Probleemjeugd sloopt schip de Eendracht tijdens tocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Re: Probleemjeugd sloopt schip de Eendracht tijdens tocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:29

Inderdaad Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:49

En wie gaat dat betalen? Waarom moeten dit soort jongeren altijd dit soort reisjes maken van geld van de belastingbetaler. In dit geval mogen we ook de schade betalen met zijn alleen, want he, de zijden handschoentjes zijn aan!

Stuur deze lui maar naar een werkkamp net zolang totdat ze genoeg "verdient"hebben om de schade te betalen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:03

Juist Faye
Elk verniede cent terug laten betalen, incl het salaris van het het personeel dat hun in de gaten moet houden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 18:15

stuur ze idd maar op een lang en zwaar bootcamp,vind ik een hele goede.
en laat ze maar werken/betalen voor het verblijf daar,dan hoeft de normale belastingbetaler er niks aan mee te betalen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:19

runningkawa schreef:
Juist Faye
Elk verniede cent terug laten betalen, incl het salaris van het het personeel dat hun in de gaten moet houden

helemaal mee eens!!! het is toch te belachelijk voor woorden dit soort dingen! Boos!

kielhalen had ook geen verkeerde optie geweest Duivel

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:54

Waarom moet dat schorrum alles slopen. Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:02

Ze doen het al jaren hoor dit soort tochten met probleemjongeren. De Tukker is zo'n voorbeeld. Gaat nu dan een keer mis tijdens zo'n tocht maar al jaren dat er met de Tukker hele goede resultaten worden behaald.
Verder zo'n bootcamp... klinkt erg leuk maar in Amerika beginnen ze er wat van terug te komen aangezien recidive erg hoog is. Dus ook dat werkt niet voldoende.

Ben het er mee eens dat ze harder moeten worden aangepakt. En dat er vaak soft mee om wordt gegaan (werk al ruim 12 jaar in de jeugdhulpverlening) en ik erger me hier ook aan. Maar goed dan zal de wet moeten veranderen hierin (regering) want wat ze nu doen zal de situatie alleen maar erger worden.
(bezuinigingen e.d. waardoor je alleen op een groep van 8-9 gedragsgestoorde jongeren staat maakt de situatie niet beter).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:19

Ik heb trouwens laatst een boek gelezen over de ondergang van de Batavia. Staan ook alle straffen uit die tijd levendig in beschreven. Kielhalen is eigenlijk nog best aardig...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 13:15

vertel,Margreet!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:10

Radbraken... Als je de omschrijving leest, dan word je misselijk....

"Ieder die in woede een mes trekt zal aan de mast genageld worden met een mes door zijn hand, en zal daar blijven staan totdat hij zijn hand lostrekt." (Misschien iets voor die Rotterdamse fietsendief?)

Zweepslagen... Al dan niet in combinatie met zout water.

Val van de ranok. (Handen op de rug geboeid, lang dik touw om de polsen, loden gewicht aan de voeten en dan van 12 tot 15 meter hoogte naar beneden gooien tot het touw strak staat. Meestal de schouders ontwricht en polsen en armen verbrijzeld. En dan nog een keer ophijsen en laten vallen)

Bij kielhalen worden de armen boven het hoofd aan elkaar gebonden en een touw aan de benen. Lang touw onder de kiel van het schip door en de uiteinden aan de armen en benen zodat hij van de ene naar de andere kant onder het schip door getrokken kon worden. Lekker langs de zeepokken... Later vonden ze een soort harnas uit dat je daar dan toch tegen beschermde, reuze aardig. Vooral angstaanjagend omdat in die tijd bijna niemand kon zwemmen.

Allemaal reuze preventief denk ik Extreme duivel Maar niet echt meer van deze tijd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 14:20

iehhh jakkie,maar dat zouden absoluut goede straffen zijn,wedden dat ze het nooit meer doen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:27

Meestal overleefde je het niet, of voor de rest van je leven ongelukkig, dus dat kan dan ook niet meer....

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:37

Gestoord waar gaat de wereld naar toe?
Jongeren terug naar land van herkomst sturen(waar ze veel strenger worden aangepakt, wij zijn hier veel te soft)
En jongeren van Nederland gewoon in de gevangenis. Niets te JEUGD-rechtbank of instelling!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:36

Margreet, heette dat boek toevallig 'De ondergang van de Batavia' geschreven door Mike Dash? Zo ja, dan hebben we dat boek hier ook in de kast staan Clown. Misschien eens gaan lezen Haha!.

