Zaak Marianne Vaatstra ~ wat wordt er verzwegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: Zaak Marianne Vaatstra ~ wat wordt er verzwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:52

jessy schreef:
Ik moet er denk ik nog even aan toevoegen dat ik over andere (en betrouwbaardere) bronnen beschik dan Peter R.

Wat er misging in de Puttense moordzaak is van een hele andere orde dan wat er hier aan de hand is, hoewel je denk ik wèl in allebei de gevallen kunt spreken van 'tunnelvision' bij de opsporende en rechtsprekende instanties.

In de zaak van Marianne Vaatstra is en vrij veel tijd besteed aan het onderzoeken van een asielzoeker als de mogelijke dader. De basis hiervoor was op zijn zachts gezegd erg wankel, hoewel de druk van de plaatselijke bevolking om dit pad te bewandelen niet gering was.

In de Puttense moordzaak is er de fout gemaakt niet de verdachten bij het aanwezige bewijs te zoeken, maar bewijs te vinden om de al aanwezige verdachten mee te kunnen veroordelen. Gevolg hiervan was verdachtenverhoren onder zeer hoge druk (waarin verdachten bekenden, en dat later weer introkken) en een forensisch expert die de 'sleeptheorie' uit zijn doktersmouw schudde, om deze jaren later weer in te trekken omdat hij 1) niet gekwalificeerd was om als expert in een strafzaak op te treden en 2) omdat hij bij nader inzien zelf ook niet meer zo zeker was van de sluitendheid van zijn theorie.

Tja dit bedoelde ik dus de tunnelvisie van justitie had er alleen geen naam voor, maar inderdaad laten we bij Marianne blijven en hopen dat het opgelost wordt, je moet er niet aan denken dat zon smeerkees nog meer slachtoffers maakt als het al niet gebeurdt is
god verhoede het

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:42

Lief van jouw Barbara dat je je excuses aanbiedt maar dat is nou ook weer niet nodig hoor Knipoog . Ik heb, net als Jessy, inderdaad andere informatie dan datgene wat de meeste mensen uit de krant en van tv hebben. Ik ben dan ook een andere mening toebedeeld dan de meesten wat betreft de Puttense moordzaak maar dat terzijde...

Dat er fouten gemaakt worden in ons justitiële orgaan zal ik niet ontkennen, helaas. Overal worden fouten gemaakt maar als er fouten worden gemaakt bij de politie of bij justitie wordt dat als veel kwalijker gezien, misschien ook wel terecht.

Wat betreft Marianne, ik blijf het een vreemde zaak vinden, dat vond ik toen al. Ik hoop dat ze alsnog de dader vinden en berechten en niet dat deze zaak uiteindelijk verjaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:46

Als het zo zou zijn dat er iemand via de achterdeur er uit geloosd is, wie zegt dan dat de DNA uitkomst klopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 13:52

runningkawa schreef:
Als het zo zou zijn dat er iemand via de achterdeur er uit geloosd is, wie zegt dan dat de DNA uitkomst klopt?

Tja ach, misschien was die DNA ook wel fake, wie weet het. Als dingen niet kloppen, kloppen dingen ook behoorlijk echt niet.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:16

Sees schreef:
Lief van jouw Barbara dat je je excuses aanbiedt maar dat is nou ook weer niet nodig hoor Knipoog . Ik heb, net als Jessy, inderdaad andere informatie dan datgene wat de meeste mensen uit de krant en van tv hebben. Ik ben dan ook een andere mening toebedeeld dan de meesten wat betreft de Puttense moordzaak maar dat terzijde...

Dat er fouten gemaakt worden in ons justitiële orgaan zal ik niet ontkennen, helaas. Overal worden fouten gemaakt maar als er fouten worden gemaakt bij de politie of bij justitie wordt dat als veel kwalijker gezien, misschien ook wel terecht.

Wat betreft Marianne, ik blijf het een vreemde zaak vinden, dat vond ik toen al. Ik hoop dat ze alsnog de dader vinden en berechten en niet dat deze zaak uiteindelijk verjaart.

