Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:26

Cayenne schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje schrik van reacties als "wanneer iemand bij mij ongevraagd binnenkomt, dan heeft ie hem te pakken" Mijn hond is dan zeker te netjes opgevoed ofzo? Verward

Ik vind dat in ieder geval niet normaal Je zou maar de deur open hebben staan, en er loopt een peuter naar binnen

Helemaal mee eens, veel toevoeging vergt dit niet

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:27

Dat een hond reageerd op een ongenode gast oke, die van mij zou 't niet prettig vinden en zeker een poging doen tot verjagen als hij zich bedreigd voelt, maar deze hond hing in de bovenbeen van die man. Dat valt imo toch echt onder agressief gedrag. Dat een hond op z'n eigen terrein een 'bedreiging' weg wilt jagen oke, maar niet met z'n tanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:34

En dat krijg je als dit soort verboden honden neemt omdat dat blijkbaar stoer is of zo? Verward

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:51

faye schreef:
En dat krijg je als dit soort verboden honden neemt omdat dat blijkbaar stoer is of zo? Verward

er zijn ook 'stoere' mensen met herders hoor en van elk ander ras..

Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje schrik van reacties als "wanneer iemand bij mij ongevraagd binnenkomt, dan heeft ie hem te pakken" Mijn hond is dan zeker te netjes opgevoed ofzo?

Ik vind dat in ieder geval niet normaal Je zou maar de deur open hebben staan, en er loopt een peuter naar binnen

hier staat de deur nooit open dus hier zal nooit een peuter zomaar binnen wandelen.. en daarbij kan mijn hond het niet schelen of het een peuter is.. want mijn honden houden van kinderen.. ik had het meer over volwassenen die met machtsvertoon proberen binnen te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:54

Herders zijn niet verboden! En waarom ga je van machtsvertoon uit? De gemiddelde agent is tegenwoordig niet meer zo'n stoere bink hoor Knipoog

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:56

LiNdA1986 schreef:
In het AD las ik dat het incident in een kraakpand voorkwam, dus ik denk dat dat alweer genoeg zegt over de eigenaar

Sorry, maar dit vind ik echt een vreemde opmerking! Hoezo zegt dat wat over de eigenaar? Ik heb een aantal krakers in mijn vriendenkring en dat zijn hele gewone universitaire (!!) studenten. Deze opmerking vind ik ronduit belachelijk.

Over de honden, tsja, heel vervelend voor die beesten maar de politie schiet waarschijnlijk niet zomaar.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:58

faye schreef:
Herders zijn niet verboden! En waarom ga je van machtsvertoon uit? De gemiddelde agent is tegenwoordig niet meer zo'n stoere bink hoor Knipoog

dan ken jij de gemiddelde agent niet ben ik bang.. hoe jonger de agent, hoe meer machtvertoon..

dat is mijn ervaring iig en van vele anderen rondom mij

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:59

Mijn hond is een herder, maar hij zal het niet in zijn kop halen om iemand die binnenloopt eens even flink te pakken te nemen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:01

Cayenne schreef:
Mijn hond is een herder, maar hij zal het niet in zijn kop halen om iemand die binnenloopt eens even flink te pakken te nemen

een hond merkt echt wel wanneer iemand welkom is of niet.. en dan weet jij niet hoe je hond zal reageren.. nee misschien doet hij niks.. maar misschien ook wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:02

LimaGentle schreef:
faye schreef:

dan ken jij de gemiddelde agent niet ben ik bang.. hoe jonger de agent, hoe meer machtvertoon..

dat is mijn ervaring iig en van vele anderen rondom mij

Ik heb een heel andere indruk, misschien ben ik een ander type en roep ik ander gedrag op? Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:06

LimaGentle schreef:
Cayenne schreef:

een hond merkt echt wel wanneer iemand welkom is of niet.. en dan weet jij niet hoe je hond zal reageren.. nee misschien doet hij niks.. maar misschien ook wel..

