Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BlazingBoots schreef:Zeker geen racisme, tenminste...als het echt zo is!
De hond was er eerder dus mag hij blijven.
De man had het ook anders kunnen stellen (als het echt zo is)..
hij had ook kunnen zeggen: "Mijn hond gaat om de 1 of andere reden door het lint van gekleurde mensen, dus als je hier wil komen werken, pas dan op voor hem, het is voor eigen risico.
brendalevita schreef:Mijn honden doggen ,kunnen ook niet tegen buitenlanders de fokker legde uit dat ze een zeer sterke huidsgeur hebben en de hond daar op reageert,omdat ze die niet echt herkennen.
Ik vindt het wel bespottelijk iemand daarop af te wijzen,dan de hond maar vast ,op deze manier echt rasistisch
runningkawa schreef:Nee geen rascist
Ik kende namelijk ook een hond die dat deed
Waarschijnlijk omdat hij het gewoon vreemd vond en dat niet kende een donker gezicht.
Maar het kan dus wel gewoon waar zijn
Net als dat er honden zijn die lelijk doen tegen mannen en niet tegen vrouwen
Om dan meteen je hond vast te leggen of te muilkorven is ook sneu voor dat beest
Kan die er wat aan doen
nicci88 schreef:er zijn bepaalde rassen gefokt die echt tegen zo'n mensen zijn. dit is geen onzin. is vaker op tv geweest
Tieneke schreef:Dan vind ik dat wereldvreemd zijn. Zeker een waakhond zou op dat gebied geen onderscheid mogen maken, wel op indringer/geen indringer.
En als je hond dat kleuronderscheid dus wel maakt en dat wordt niet afgeleerd, is het logisch dat de hond dat blijft doen.
griebels schreef:Tieneke schreef:Dan vind ik dat wereldvreemd zijn. Zeker een waakhond zou op dat gebied geen onderscheid mogen maken, wel op indringer/geen indringer.
En als je hond dat kleuronderscheid dus wel maakt en dat wordt niet afgeleerd, is het logisch dat de hond dat blijft doen.
Dat kun je een waakhond niet afleren
Een waakhond is er om ongenodigde gasten buiten het terrein te houden. Ongeacht hun huidskleur. Als je de hond laat wennen aan een donkere huidskleur is het geen waakhond meer
runningkawa schreef:Nee geen rascist
Ik kende namelijk ook een hond die dat deed
Waarschijnlijk omdat hij het gewoon vreemd vond en dat niet kende een donker gezicht.
Maar het kan dus wel gewoon waar zijn
Net als dat er honden zijn die lelijk doen tegen mannen en niet tegen vrouwen
Om dan meteen je hond vast te leggen of te muilkorven is ook sneu voor dat beest
Kan die er wat aan doen