Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:14

avanti4ever schreef:
Met even 'vergeten' tussen haakjes bedoel ik dat je opeens op klok kijkt en denkt oeps we zijn een half uur verder ik moet terug (t ging om een korte vergadering, die uitliep ) om te checken en hem eerst weg te brengen oid..

Jij mag best vinden hoor dat ik me niet kan inleven, Ik kan van mezelf zeggen dat ik dat wel kan, en mensen die mij langer kennen of personal kennen weten dat gelukkig ook Ja Echter er zijn dingen die ik idd niet kan beredeneren, zoals bijv het topic waar jij op doelt.

Ik heb ook vaak stress ben ook depresief geweest maar mn kind vergeten nee .

Ik had het niet direct over het topic wat je aanhaalt nu, daarvan kan ik me nog voorstellen dat je er niets van snapt, maar meer topics in het algemeen.

En tja, dat jij je kind nooit vergeten bent, gefeliciteerd.. maar probeer je ook eens in te denken dat niet iedereen zo'n geweldige supermama is als jij dat bent, he Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:15

Het is idd heel opvallen dat dit het tweede geval is in korte tijd, maar ik denk dat hier echt geen opzet in het spel is.

Soms valt het me echt op dat dingen in series van drie gebeuren. Drie vliegtuigongelukken, drie aardbevingen, drie treinongelukken...en in dit geval is dit de tweede keer dat iemand een baby in de auto vergeet. Ik hoop voor alle kinderen ter wereld dat er geen derde volgt...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:16

Maar wildwings jij moet toch ook toegeven dat een kind in de auto achterlaten not done is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:17

katiavl schreef:
Maar wildwings jij moet toch ook toegeven dat een kind in de auto achterlaten not done is Lachen

Jep. Ik vind ieder levend wezen wat zichzelf niet zou kunnen 'redden' in een auto achterlaten not-done, of dat nou een hond is of een baby (waarvan baby natuurlijk een enorme stap 'erger' is, ja), maar ik zeg ook nergens dat ik het goed vind?

Ik wil alleen maar zeggen dat die vrouw het niet expres gedaan zou hebben en dat ze zich waarschijnlijk al schuldig genoeg voelt.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:19

@kat ik denk dat iedereen wel s pint oid denk ik hoor maar voor zolang nee vindt ik ook niet echt kunnen maar goed ..

@ww wie zegt dat ik een super mama ben Heb je mij dat zien typen , Nee toch ? Iedereen maakt fouten, Elk mens ook mama's dus ook ik.
hmmmz zou niet weten waar je op doelt verder maar goed is ook niet heel belangrijk wat mij betreft Knipoog

Niks gefeliciteerd, je hoort je kind gewoon niet te vergeten. Kan ze het druk hebben gehad kan ze de tijd vergeten zijn door een verhiitte discussie kan allemaal weet ik niet is mijn interpretatie. maar als dat al zo was he ? je denkt dan toch na een minuut of 10 uiterlijk mn zoontje zit nog in de auto ...

edit Ik zeg ook nergens dat ze het expres heb gedaan ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:22

avanti4ever schreef:
Niks gefeliciteerd, je hoort je kind gewoon niet te vergeten. Kan ze het druk hebben gehad kan ze de tijd vergeten zijn door een verhiitte discussie kan allemaal weet ik niet is mijn interpretatie. maar als dat al zo was he ? je denkt dan toch na een minuut of 10 uiterlijk mn zoontje zit nog in de auto ...

En ik vind dit dus getuigen van gebrek aan inlevingsvermogen. Want kennelijk denkt NIET iedereen dit, dat lijkt me wel duidelijk na 2 deze ongelukken.. ik snap dus ook niet wat je eigenlijk wilt zeggen, want er is nu toch al aangetoond dat kennelijk niet iedereen daar op komt?

Zolang jij niet weet wat er in die vrouw omgaat of in wat voor situatie zij verkeerde kan je toch niet zeggen wat zij zou moeten denken of niet..

