Radicale sporten en de dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Radicale sporten en de dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 18:25

Hoe bereid men is iemand te redden die met de dood spot, het opzoekt. En ook, wat iemand drijft om dat te doen. En die aan radicale sport doen, vinden die het maar logisch dat je gered wordt? Dat iemand (vaak meerderen) dus zijn leven moet(en) wagen om het jouwe te redden omdat je zo graag apart wilt doen?
Want is het "radicale" vooral niet "normaal".

Paardrijden is ook gevaarlijk, maar wel valt het binnen "normaal" als sport. Even als bv autoracen.
Het is dus niet zo dat de sporten waar de kans op een dodelijk ongeluk meteen altijd maar radical zijn, maar wel dat bij een radicale sport de kans op een dodelijk ongeluk groter is.
Ik denk dat het radicale vooral zit in het onderscheiden van wat er al bestaat, plus risico vol?

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:43

Volgens mij rukken reddingswerkers graag uit. Als je gered wil worden moet je verplicht donateur worden, anders redden ze je niet, althans zo werkt dat in Nederland.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:09

Als je gered wilt worden als radicale sport beoefenaar dan, neem ik aan? Dat vind ik wel een goede zet!!!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:25

Nouja radicaal, de knrm werkt wel op die manier.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:11

De kick en de adrenaline die je krijgt bij radicale sporten, ik denk dat dat de drijfveer is om het te doen maar vooral...het extreme opzoeken in een sport. Goed voorbeeld het kitesurfen. An sich niet echt een radicale sport te noemen maar het wordt wel radicaal als je de meest bizarre stunts gaat uithalen bij windkracht 10 en golven van bijvoorbeeld 10 meter.
Maar dan nog, voor de een is het radicaal, voor de ander niet meer dan een beetje meer dan normaal.
Moet je als overheid radicale sporten gaan verbieden? Je houdt het toch niet tegen. In Amerika (California) is het bijvoorbeeld verboden om met motoren downhill races te houden op de kronkelende kustwegen. Toch wordt het gedaan, toch vallen er weer doden. Het is dan naast de kick/adrenaline het "illegale" dat het dan weer aantrekkelijk maakt om een radicale sport te beoefenen.
Kan een verzekeraar er wat aan doen? Misschien niet bij een eerste ongeluk maar bij een volgend ongeluk kan een verzekeraar zeggen, betaal zelf maar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:54

Zeker bij het eerste ongeluk ook al, omdat er van te voren een clausule gemaakt kan worden die ongelukken binnen radicale sporten uitsluit. maar daarvoor moet wel goed gedefinieerd kunnen worden wat nu eigenlijk ene radicale sport is.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:59

Cayningen Lovers Raften Lovers

toen ik dat deed heb ik om heel eerlijk te zijn niet aan dood gedacht. Als ik paardrijd denk ik toch ook niet aan dood, of als ik naar de manege fiets?

overal gaan er wel eens mensen dood, bijna nooit vrijwillig.
Als mensen cayningen denken ze toch ook niet; ik ga dood? Die vrouw werd heus niet vrijwillig mee gesleurd hoor..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:43

Weet niet of je de vertaling van het stuk nog wil (even snel met babelfish vertaald voor de mensen die geen portugees kunnen, incluis mijzelf Bloos )