Hij doet niets. Ik heb al verschillende keren iemand binnen gehad die niet welkom was en ongevraagd binnen kwam, en hij ging er kwispelend op af. Ik weet wel hoe mijn hond in elkaar zit hoor Lachen

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:10

En mijn hond is een boomer, en die gaat wel degelijk tekeer hoor. Niet dat hij mensen echt zal gaan bijten, maar flink blaffen doet hij wel.
Ik denk echter wel dat als iemand agressief tegen ons hondje zal doen hij hem wel te pakken neemt, hoe klein hij ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:14

Dus heb je ten allen tijden je hond onder controle te houden, simpel!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:17

Vind ik ook, een hond mag blaffen en grollen en tanden tonen, maar niet bijten enkel als hij zelf word aangevallen.
Anders is hij niet echt een goeie waakhond

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:20

Citaat:
Ik heb een heel andere indruk, misschien ben ik een ander type en roep ik ander gedrag op? Knipoog

geloof me.. ik ben nog nooit met politie in aanraking gekomen..
en dat ben ik ook niet van plan..
maar als ik zo eens door de stad hier loop met uitgaan dan zie ik allemaal van die stoere provocerende agentjes van: kijk mij eens stoer zijn

maar als mijn vriend in elkaar word geslagen door een groep van 8 man dan staan ze erbij en kijken ernaar.. nee mijn gevoel over de politie veranderd niet snel..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:22

Citaat:

Hij doet niets. Ik heb al verschillende keren iemand binnen gehad die niet welkom was en ongevraagd binnen kwam, en hij ging er kwispelend op af. Ik weet wel hoe mijn hond in elkaar zit hoor Lachen[/quote]

laat ik het zo zeggen.. een hond merkt echt wel wanneer iemand gewenst binnen komt of niet.. als jij ineens een inbreker voor je neus hebt staan dan voelt jouw hond dat je dat niet prettig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:23

LimaGentle schreef:
maar als ik zo eens door de stad hier loop met uitgaan dan zie ik allemaal van die stoere provocerende agentjes van: kijk mij eens stoer zijn

maar als mijn vriend in elkaar word geslagen door een groep van 8 man dan staan ze erbij en kijken ernaar.. nee mijn gevoel over de politie veranderd niet snel..

Dat is toch geen machtsvertoon, dat is watjesgedrag!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:27

faye schreef:
LimaGentle schreef:

Dat is toch geen machtsvertoon, dat is watjesgedrag!

maar van te voren, als er geen gevaar dreigt, lopen ze stoer te doen met hun pistooltje in hun holster..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:30

@Limagentle, maar in dit geval was je er niet bij, dus je hebt geen idee hoe het gegaan is en dat is dus speculeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:31

Lopen ze stoer te doen met hun pistooltje in hun halster? Traden ze maar wat vaker op! Je bevestigd hier wel weer het beeld mee van de gemiddelde eigenaar van een bepaald soort honden vind je niet?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:32

faye schreef:
Lopen ze stoer te doen met hun pistooltje in hun halster? Traden ze maar wat vaker op! Je bevestigd hier wel weer het beeld mee van de gemiddelde eigenaar van een bepaald soort honden vind je niet?

pardon???!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:35

Meestal hebben eigenaren van dit soort honden nogal schijt aan de politie, ik proef bij jou ook weinig respect.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:35

faye schreef:
Meestal hebben eigenaren van dit soort honden nogal scheit aan de politie, ik proef bij jou ook weinig respect.

waarom zou ik respect moeten hebben voor de sterke arm als voor hun neus mijn vriend in elkaar geslagen word door 8 man?? vertel mij dan maar eens waarom ik dan respect moet hebben voor hun?

en daarbij: ik ben niet 'zo'n ' eigenaar... want ik heb niet 'zo'n' hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:37

Dat is een incident, daarmee hoef je niet elke agent te veroordelen nietwaar? Datzelfde zeg jij toch over je geliefde hondenras?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:38

faye schreef:
Dat is een incident, daarmee hoef je niet elke agent te veroordelen nietwaar? Datzelfde zeg jij toch over je geliefde hondenras?

ja en door dat incident ben ik het vertrouwen in de politie kwijt geraakt.. en nee niet elke agent is zo.. maar meneer de politie trekt tegenwoordig wel sneller het pistooltje dan nodig is