jessy schreef:Ik moet er denk ik nog even aan toevoegen dat ik over andere (en betrouwbaardere) bronnen beschik dan Peter R.
Wat er misging in de Puttense moordzaak is van een hele andere orde dan wat er hier aan de hand is, hoewel je denk ik wèl in allebei de gevallen kunt spreken van 'tunnelvision' bij de opsporende en rechtsprekende instanties.
In de zaak van Marianne Vaatstra is en vrij veel tijd besteed aan het onderzoeken van een asielzoeker als de mogelijke dader. De basis hiervoor was op zijn zachts gezegd erg wankel, hoewel de druk van de plaatselijke bevolking om dit pad te bewandelen niet gering was.
In de Puttense moordzaak is er de fout gemaakt niet de verdachten bij het aanwezige bewijs te zoeken, maar bewijs te vinden om de al aanwezige verdachten mee te kunnen veroordelen. Gevolg hiervan was verdachtenverhoren onder zeer hoge druk (waarin verdachten bekenden, en dat later weer introkken) en een forensisch expert die de 'sleeptheorie' uit zijn doktersmouw schudde, om deze jaren later weer in te trekken omdat hij 1) niet gekwalificeerd was om als expert in een strafzaak op te treden en 2) omdat hij bij nader inzien zelf ook niet meer zo zeker was van de sluitendheid van zijn theorie.
Tja dit bedoelde ik dus de tunnelvisie van justitie had er alleen geen naam voor, maar inderdaad laten we bij Marianne blijven en hopen dat het opgelost wordt, je moet er niet aan denken dat zon smeerkees nog meer slachtoffers maakt als het al niet gebeurdt is
god verhoede het