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:24

ik denk ook zeker niet dat ze het expres gedaan heeft! Zoiets kan altijd gebeuren... Ook al denkt iedereen dat hun het nooit overkomt! Ik ben als kleine ook eens vergeten in de auto Lachen (heb ik vorige week vernomen na dat voorval hier in België) Mijn tante was me gewoon vergeten af te zetten thuis en ree met mij mee naar huis en pas toen ze thuis uitstapte zag ze me zitten. Braaf en stil kindje! Dit was helemaal niet gevaarlijk maar ik bedoel maar dat het echt iedereen kan overkomen en dat het vreselijk moet zijn voor de vrouw!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:25

Waar staat dat ik zeg dat ze dat moet denken dan tik ik wel ze moet dan toch denken ?? ik tik .. je denkt dan toch -> algemene vorm

maar goed vind jij maar gewoon wat je vind doe ik dat ook Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:26

Het was niet mijn intentie om negatief te zijn over de moeder en moet er ook niet aan denken om in haar schoenen te staan, maar de moeders die ik ken leven ervoor en denken alleen maar aan dat kind en de rest is bijzaak, dus ik in die zin vind het best wel vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 00:31

roest schreef:
maar de moeders die ik ken leven ervoor en denken alleen maar aan dat kind en de rest is bijzaak, dus ik in die zin vind het best wel vreemd.

En helaas is het niet voor iedereen zo makkelijk, anders gebeurden dit soort dingen nooit.

Overigens ook een leuke, in het laatste (geloof ik) Psychologie magazine stonden een aantal verhalen, ingezonden door lezers, met als thema "Je duistere kant". Er stond eentje in van een dame die met haar kindje voor zich in de kinderwagen/buggy voor de drukke straat stond, en er even over nadacht haar kind naar voren te duwen en weg te lopen.. weg van alle hoge verwachten, weg van alle druk. En nou niet meteen roepen dat zij een egoistische 'trut' was, maar nadenken erover dat niet alles vanzelfsprekend en makkelijk is voor iedereen. Het zou misschien wel goed zijn geweest voor een hoop mensen om alle verhalen daarin te lezen, zodat je ook snapt wat er in anderen om kan gaan. Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 05:26

WildWings schreef:
Overigens ook een leuke, in het laatste (geloof ik) Psychologie magazine stonden een aantal verhalen, ingezonden door lezers, met als thema "Je duistere kant". Er stond eentje in van een dame die met haar kindje voor zich in de kinderwagen/buggy voor de drukke straat stond, en er even over nadacht haar kind naar voren te duwen en weg te lopen.. weg van alle hoge verwachten, weg van alle druk.

Tja, mijn moeder zei toen ik jankend aan de lijn hing met kleine Gioya nog harder jankend op de achtergrond: 'Schat, iedere moeder heeft wel eens bovenaan de trap gestaan met de gedachte: Als ik hem/haar nu laat vallen is het gewoon even stil!'
Niet dat het tot dusver ooit door me heen is gegaan dat ik echt van haar af wou maar ik heb op mijn ergste moment wel zelf keihard jankend naar haar geroepen: 'Wil je nu alsjeBLIEFT even gewoon je kop dicht houden?!'

Maar dat vind ik wat anders eigenlijk dan je kind in koelen bloede in de auto laten zitten omdat je een vergadering hebt, vergadering loopt uit (en dan denk je ook niet: 'Godverrr, dit gaat te lang duren. Die kleine...'?) en je komt bij de auto en kind dood. Het eerste kan ik me nog voorstellen: kindje slaapt en je wil hem liever niet wakker maken voor dat eventjes. Maar dan zit je toch ook de hele tijd op je stoel te draaien in de wetenschap dat je kind in de auto ligt?

