Spits vandaag; Pro Ana.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Re: Spits vandaag; Pro Ana.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:19

Inderdaad, ze geven elkaar tips en doen wedstrijdjes wie het meeste af kan vallen in korte tijd. Zo motiveren ze elkaar.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 23:21

Ze manipuleren elkaar. Zodra ze zelf overtuigd zijn, beginnen zij er ook mee. Dan is het moeilijk om er tussen uit te komen, denk ik. Hoewel ik ze dus AB-SO-LUUT niet begrijp.

IMO ben je gewoon niet goed bij je hoofd als je je zo laat ompraten etc. En je wordt er zeker niet slimmer op. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:23

Muzefee schreef:
Ze manipuleren elkaar. Zodra ze zelf overtuigd zijn, beginnen zij er ook mee. Dan is het moeilijk om er tussen uit te komen, denk ik. Hoewel ik ze dus AB-SO-LUUT niet begrijp.

IMO ben je gewoon niet goed bij je hoofd als je je zo laat ompraten etc. En je wordt er zeker niet slimmer op. Lachen

Maar volgens mij ben je al ontzettend diep gezakt als je op zo`n site/forum gaat kijken., of tips gaat vragen over bijv. afvallen Sigaar

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:23

Naar mijn idee draait het echt op dat moment niet meer om het slank zijn, maar het idee erachte macht hebben, zelf kunnen bepalen, alles in eigen hand hebben en daarvoor waardering te krijgen wat afvallen is.. Niet voor niets sterven er nog ontzettend veel mensen eraan, onderschat het niet.... Men is psychisch echt verrot...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 23:24

Het kijken er op moet niet persé de ommezwaai zijn, bedoel ik kan er kijken zonder maar te denken dat ik het overweeg. Ze moeten vóór die tijd al een knopje los hebben, willen ze zover gaan.

Wellicht door pesterijen oid, maar ga je dan niet om laten praten... Denk ik dan hè.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 23:25

Vadisha schreef:
Naar mijn idee draait het echt op dat moment niet meer om het slank zijn, maar het idee erachte macht hebben, zelf kunnen bepalen, alles in eigen hand hebben en daarvoor waardering te krijgen wat afvallen is.. Niet voor niets sterven er nog ontzettend veel mensen eraan, onderschat het niet.... Men is psychisch echt verrot...

Dat is het ook. FULL controll over je lichaam. Kunnen zeggen dat je je eigen in de hand hebt, maar ondertussen ben je jezelf geestelijk compleet kwijt.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:25

Muzefee schreef:

Wees blij dat je het niet begrijpt... Het is ook niet te begrijpen voor mensen die het niet ondervonden hebben...
Echt het is op zo;n moment voor die mensen niet ompraten, maar ze zien het als hulp (waarschijnlijk).

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:26

Ik kan me ook niet voorstellen hoe ouders dat kunnen laten gebeuren. Het moet toch opvallen? Meestal zijn het jonge meisjes, vanaf een jaar of 13 al...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:26

Muzefee schreef:
Het kijken er op moet niet persé de ommezwaai zijn, bedoel ik kan er kijken zonder maar te denken dat ik het overweeg. Ze moeten vóór die tijd al een knopje los hebben, willen ze zover gaan.

Wellicht door pesterijen oid, maar ga je dan niet om laten praten... Denk ik dan hè.

Daar heb je gelijk in! ik meen ergens te hebben gelezen dat het meisjes/mensen zijn die de controle aan het verliezen zijn of dat gevoel hebben. En het enigste waar ze dan controle denken over te hebben is hun eetpatroon. En daar gaat het mis..

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:29

Muzefee schreef:

Zeker het kijken naar zulke site zullen 'normale mensen" niet gevoelig zijn. Anorexia mensen zijn gewoon psychisch onstabiel en er dus wel uitermate gevoelig voor, maar voordat je anorexia hebt gaat ook echt wel een heel proces vooraf (vaak al jaren, begint al op jonge leeftijd, maar het ligt er net aan wat er bij zulke mensen nog meer op pad komt).

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:29

Fitch schreef:
Ik kan me ook niet voorstellen hoe ouders dat kunnen laten gebeuren. Het moet toch opvallen? Meestal zijn het jonge meisjes, vanaf een jaar of 13 al...

wat moeten die ouders dan doen?! Een arts erbij halen, dan is het probleem nog steeds nog lang niet opgelost.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:31

Blingh schreef:
Hier heeft laatst ook een artikl in de yes over gestaan. Maar het punt is je kunt ze ook niets anders wijs maken. Het is idd echt heel erg, ga maar eens googlen op pro ana. Er zijn zelfs liedjes die ze als steun gebruiken en foto s van bijv. kate moss wat hun ideaalbeeld is..

ja heb dat ook gelezen,,
stonden ook meisjes in enz.

