sushi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:16

Ik maak calamaris gewoon zelf. Bestel bij de vishandel een doosje van die mini inktvisjes en ga dan aan de slag. Is wel écht een goor klusje, vooral het ontleden en ontvellen van die dingen in een hel. Maar het is zó lekker. Calamaris in NL restaurants eet ik al jaren niet meer, proeft naar niks meer dan het deeg eromheen :(.

Ontopic: Ik heb ook al jaaaaaaren geen paardenvlees meer op, maar kan me herinneren dat het zoetig was. Gok dat ik het verschil tussen tonijn en paardenvlees wel ga proeven.

Op zich heb ik er geen problemen mee, als het maar wel gewoon aangegeven wordt op de kaart. Net als beef-sushi. Dat je iig wel weet dat je geen vis naar binnen werkt.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:17

Youko schreef:
Nou, ik weet niet hoe het precies zit met Japan. Wat ik wel weet is, dat ze een bepaald gerecht hebben, shabu shabu. Shabu shabu is een rundvleesgerecht en die koeien krijgen de beste voer en worden dagelijks gemasseerd (schijnt het vlees extra lekker te maken). Ze lopen in schone stallen en hebben de ruimte. Wat je vaak van Nederlandse koeien vaak niet kunt zeggen. Trouwens, hier is het ook niet zo denderend voor de slachtvee. Dus tsja, dat de koeien daar nou veel slechter af zijn dan hier... :n (bijvoorbeeld hormonen toedienen aan melkkoeien zodat ze meer produceren. Gevolg is ontstoken en pijnlijke uiers etc.) Dus, dacht het niet... ;)

Uhm... nee.
Shabu-Shabu is een soort stoofpot gerecht net als Sukiyaki. En de naam van een keten van restaurants in NL...

De naam van de dure biefstuk is Wagyu. (Shabu kan je wel bereiden met Wagyu vlees, maar ook met gewoon rundvlees)

Check your facts, please.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:29

Haha varkensanussen, sommige mensen kun je ook van alles wijs maken :')

Wat betreft sushi. Gewoon lekker vega versies eten, met avocado enzo, heerlijk :9

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:39

Ik vind het prima, zolang de beestjes goed verzorgd worden.
Maarja dat geldt natuurlijk voor elk dier.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:43

Het verbaast me dat Ik hier reacties lees van "het maakt me niet uit"
Hoe kan het leven en sterven van die paarden je niet schelen?

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:44

Nikass schreef:

Precies dit.
Wat doe je op bokt dan?
Kijk ik snap dat iedereen anders met dingen omgaat.
Maar volgens mij leef je in je eigen dagelijkse mooie wereld dan.
Je sluit de dingen af die je niet hoeft te zien/horen.
Zo, makkelijk, dan heb je er ook geen last van.
Denk dat je ook wat meer kan beseffen dat er buiten je eigen wereld ook andere dingen gebeuren.
Die kan je onder ogen komen, of negeren.
Als je dat laatste kiest, kom je op zo een antwoord.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:09

Nikass schreef:

Het kan mensen wel wat schelen
Maar er zijn hier naar weinig mensen die naar Japan vliegen om die specifieke paardensushi te eten

Want dat staat er in het artikel
Niet dat wij paard in onze in Nederland bestelde en gemaakte sushi hebben

Dus met info over wat er in Japan word geïmporteerd om daar in de daar gegeten sushi word gedaan zeg je helemaal niets over wat er hier in de sushi zit.

Verder zijn er nog veel meer redenen om issues met Japan te hebben Btw
Iets met walvis etc

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 01:06

c_alsemgeest schreef:
Net als de varkens anusjes die voor inktvis door moeten gaan brrrrrr :Y)
1x voorgeschoteld gekregen en dat verschil zie en ruik je trouwens direct als je liefhebber bent van inktvis.

Dat is een hele bekende hoax :') Ik ben nu wel benieuwd wat je echt gegeten hebt als het volgens jou ook geen inktvisringen waren :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:01

Sonja_vR schreef:
Nikass schreef:

Het kan mensen wel wat schelen
Maar er zijn hier naar weinig mensen die naar Japan vliegen om die specifieke paardensushi te eten

Want dat staat er in het artikel
Niet dat wij paard in onze in Nederland bestelde en gemaakte sushi hebben

Dus met info over wat er in Japan word geïmporteerd om daar in de daar gegeten sushi word gedaan zeg je helemaal niets over wat er hier in de sushi zit.

Verder zijn er nog veel meer redenen om issues met Japan te hebben Btw
Iets met walvis etc

Het gaat er niet om of mensen het daadwerkelijk eten, het gaat erom dat men letterlijk zegt: het maakt mij niet uit wat er in mijn eten zit als het maar lekker smaakt. Ook als het paardenvlees is ook als je weet dat deze dieren een hels leven en sterven hebben gehad.
Het blijkt ook wel dat het veel mensen niet uit maakt anders zou je het al niet meer kunnen krijgen hier. En dan doel ik in dit geval niet op sushi maar op bijvoorbeeld snacks.

8nnemiek

Re: Paardenvlees in Sushi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:23

Paardenvlees in sushi, überhaupt vlees in sushi ipv vis lijkt me nogal apart.. maar goed, als het duidelijk vermeld wordt dan zal ik er niet zo zeer van wakker liggen.
Waar ik wél van wakker lig is dat de oceanen leeggevist worden.. de tonijn bijna is uitgestorven.. en al die vreselijke bijvangst %) Dus het vervangen van tonijn kan wat mij betreft niet snel genoeg beginnen. Van mij mogen ze de vangst en verkoop van tonijn volledig verbieden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:09

Dat is ook zo Annemiek. Je kan beter vegetarische sushi eten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:07

lieveli schreef:
c_alsemgeest schreef:

Er waren toen testen in oa GB gedaan waaruit dit bleek...
En ik kijk echt nergens meer van op tegenwoordig in het eten :')
Varkens hebben inderdaad maar 1 anus, maar er worden er duizenden per dag geslacht met allemaal een anus die normaal weggegooid wordt of het diervoeding in draait... dus ja, ik twijfel echt :')
En ik heb echt een aantal keer iets voorgeschoteld gekregen wat echt geen inktvis was... wat wel? geen idee :+

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:19

8nnemiek schreef:
...
Waar ik wél van wakker lig is dat de oceanen leeggevist worden.. de tonijn bijna is uitgestorven.. en al die vreselijke bijvangst %) ....

Dit was ook mijn eerste gedachte inderdaad. Dat ze zoeken naar alternatieven vind ik dan niet eens zo een gek idee.