Ik vraag me ook oprecht af: hoe lang heeft dat kind dan wel niet in de auto gezeten?
11 maanden oud, die kunnen al wel tegen een stootje!
Ten tijde van het eerste kindje in Balen was het snikheet, maar dat was het nou toch ook niet meer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:12

ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je je kind vergeet,echt niet.

zulke mensen zouden geen kinderen mogen hebben,wat verschrikkelijk voor het kindje!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:15

lijkt me echt erg om te overkomen ALS het mij zal overkomen.
wat zou de moeder een schuldgevoel hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:18

Ik snap het niet, ik snap het echt niet.

je kind in de auto laten zitten om zelf te gaan vergaderen?????

lekker makkelijk

Terecht dat moeders een schuldgevoel heeft, ik vind het ook niet normaal

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:21

ik kan er ook met mijn verstand niet bij dat jeje kind in de auto achterlaat. sowieso helemaal niet achterlaat, dan kún je je kind niet eens vergeten.

hoe de situatie van de moeder is geweest etc zal mij een zorg zijn. je vergeet toch je kind niet?! daar kan bij mij geen enkel excuus iets aan veranderen. arm kind

het zal idd vast niet expres geweest zijn, maar als jij je kind vergeet, ben je in mijn ogen het niet waard moeder te zijn!

maar goed..... ze kan altijd nog een 'nieuw' kind nemen Boos!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 08:58

Wederom kan ik niet begrijpen dat iemand haar kindje op zo'n manier vergeet. Verdrietig

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:24

hmmm strange, ik zou het na 10min wel doorhebben denk ik..
Maar bon,, niet iedere mens is hetzelfde!!!
Neem nu mijn eigen moeder, ze is de beste moeder die ik me kan voorstellen, die ALLES over heeft voor haar kinderen. Eigenlijk is ze TE goed voor haar kinderen.
Nau, welja, haar zou het dus kunnen gebeuren, ze is zo'n verschrikkelijk warhoofd!
Hoeveel keer dat ze ons niet vergeten oppikken is op school, ontelbare keren Clown
Ze is me als baby ook enkele keren thuis vergeten, gelukkig merkte ze het wel na een tijdje Lachen
Ze is gewoon een warhoofd, raakt haar sleutels elke dag kwijt, vergeet waar ze haar auto parkeerde enz.
Haar een slechte moeder noemen? misschien in de betekenis van" TE GOED" ja Lachen

Maar bon, ik vind het dus heel erg voor die moeder, als het echt een warhoofd is, en de beste bedoelingen had.

Maar wat ik me afvraag, die baby heeft daar maar een halve dag gelegen?
Gaan die zo vlug dood ofzo Scheve mond

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:39

Wat ontzettend erg. Het zal je kind maar wezen. Dan is je leven echt kapot denk ik..
Hoe zou je jezelf zoiets kunnen vergeven.

Heb weleens in de winkel meegemaakt dat een jonge zakenvrouw met haar paar weken oude baby in zo'n maxicozie (of hoe je het schrijft) aan kwam. ze zette dat kind op een tafeltje en ging haar spulletjes regelen.
Ze betaalde en haaste zich gauw de winkel uit. Zo gauw ik in de gaten had dat de baby er nog stond was die vrouw nergens meer te bekennen. Zo'n kwartier later kwam ze huilend terug. Ze was helemaal over haar toeren omdat ze door alle drukte in haar leven thuis kwam en er toen pas achter kwam dat haar baby nog in de winkel stond.
Achteraf konden we er wel om lachen. Het kindje stond veilig tot de moeder terugkwam op mijn bureau en kon dus niks ergs mee gebeuren. Maar ik roep nooit meer hoe kan iemand het nou vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:44

Citaat:
Dode baby in auto in Baarle-Nassau BAARLE-NASSAU -

In een auto in Baarle-Nassau is woensdag een dode baby aangetroffen. Het gaat om een jongetje van elf maanden oud. Dat heeft een woordvoerder van de politie bevestigd. De auto stond op een parkeerplaats bij openbare basisschool De Akkerwinde aan de C. van de Bokstraat. Omstreeks 14.15 uur werd het dode kind ontdekt. De identiteit van de moeder is bekend. Volgens de regionale radio betreft het de gymjuf van de school. Ze was van haar woonplaats Chaam naar de school gekomen voor een korte vergadering, maar de vergadering liep uit. Toen ze terug kwam bij haar auto na de vergadering, zat haar kind dood in de auto. Het kindje was afgelopen zondag pas gedoopt. De vader van het kind is inmiddels op de school gearriveerd. De moeder is zo van streek dat ze nog niet kan worden gehoord.

bericht uit telegraaf.