met complimenten als: Goh wat heb je een mooie botstructuur!
en ook tips..
zo van goh..
als je een beetje cola drinkt..val je niet flauw..

of oh dit laxeermiddel werkt goed enz..

where does the madness ends?? Hamer
Die sites moeten ook gewoon verboden worden!
Laatst bijgewerkt door Born2BCrazy op 14-06-07 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:31

Fitch schreef:

Ik hoop dat je dit in je omgeving nooit hoeft mee te maken. Het begint vaak erg onschuldig. En besef het zijn vaak (niet banketstaaf bedoelt) niet de domste mensen die het krijgen... Ze zijn zo goed in manipuleren. Het is hun dag taak...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:34

wij hadden vroeger ook zo'n meisje in de klas..

dun..(maar ja dat zijn er wel meer als je 13 bent ofzo..
ik bedoel ik ben ook altijd dun geweest van mezelf..)
blauwe handen
gooide vaak haar eten weg, ging nooit mee saucijzen broodjes eten..(bleek achteraf)

maar dat soort dingen vallen pas op als je het weet..
zo wist ik niet dat blauwe handen erbij hoorden, destijds.

en manipuleren als de beste idd..smoezen waar niemand wat achter zoekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:34

Born2BCrazy schreef:
Blingh schreef:
Hier heeft laatst ook een artikl in de yes over gestaan. Maar het punt is je kunt ze ook niets anders wijs maken. Het is idd echt heel erg, ga maar eens googlen op pro ana. Er zijn zelfs liedjes die ze als steun gebruiken en foto s van bijv. kate moss wat hun ideaalbeeld is..

ja heb dat ook gelezen,,
stonden ook meisjes in enz.

met complimenten als: Goh wat heb je een mooie botstructuur!
en ook tips..
zo van goh..
als je een beetje cola drinkt..val je niet flauw..

of oh dit laxeermiddel werkt goed enz..

where does the madness ends?? Hamer
Die sites moeten ook gewoon verboden worden!

Ja die opmerkingen waren het helemaal! Vind het op zich wel goed dat ze het onder de aandacht brengen, maar ook brengt het meisjes weer op ideeen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:36

sjah waar halen ze het ik weet het dickinson interview nog goed, jury antm

Ze vertelde dat ze maanden op sla en cocaine moest leven

Waar krijgen ze die ideetjes soms

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:37

idd de meisjes die hiervoor gevoelig zijn, gaan echt wel googlen..
al was het alleen maar uit nieuwsgierigheid..

maar volgens mij stond er ook niet duidelijk bij van goh..vooral NIET DOEN!
ofwel?

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:37

Alexx schreef:
Fitch schreef:

wat moeten die ouders dan doen?! Een arts erbij halen, dan is het probleem nog steeds nog lang niet opgelost.

Ik zeg toch helemaal niet dat ze er een arts bij moeten halen. Als ouders dit probleem in het beginstadium signaleren kunnen ze heus wel wat doen. Dan hoeft er helemaal geen arts bij te komen, lijkt me nogal loos. Een psycholoog lijkt me een beter idee. En met hun dochter praten, over de gevaren van deze stoornis, en over haar zelfbeeld.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 23:38

Heb het artikel beneden liggen, maar er stonden wel waarschuwingen in. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:38

katiavl schreef:
sjah waar halen ze het ik weet het dickinson interview nog goed, jury antm

Ze vertelde dat ze maanden op sla en cocaine moest leven

Waar krijgen ze die ideetjes soms

Ik ben ook ontzettende fan van die topmodel programma`s! Maar de opmerkingen die soms gemaakt worden door juryleden of de ontwerpers waarvoor ze een show zouden moeten lopen. dat is soms echt, not done

enn waarom moet het allemaal zo graatmager zijn? Ik ken daadwerkelijk niemand die het mooi vindt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:39

Alexx schreef:
Fitch schreef:

Mee eens, maar het is imo wel een stap in de goede richting/eventuele problemen voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:39

Heel erg idd. Van die sites ook idd om elkaar uit te hongeren. Dan mogen ze bijvoorbeeld maximaal 1 appel per dag, en verder niks. Ziek.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:41

Muzefee schreef:
Heb het artikel beneden liggen, maar er stonden wel waarschuwingen in. Ja

maar ja..als je een 'echte doorzetter' bent..ga je gewoon tóch googlen Huilen van het lachen Scheve mond

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 23:44

Tuurlijk, maar tegen zulke mensen doe je ook niks meer. Bovendien is overál soortgelijke informatie over anorexia te vinden.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:44

Ja echt ziek. In hun hoofd. Maar ze hebben nu wel een identiteit, als die van "dat dunne anorexiameisje". En die laat je niet zo gemakkelijk los. Lichamelijke acpect is slechts een bijkomstigheid. Verschrikkelijk dat deze websites er zijn. Naar mijn weten zijn ze ook verboden, maar ja, of dat echt uitmaakt...