dumpen die huisdieren tijdens vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZzzeiN

Re: dumpen die huisdieren tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:46

Arme dieren, hoe egoistisch kan je zijn kom op zeg.
Neem dan geen dier als je de verantwoordelijk heid niet kan nemen.
En dan na de vakantie zeker een lieve kleine nemen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:30

Ik snap zo en zo niet hoe mensen dit kunnen doen, gisteren had ik er met een vriendin over, we keken op www.dierenasiels.com en wat zagen we niet alleen oudere honden die gedumpt worden maar ook vele puppy's . Ik vind het schandalig, die mensen moeten een verbod krijgen op het houden van huisdieren, het is alleen jammer dat ze geen kaartje achterlaten, ik heb zelf 2 honden, ik ga niets eens op vakantie, het idee dat ik mn vriendjes moet missen vind ik al te erg, ga liever in Nederland op vakantie waar ze lekker mee kunnen.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:38

kan er ook met de pet niet bij dat mensen dit kunnen...

Ben dus ook erg benieuwd wat voor 'mensen' dit zijn! Zijn het mensen met kinderen? Zeggen ze dan tegen de kids ja de hond is weggelopen? En tegen familie ed? Zeggen ze dan ook dat ie weg is gelopen?
Er zullen dan toch mensen in je omgeving zijn wie het opvalt dat je huisdier ineens weg is?

Mijn moeder heeft laatst toen ze haar honden aan het uitlaten was een rotweiler gevonden. Aan de riem vastgezet aan een paaltje. Beestje had zich helemaal klem gezet met die riem dus kon geen kant meer op. Beestje helemaal in de stres! Geen water geen eten en aan aantal uitwerpselen te zien zat hij er al een tijdje. Het was een schat van een beest want hij wilde maar al te graag knuffelen met mijn moeder.
Deze is opgehaald door dierenambulance en naar asiel de ark in harderwijk gebracht. Maar wat voor toekomst kan je dat beestje nog geven? Het is een rotweiler, dat zit hem tegen. Hij was al jaar of 7, dat zat hem tegen...
Het is dat ik gewoon geen tijd heb voor een hond en dat niet eerlijk vind maar anders had ik de zorg op mij genomen. Vind het gewoon walgelijk dat mensen nog naar zichzelf durven te kijken in de spiegel. Ik zou me kapot schamen! En terecht!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:35

Als wij op vakantie gaan gaat de hond naar een pension en de katten worden verzorgd door oma.

Maarja, stel je voor. Geld uitgeven voor een dier, kun je hem beter maar dumpen. Rolleyes

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:38

Die mensen zijn geen dieren waard, achtelijke wezens zijn het Boos!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:40

Ik was zondag bij de paarden, zien we opeens een rooie kater. Echt mooi en lief aanhankelijk beestje. Gauw vlooienspul gepakt en hem zoeken kunnen we hem niet vinden. Zegt ze zo van straks als ik wegrijd heeft hij onder me auto gelegen. En ja hoor hij lag onder de auto. We hebben echt gelachen toen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:47

Ook ik vraag me nou af wat voor mensen dat zijn, die zulk soort dingen doen! Echt als ik er al aan denk wordt ik al gek. Hoe kan je nou zoiets doen he? Je kiest voor zo'n dier en als het dan niet uikomt moet je hem maar dumpen??? Boos!
Hoorde vanmorgen op de radio dat in de regio Den Haag de asiels helemaal vol zitten (is nog nooit zo vroeg in het seizoen geweest) ze nemen ook geen gedumpte dieren meer aan. Vind dat ook wel zielig, ze kunnen die beesten toch niet op straat laten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:15

LiNdA1986 schreef:
Hoorde vanmorgen op de radio dat in de regio Den Haag de asiels helemaal vol zitten (is nog nooit zo vroeg in het seizoen geweest) ze nemen ook geen gedumpte dieren meer aan.

Dit bericht zit even anders inelkaar; de asielen zitten oevrval omdat de pensions net zo vl zitten, dus mensen die op vakantie gaan horen een hokje bij het asiel....

LiNdA1986 schreef:
Je kiest voor zo'n dier en als het dan niet uikomt moet je hem maar dumpen???

Ik vidn het ook onbegrijpelijk, wat is er toch in godensaam mis gegaan in de hersens van mensen die
ooit dit dier hebben aangeschaft en het vervolgens dumpen als een zak vuilnis...
En dan nog rustig op vakantie gaan, ik kan het gewoonm NIET geloven en kan me er ook ontzettend over opwinden.....

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:34

Ik vind het ronduit asociaal Scheve mond
Je moet geen dieren nemen als je weet dat je een probleem krijgt als je per se op vakantie wil.
En daarna je vakantie nog boven je huisdier stellen ook.. pff.