Dus ze was zich heel goed bewust dat ze het kind bij had..dus niet vergeten...
alleen zo laks zijn om te denken dat je je kind wel kunt laten zitten

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:46

Idd kijk maar eens goed bij winkelcentra om je heen,heel veel laten bewust de kids in de auto onder het boodschappen doen,wat ik me ook niet kan voorstellen brrrrrrrrrrrr.
Maar goed geloof er wel in dat sommige hun kind echt vergeten ,al kan ik er met mijn eigen verstand er niet bij.........

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:48

deschels schreef:
Hoe kun je toch in hemelsnaam je eigen kind vergeten uit de auto te halen daar snap ik nu niets van...
Lijkt mij dat je na een paar minuten toch echt iets mist??

Nou helemaal mee eens... Ik snap hier dus echt geen reet van he!!! Hoe krijg je het voor elkaar??????

En dan vertellen ze gisteren ook nog op het journaal dat die moeder is opgevangen.... NOUJA... opgevangen? Het moet niet gekker worden zeg... Mennn wat kan ik hier boos om worden!!!!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:48

Sorry ik snap niet hoe je zo stom bezig kunt zijn, hier heb ik geen woorden voor. Ze heeft het misschien niet zo bedoeld maar denk even na, hoe vaak word er wel niet gewaarschuw dat je geen dieren en kinderen zolang in de auto moet laten zitten. Ik snap dit echt niet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:50

Hoe afschuwelijk het ook voor die moeder moet zijn (ik moet er zelf niet aan denken om met die wetenschap verder te leven dat je je kind achter hebt gelaten en dat het kindje nu dood is), toch snap ik echt helemaal niets van dit soort verhalen. En je hoort het nu zowat wekelijks. Is toch niet normaal?
Ik heb toch vooral medelijden met dat kindje wat zo achter gelaten is en dat met zijn leven heeft moeten bekopen.

Ik heb zelf een dochtertje en haar vergeten? Nee, hoor. Nooit.
Maar ik zal wel een supermoeder zijn ofzo. Clown

Ik heb gelukkig ook nooit het gevoel gehad dat ik haar iets aan wilde doen. Ze is mijn alles, hoort bij ons leven. En ze was geen gemakkelijke baby, hoor, en nu als peuter word ik ook wel eens gek van haar enorm sterke willetje. Maar ja, hoort erbij en het heeft ook wel weer wat. Dat wil niet zeggen dat ik geen begrip heb voor mensen die door bv. een postnatale depressie, oververmoeidheid of bij een huilbaby wel dit soort gedachten kunnen hebben. Maar daar gaat het in dit geval niet om.

Maar haar achterlaten in de auto en uren niet met haar bezig zijn in mijn hoofd (blijkbaar).
Nee. Kan me er niets bij voorstellen. Als ze op de peuterspeelzaal is, kijk ik al weer reikhalzend uit naar het moment dat ik haar op kan halen en ze me altijd zo lief omhelst. Ook al ben ik dolblij met die paar uurtjes 'rust'.

Maar nogmaals, ik ben blijkbaar een supermama. Gelukkig wel. Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 31-05-07 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:51

Wat nou arme moeder, niks arme moeder. Je laat je kind van 11 maanden niet in de auto omdat je een vergadering hebt. Regel dan een oppas, neem het kind mee of je gaat niet. En nu niet gaan roepen dat dat niet zo makkelijk gaat want je laat je kind NIET in een auto achter er kan zoveel gebeuren...

Arm kind... triest hoe het aan zijn einde moet komen.. die mensen zijn geen kinderen waard.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:55

Nayda je verwoord exact mijn gevoelens..