Maar goed, kielhalen zou idd nog best aardig zijn... De jeugd ook... Scheve mond

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:38

Dat boek ja. Is interessant hoor Ja Sommige stukken zijn wat taai, maar het leest verder als een roman.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:38

misschien moet ik dat boek ook eens gaan lezen,dan start ik daarna een bootcamp voor ZMOPJ(Zeer Moeilijk Opvoedbare ProbleemJongeren Haha! )

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:45

Het gaat vooral over de muiterij, dus of dat nou zo verstandig is Haha!

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:57

Hahaha, allemaal die wilde ideen hier.. Haha! Al ben ik t er heel erg mee eens dat er aan deze jongeren eens duchtig gedaan mag worden.

Ik ben hard aant werk op het moment omdat ik terug naar school wil. Om deze reden kan ik niet op vakantie dit jaar. En dan zou zulk tuig voor niets op vakantie mogen!? En hun opl word vaak ook nog voor hun betaald! En dan wil ik ook even wijzen op dat plezier uitje voor moeilijk opvoedbare jongeren naar spanje een paar maanden terug. Daar stond ook een topic van hier op bokt.
Moet ik dan ook eerst een jeugdige crimineel (want dat zijn ze) worden voordat ik mijn school betaald krijg en voor niets op vakantie mag?!?!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:03

ik denk dat ze de criminele gewoon eens harder moeten aanpakken,

Zoals bij ons heb je vzw voor marokaanse jongeren, en die handelen allemaal drugs.
Er zijn er nu al elf gesloten

Straf = je mag geen vzw's niet meer oprichten jongens, dat zal je leren, verbaast me niet dat ze geen boottochtje gekregen hebben om na te denken over morale waarden. Zodat ze na het tochtje vanzelf stopte met dealen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:42

runningkawa schreef:
hoe?
Ze krijgen een knuffel en een aai omdat ze zo zielig zijn Ja

Zo gaat dat toch altijd in NL, daarom kan zoiets hier ook gewoon

Ja he, het is hier echt zo ontzettend krom!
Iedereen die over de schreef gaat, zwart of wit, geel of rood Knipoog moeten ze aanpakken, en hard ook! En wie niet horen wil moet maar voelen!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:45

Boos! ze hebben als reden dat ze probleem jongeren zijn.. maar alshet mijn schip was en ik betrapte hun.. konden ze toch ff lekker zwemmen, en pech dat ze dan niet kunnen zwemmen!

Wat runningkawa zegt... ze krijgen toch een knuffel. En daarom vind ik NL zo stom! Hamer Is toch niet normaal jongens ! Boos! Kan ik echt boos om worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:51

Zonde van het schip.. Maar dit soort dingen blijven toch wel gebeuren tenzij Nederland criminelen eens écht hard ging aanpakken. Wat ik wel weer dom vind is dat er altijd weer ''Allochtone jongeren'' staat ipv gewoon ''jongeren''.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:53

He, wat jammer: ik maakte net een grapje over 'jongeren kielhalen' richting iemand die als bemanning op de Eendracht meevaart, maar er bleek een schilderij lijstje gemold en een brandblussertje leeggespoten te zijn. De bemanning was niet van plan dingen naar buiten te brengen (dat slopen viel dus wel mee), maar nu dat het wel gebeurd is zitten ze er niet echt mee; de komende 4 weken aan dagtochten zijn blijkbaar de dag na het nieuws volgeboekt: en daar moeten ze het van hebben. Dat iemand met een wapen was overvallen was trouwens wel wat minder, maar ja: handig zo op open zee...waar ga je heen? Koe

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 12:54

Anoniem schreef:
Zonde van het schip.. Maar dit soort dingen blijven toch wel gebeuren tenzij Nederland criminelen eens écht hard ging aanpakken. Wat ik wel weer dom vind is dat er altijd weer ''Allochtone jongeren'' staat ipv gewoon ''jongeren''.

waarom dom?
het is helaas een feit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:01

Snoevie schreef:
[naam] schreef:

waarom dom?
het is helaas een feit

Zo lok je het uit dat de afstanden groter worden tussen Allochtonen en Nederlanders. Als er altijd bij staat dat Allochtonen iets gedaan hebben gaan mensen op een gegeven moment wel denken ''Wat een rare mensen zijn die Allochtonen'' oid. Waardoor dan de niet-criminele Allochtonen ook de dupe worden. Daar kan je lang of kort over praten, maar zo werken de gedachten van veel mensen nou eenmaal Lachen