Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Inderdaad valt BNN heus wel mee. Laatst heb ik een aantal afleveringen van Over Mijn Lijk teruggezien. De mensen daarin werden met veel respect & oprechte interesse gevolgd door Patrick Lodiers.
sjorsie schreef:Ik vind het een goede actie van BNN, misschien wat drastisch maar ze hebben nu wel aandacht voor het donor probleem wat er is, de regering spreekt er schande van maar zelf doen ze niets.
Citaat:Kijkers zeggen donorshow links te laten liggen
Uitgegeven: 1 juni 2007 19:00
AMSTERDAM - Driekwart van de Nederlanders zegt vrijdagavond niet te gaan kijken naar de Grote Donorshow op BNN. De helft van de bevolking vindt niet dat de omstreden uitzending moet worden afgelast. Dat blijkt vrijdag uit peilingen van Maurice de Hond.
In het programma bepaalt de terminaal zieke Lisa wie van drie jonge nierpatiënten haar orgaan krijgt. Kijkers kunnen haar met een sms adviseren.
Bijna 65 procent van de ondervraagden vindt dit niet deugen. Ook heeft ruim 45 procent er moeite mee dat uiteindelijk maar één nierpatiënt een nieuwe nier krijgt.
Aandacht
Bijna zestig procent van de Nederlanders vindt de uitzending geen goede manier om aandacht te vragen voor het tekort aan donororganen.
Bijna 65 procent vindt het programma ethisch verwerpelijk, maar een kleine 25 procent steunt de stelling dat de overheid de uitzending moet verbieden.
laartjuh schreef:Moet kunnen naar mijn mening, vooral om de achterliggende gedachte (als je netwerk gezien hebt vandaag).
BNN zelf vind dit ook géén goed programma voor tv, maar de achterliggende gedachte is om mensen te laten denken hierover, dat het toch wel érg sneu is dat die andere 2 overlijden omdat er te weinig donoren zijn in nederland.
En mensen hierdoor het knopje kunnen laten omzetten om toch donor te worden.
Soms moet je met iets extreems komen om mensen van gedachte te laten veranderen...