Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Machie schreef:Jolijneke1 schreef:Ik vind het niet goed! Die dieren worden gewoon geboren om te sterven. En dat zou je toch niemand moeten toewensen ook een dier niet. Ik vind het gewoon misselijk.
waarom ben jij geboren dan?
Zo'n dier is doordat ie als medisch proefdier ingezet wordt uiteindelijk meer voor het leven waard dan menig mens
vossieman schreef:Ben er heel dubbel over ik zeg er nee tegen als het voor cosmetica en dat soort troep is. Maar ik zeg ja tegen de medische wetenschap. Maar een feit blijft wel dat die dieren onder slechte omstandigheden gehouden worden en daar ben ik bij alle twee tegen ik vindt gun die dieren zover ze het hebben en leuk bestaan.
SparklingApp schreef:Sizzle, ik vind jouw reactie juist nogal kortzichtig...
Omdat er sommige dieren nog slechter bij zitten is het wel goed...?
En omdat ze in het verleden door schade en schande wijs zijn geworden mag je nu zo ongeveer niet leven? Nu lijdt er niemand meer onder wat er in het verleden is gebeurd! Is dat hypocriet?
Maar... dingen kunnen veranderen, dat heet ontwikkeling... verbeter de wereld en begin bij jezelf!
Ik ben wel eens bij proefdieren wezen kijken en of ze nou goed worden verzorgd of niet, ik zie nog steeds geen reden om mensen boven dieren te plaatsen..
Machie schreef:en honden en geiten
Sizzle schreef:Apen zijn ook al zo goed als verboden dus daar valt ook weinig over te zeuren.
SparklingApp schreef:Sizzle, ik schreef; Nu lijdt er niemand meer onder wat er in het verleden is gebeurd! Is dat hypocriet?
Dus over die medicijnen waar die muis?? voor dood is gegaan hoef je het tegen mij niet te hebben.
Ik vind dus alleen dat daar nu wel een ommekeer in mag komen!Sizzle schreef:Apen zijn ook al zo goed als verboden dus daar valt ook weinig over te zeuren.
Oh.... noem jij dat zeuren....?
Tsja.. voor mij zijn dat soort dingen wel belangrijk.. maar ieder zijn eigen mening hoor!
Sizzle schreef:Machie schreef:en honden en geiten
Ja maar veel minder.
Waar waarschijnlijk nog de allermeeste van worden opgeofferd zijn wormen, (fruit)vliegen en zebravissen. Deze beestjes zijn tegenwoordig vaak het alternatief voor een muis. Wat vinden jullie? Is een fruitvlieg gelijk aan een muis of mens?
Ook zeekomkommers (ja dat is ook een beest) en anemonen worden gebruikt. Mag dat? Is die evenveel waard als een aap?
SparklingApp schreef:Iedereen heeft zo zijn eigen grens en ik wil geen dieren bewust misbruiken om er zelf beter van te worden.Ik ga daar verder in als de meeste mensen, anders was bijvoorbeeld iedereen ook wel vegetariër
SparklingApp schreef:Oké Sizzle, ik denk dat ik hier pas een eerlijk antwoord op kan geven als het me zou overkomen.. ik kan me goed voorstellen dat je dan alles zou doen om je kindje te redden..
Ik veroordeel geen mensen die andere beslissingen in hun leven nemen of anders over dingen denken, ik weet ook niet wat goed is, ik weet alleen dat dit soort dingen voor mij heel slecht voelt!
Maar ik denk wel waar moet het heen als je iedereen in leven gaat houden, die mensen worden groot en er bestaat de kans dat ze ook weer kinderen willen... en dan?
Uiteindelijk worden de problemen alleen maar groter..