Verwaarloosde wezen in Bagdad ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Verwaarloosde wezen in Bagdad ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:39

Helaas heeft schimmelig daar wel een goed punt hoor, hoe hard het ook klinkt, gehandicapte kinderen zijn echt niet goed af in die landen. Ze worden gewoon weggestopt in tehuizen ook als ze geen wees zijn. Zorg krijgen ze amper, waardoor ze al heel vaak jong sterven.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:45

Hoeveel wegestopte (soms wonend in schuren) geestelijk gehandicapte kinderen uit de "nette'" christelijke gemeenschappen (meestal afkomstig uit incestieuze relaties) worden hier nog steeds gevonden............

Dan roep ik toch ook niet dat gehandicapte kinderen in Nederland het zo slecht hebben.
Ja, er zijn schrijnende gevallen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:53

Het is hier ook nog vaak zo dat kinderen zo verwaarloosd worden gevonden, daarnaast zie ik in de beginpost niet staan dat het over gehandicapte kinderen gaat hoor..

Ik ken zat mensen die in die landen wonen, en er is er geen een die mishandeld of slecht behandeld of verwaarloosd wordt, en zelf kennen ze ook niemand die slecht wordt behandeld.

Alleen dit soort gevallen komen in het nieuws, en daarom wekt het een negatief beeld en wordt er zo gegeneraliseerd, want dat het meestal wel goed gaat hoor je ze dan weer niet over.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:07

Cayenne schreef:
Het is hier ook nog vaak zo dat kinderen zo verwaarloosd worden gevonden, daarnaast zie ik in de beginpost niet staan dat het over gehandicapte kinderen gaat hoor..

Ik ken zat mensen die in die landen wonen, en er is er geen een die mishandeld of slecht behandeld of verwaarloosd wordt, en zelf kennen ze ook niemand die slecht wordt behandeld.

Alleen dit soort gevallen komen in het nieuws, en daarom wekt het een negatief beeld en wordt er zo gegeneraliseerd, want dat het meestal wel goed gaat hoor je ze dan weer niet over.

Ik dacht dat het in dit geval wel om gehandicapte kinderen ging. Nederland en Irak is wel appels en peren vergelijken in mijn ogen. Natuurlijk gaat hier niet alles goed, maar Irak is een land verscheurt door oorlog, dus daar zullen dat soort zaken logischerwijs slechter gaan. En natuurlijk horen we niks over de 'goede gevallen', want dat is weer niet spectaculair genoeg voor op TV, of in de krant.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:11

Volgens het nieuws waren het gehandicapte kinderen ja.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:21

Dat heb ik niet meegekregen, dat het over gehandicapte kinderen ging, in dat geval durf ik er ook geen uitspraak over te doen of dit wel of niet vaker gebeurt. Maar dan nog lijkt het me niet dat dat daar de gewoonste zaak van de wereld is

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:06

Ik had in de krant en op het nieuws gelezen en gezien dat het om gehandicapte kinderen ging, maar dat er volgens mij ook wat "normale" kinderen bij waren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:34

Afschuwelijk. Ik heb er verder echt geen woorden voor

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:39

jeetje mn maag draait hiervan om :'(

ik heb er geen eens woorden voor..................

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 01:44

Verschrikkelijk, arme kinderen. Ik ben blij dat ze gered zijn, maar ik vraag ook af of dit geen propaganda is.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 01:57

Het ging inderdaad om gehandicapte kinderen, van de week lieten ze foto's zien van de kinderen 10 dagen later, inmiddels opgevangen in een ander tehuis.

Gister of eergister stond een heel stuk erover in de Spits; het hele verhaal was pas 10 dagen nadat de kinderen waren gevonden bekendgemaakt. Nu wordt van diverse kanten gezegd dat het propaganda is, zoals Daphnezz al zegt.

Uit Irak komen meestal alleen gruwelverhalen; misschien vonden de amerikanen het tijd worden voor wat 'positieve' geluiden; de soldaten hebben immers een heldendaad verricht door de kinderen daar weg te halen. Ook hoor/lees je overal dat de soldaten in huilen waren uitgebarst bij de aanblik van de kinderen. Lees: Amerikaanse soldaten hebben ook een hart, we gooien heus niet alleen de hele dag bommen op andermans land Knipoog

Neemt natuurlijk niet weg dat het verschrikkelijk is wat er met die kinderen gebeurd is. Dat ze zo achtergelaten zijn.. Scheve mond
En ik denk idd ook dat het in een in crisis verkerend land anders gaat met gehandicapte (wees-) kinderen. Die zijn niet de eerste zorg, dat zijn alleen maar lastposten.