Toch blijft dit me bezig houden en ik vraag me ook echt af zijn onze kids nog wel veilig, ik heb zelf ook namelijk zon onderbuik gevoel bij de zaak van Marianne, helaas heb ik de Puttense moordzaak niet zo gevolgd maar nu ik in Garderen woon valt het me wel op dat deze zaak de bewonersvan Putten niet loslaat en dat je nog steeds voor en tegenstanders hebt. Mijn kids gaan in Putten naar school vandaar, ik heb ondertussen ook wat mensen leren kennen die het 2 tal goed gekend schijnen te hebben en wat ik al zei voor en tegenstanders, helaas beschik ik gewoon niet over de nowhow om er een oordeel over te hebben. Wat Marianne betreft tja ook weer zon onderbuik gevoel maar dat gevoel zegt wel hier klopt verdorie iets niet, alleen heb ik zon gevoel dat degene die het weten gewoon monddood worden gemaakt, meschien een onterechte conclusie, ben ook maar een mens toch, maar heb ik het mis en heeft iedereen hier niet het gevoel dat justitie of meschien wel de regering grove steken hebben laten vallen en dat de moordenaar of moordenaars van Marianne helemaal niet zo ontvindbaar zijn.
Ik heb zelf een dochter van 16 en mede door dit vind mijn meisje dat ik haar te kort hou, op stap mag maar wel brengen en halen, zelfs als ze naar een vriendin gaat op klaarlichte dag wil ik dat ze belt als ze daar is, en ja voor donker thuis, logisch dat ze in opstand komt maar ik kan gewoon niet anders, ik ben zo bang dat mijn meisje wat gebeurt, tja er zijn nou eenmaal smeerlappen die op onze kinderen jagen, maar je mag toch tenminste van onze regiring verwachten na al die belachelijkew hoge belasting die wij betalen dat ze op zijn minst zorgen dat onze kinderen veilig zijn.
En oke meschien moet ik dit niet zeggen anders temmen jullie me maar en god verhoede dat het ooit gebeurt
hoe zou deze zaak anders aangepakt zijn als het de dochter van bv ons koningshuis was geweest .
Zou fijn zijn als de kinderen van ons normale burgers de zelfde plichten maar vooral rechten zouden krijgen als kinderen van welgestelde personen
Lieve Marianne rust zacht meisje en hoop dat de gene die jou dit aangedaan heeft ooit gestraft word

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:22

Ik ben in ieder geval blij dat de zaak door dit soort dingen wel 'levend' wordt gehouden en niet stilletjes op de achtergrond verdwijnt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:58

en dat is gelukt Sees!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:01

Toch blijft het bizar dat die Jasper s zolang met een leugen heeft rondgelopen( stoornis of niet)
Het zal je vader of man maar zijn...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:13

wel duidelijk dat het dus niet die asielzoeker was.. de dna is ""gewoon"" van een nederlander.
zoals in de openingspost.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:28

ben nu wel benieuwd of Jasper S de enige is geweest die al die jaren heeft gezwegen?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:09

Dat vraag ik me ook af
Maar aan wie zat jij nog meer te denken

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:16

nou mensen die weten dat hij die nacht daar heeft rondgefietst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:23

Amalarab schreef:
nou mensen die weten dat hij die nacht daar heeft rondgefietst?

Dit zijn allemaal speculaties, op zo'n donker stuk hoef je niemand tegen te komen, en al was hij iemand tegengekomen dat iemand op weg naar huis is,is niet zo vreemd, en wie zegt dat hij zelf op de fiets was?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:31

Wat een gel*l.... Werkelijk... een DNA match die overeenkomt met sporen op het lichaam van het slachtoffer en na 13 jaar nog steeds 100% overeenkomt met hetzelfde weefsel heeft niets te maken met een of ander opgeklopt verhaal over een asielzoeker die niet veroordeeld wil worden en weggemoffeld wordt, daarnaast kunnen ze aan DNA zien dat het gaat om een Noord-West Europeaan.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:33