x

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

Re: Agent VS schiet dochter neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:14

Ik heb 2 maal telefoon ontvangen van een van mijn buren (die dan dus op een mijl afstand wonen) dat er een junk rond liep te zwalken, niet voor rede vatbaar (ja en zelfs toen hebben mijn redneck buren niet meer dan een waarschuwingsschot afgevuurd, waardoor ze vertrokken). Dan ga je opletten ja, dan laad ik het jachtgeweer door, dan kun je ook een waarschuwing krijgen. Maar ik waarschuw geen 3 keer.... het risico is te groot dan zo'n halve gare ook een wapen bij zich heeft.
Ik heb gelukkig niemand gezien toen.

Als je mijn huis binnenkomt, in de staten waar wapenbezit toegestaan is, weet dat je fout bezig bent. Je loopt niemands huis binnen zonder aankondiging. Klaar. Dat weet de bewoner, dat weet degene die naar binnen wil. De consequensies hiervan zijn gewoon bekend.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:58

Firedancer schreef:
@Adil: Ik vind je argumenten flauwekul. Als vuurwapens verboden zouden zijn, zou slechts een enkeling uberhaupt in staat zijn op je te schieten. Hoef je daar dus ook niet zo panisch voor te zijn.

Hoezo flauwekul...? ben jij er geweest? heb jij het gezien...? Ik wel...!!!

Firedancer schreef:
Het gevaar van zo'n vuurwapen en de wetenschap dat de kans dat een ander ook zo'n vuurwapen heeft en zonder twijfelen jou neer zou kunnen schieten, maakt dat je de trekker gewoon veel te snel zult overhalen.

Ja, hallo, als ik daar zou wonen, ik een wapen mocht dragen en een wildvreemde met verkeerde bdoelingen ongenodigd daar in mijn huis stond, reken maar dat ik dan zou schieten...liever hij dan ik...

Firedancer schreef:
Het is een kip en het ei verhaal.

Persoonlijk vind ik het een zieke wereld als je een wapen MOET dragen om je veilig te wanen. Daar zou ik dus perse NIET willen wonen. Dat is een keuze.

Nou ja, alsof die mensen er wat aan kunnen doen dat ze daar wonen en de politie op zijn vroegst anderhalfuu na hun belletje kan zijn....moeten ze dan dicht bij een stad gaan wonen (wat ze absoluut niet willen) om niet "ziek" te zijn en geen wapen te dragen...?

Firedancer schreef:
Overigens vind ik het idee dat het een geste van Bush is om de burger wapens te laten dragen een beetje lachwekkend. Dat is geen verdienste van mijnheer Bush jr.

Ik bedoelde ook met mijn zin mer dat Bush in al zijn jaren als president al lang wat aan die regel had kunnen doen maar dat (godzijdank) nog niet heeft gedaan....Dat die regel er was voordat Bush überhaupt president was snap ik ook wel... Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:59

@Adil18: ik heb er jaren gewoond. Vind het absoluut niet erg dat ik weer weg ben en heb ook geen enkele behoefte (mild gezegd) om daar ooit weer terug te keren, tenzij er misschien een heleboel veranderd.

Maar dat gaat over veel meer dan wapenbezit.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:57

waarom heeft niemand in Europese landen daar toch last van, terwijl daar ook aardig afgelegen gebieden zijn met weining inwoners en wilde beesten. Niemand vind het raar om hier in Europa geen wapens te hebben... En de schuld van de dochter? Te gek voor woorden.. Die man had ook eerst kunnen kijken wie er binnen kwam, of vragen.. Als je kinderen hebt weet je dat er zoiets kan gebeuren.... En is het zo erg als een meisje een stiekem afspraakje met haar vriendje heeft... Een vader die lukraak in het rond schiet lijkt me heel wat erger, en een slecht voorbeeld.... Omgekeerde wereld hoor.

(en ja, ik ben meerdere malen in Amerika geweest)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:17

Whaha foutje, bedankt! Clown Knipoog

Pfft het zal je maar gebeuren, ik zou mijn vader dan nooit meer fatsoenlijk aan kunnen kijken denk ik... Het verhaal zou het wel goed doen op feestjes Knipoog