De meteorologische voorwaarden adviseerden voorzichtigheid - maar de groep bedreven van canyoning, sport die zich geschraapt in dalingenwateren die verenigt, die en in natuurlijke zwembaden zwemmen duiken, ging zonder aan het volume verder elke tormentosotijd te binden. De wateren van Teixeira, die voor Vouga lopen, maakten met de sterke regen dik die tijdens al ochtend van Zaterdag valt. Tussen 13h00 en 14h00 het gebied van Viseu chuvada van registou bijna diluviana (13 liter voor vierkante meter), overdreven water voor de kleine versperring van Sernadinha, schaarse quilómetros hierboven van de plaats van de rivier waar de groep indien gewaagd. Het water overschreed floodgates van de versperring en stelde rivier hieronder met één krachttsunami in werking. Het imparávelbergstroom ging in direcção van de groep Susana Fonseca. Één later uur, over 15h00, waren adventurers verrast door wateren in woede. Susana en twee vrienden waren desorientaram met het bergstroom. De jongelui had nog krachten voor, samen met boyfriend, om de vrienden te redden. "Het stierf om anderen" te bewaren, zegt één van de groep, die niet wilde worden geïdentificeerd. Één van de vrienden die deel van de groep uitmaakten is Cláudia Semedo, de bekende presentator en actress van SIC, die aan brandkast en geluid ontsnapte. Gisteren aan de middag, nog zeer die voor de dood van de vriend wordt gevoeld, wilde Cláudia niet niets op het ongeval zeggen. Nélson, boyfriend van het slachtoffer, was bepalend in de redding van de twee jongelui maar toen het bereid was om de zaag van Susana te redden om te verdwijnen het. De "verontschuldiging voor u" niet gered te hebben, geschreeuwde Nélson toen het het lichaam van namorada in het Centrum van Gezondheid van Oliveira DE Frades. volgens bevelhebber van de lokale brandweerlieden zag, Jose Saints, het slachtoffer "had de open schedel halve. Hij stierf aan cranianotrauma. Misschien sloeg hij met het hoofd tegen een rots ", gezegd. De "leeftijd om goed voorbij één dag te zijn, om de aard te tarten, maar geëindigd van de slechtere vorm", verlichtte een element van de groep. Octávio schrijdt, verantwoordelijk van het bedrijf dat de dag organiseerde (Toerisme Nómadas en Avontuur, van Lissabon) en dat zij niet in de plaats van het ongeval was, zegt niet om waar te nemen "zoals is dat het volume van de rivier zo snel" uitging. De Smid van Seting, verantwoordelijk voor het onderhoud van de versperring van Sernadinha, het verklaart dat het "water aangezien veel was die vloog en over grote snelheid" bereikte. Susana Raquel werd gevonden aan één quilómetro van afstand van het kleine landbouwbedrijf waar het voor vrijwilligers verdween die de rivier van kajak hadden behandeld. "Hij stierf om te maken van wat hield hij", zegt de vader. Het ongeval moet door de Openbare vervolgingsdienst worden onderzocht. "DEZE SPORT niet het Canyoning van de GRATIE van de FOUTEN" wordt overwogen van de het eisen radicale sporten, tolererend geen fouten noch als droevig het voelen met imprudence. Als Almeida João, verklaart een houdende van één van de modaliteit van castreert Daire en met veel ervaring in reddingen in moeilijke plaatsen, is het noodzakelijk dat de vaklieden "enorme kennis van het schrapen hebben, duikend en rappel en dat is zeer zorgvuldig met de veiligheid". Het is een sport die "geen fouten" tolereert, zegt. Het thermische feit, de helm en het vest zijn "onontbeerlijke" artikelen voor sportsmen, die "verplicht" zijn om "zeer goed-genomen zorg te hebben van" met de voorwaarden van de tijd. "Het is belangrijk om op wat tellen te kennen zij", zegt. Evaluerend de regen die in Zaterdag viel, samengekomen waren de voorwaarden voor praktische één van canyoning? Almeida João, hebbend in rekening wat zij aan het, waarborgen die niet hadden beschreven. De vrienden van Susana zeggen dat de helm die indien onmiddellijk bevrijd gebruikte. De waarheid is dat overeenkomstig socorristas die het de "hadden gevonden helm samen aan het lichaam" was. Op het ogenblik waar de brancard voor de helikopter werd gehesen was de helm aan de voeten van het lichaam. "IT WAS een VERANTWOORDELIJKE PERSOON" slecht zij hadden geweten van de verdwijning de ouders van Susana Raquel voor zijn Peter van het Zuiden aan 07h00, ouders en de broer waren verplaatst de onderzoeken bij het waren aangesloten. "mijn zoon is een verantwoordelijke persoon en was gebruikelijk om deze sport uit te oefenen. Iets werd overgebracht van abnormale persoon om te gebeuren dit ", zei de vader, klein vóór de zoon die zonder het leven en zich in een hoogte heeft aangesloten bij waar nog het aan slaap" hoop "banketstaaf.