Moeder vergeet baby in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Moeder vergeet baby in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:42

Belachelijk, je vergeet je eigen baby echt niet hoor, zeker zo'n kleintje niet. Zelfs al denk je er niet gelijk aan... Gioya is minstens elke 5 minuten wel een keer in mijn gedachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:44

Gadverdamme.. wat een gekken lopen er ook rond Misselijk

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:44

jacimatho schreef:
Wat een vreselijk en bizar bericht, ik las het vanmorgen in de krant.

De moeder heeft het waarschijnlijk zo immens druk gehad en is in gedachten doorgestoven naar haar werk, in de veronderstelling het kindje al weg gebracht te hebben.

Maar je checkt de achterbank toch even?

Wat een gruwel om dan aan het eind van de middag bij je auto te komen, denkend je kindje op te halen en je vind hem dan dood in het stoeltje, een vreselijke dood gestorven door jouw toedoen.

Denk niet dat deze moeder daar ooit nog overheen komt.
Dat schuldgevoel moet wel zo groot zijn..

Arm arm kindje..
Arme oudere kinderen..

Dit dacht ik dus ook... Wat moet je dan gestresst of chaotisch zijn...wil zoiets aan je aandacht ontglippen....

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:45

jeetje, heb hier geen woorden voor Bloos!
wat vreselijk! arm kindje, en natuurlijk ook arme broertjes/zusjes Ach gut
die moeder is geen kind waard!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:53

Hoe kun je in godsnaam je kind vergeten??? Dan ben je toch niet goed bij je hoofd?
Zo iemand is geen kinderen waard!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:37

Nou ik weet wel toen ik voor het eerst als verse mama, me kinderwagen vergat bij de groenteboer!! Kwam er wel heel vlot achter hoor, maar toch.

Maar je kind vergeten in de auto! Hallo, het is geen pak suiker op de achterbank. Volgens mij heb je dan je hoofd heel ergens liggen, want zo een kind vergeten...................... tries heel triest.

Maar gelijk de volgende vraag: heeft er dan niemand dat kindje horen/zien huilen of wat dan ook.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:42

heb het eerder gehoord. Dit ging om een man in amerika die vergat zijn zoontje naar de creche te brengen. Dit ventje had het ook niet overleeft.
Ze hadden net de plannen thuis veranderd want meestal bracht de vrouw de kleinste weg naar de creche en nu deed hij dat erbij. Hij bracht dus zijn andere kind naar school en reed door naar het werk. Puur door het ritme wat hij altijd deed.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:54

Ik vind sommige berichten hier wel héél naar voor die moeder.
Ik leef enorm met haar mee. Oké ze heeft een fout gemaakt.
Maar om haar nou op die ene vergetelheid af te rekenen en te stellen dat ze haar andere kinderen niet waard zou zijn, vind ik nogal cru.
Ze kan voor de rest best wel een goed moeder zijn.

Mijn moeder is mij trouwens ook eens vergeten als baby. Op de parking van de supermarkt. Ze had me naast de auto neergezet en was me vergeten in te laden. (Ik was dan ook zo'n braaf kind Knipoog )
Ze merkte het toen ze thuis kwam en mij uit de auto wilde halen en is toen als de bliksem weer naar de stad gereden. En daar stond ik nog steeds op de parking in m'n maxicosi. Niemand had me opgemerkt Clown
Er had natuurlijk ook vanalles kunnen gebeuren, alhoewel dat goed afgelopen is. Maar daarom is m'n moeder echt geen slechtere moeder. Vergetelheid kan gebeuren, spijtig dat het voor dit kindje zulke dramatische gevolgen had.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:00

Ik las net op nu.nl dat de moeder al enige tijd depressief was na de geboorte van dit kind (postnatale depressie?).
En dat ze dan wel eens verstrooid was. En dat ze helemaal overstuur is door het gebeurde. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Ik denk dat zo´n vrouw hier nooit meer overheen komt....dat ze verteerd is door schuldgevoel...lijkt me...
Triest!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 02:17

Inderdaad. De moeder was al niet echt zichzelf meer en slikte pillen. Daarna nog familiale problemen en een overdrukke agenda. Gewone routine van de dag doen, maar juist die dag 1 steekje in de routine vergeten en zodra je met iets bezig bent alle andere zaken vergeten..

Dan vraag je je nog af: hoe kan je in godsnaam je kind ooit vergeten? Ik kan het zelf ook niet bevatten dat het kan. Ik had ook altijd gehad dat een moeder dat instict in zich had om altijd aan haar kinderen te denken..misschien eens eventjes vergeten maar geen hele dag.

Maar blijkbaar kan het wel gebeuren. Misschien nog het trieste voor deze vrouw is dat ze het niet met opzet gedaan heeft. Had ze dat kind met opzet in de wagen laten zitten dan was het heel duidelijk dat ze fijn in een gesloten kamertje mocht nadenken over wat ze gedaan had.
Maar deze vrouw zal al voor de rest van haar leven gestraft zijn. Ik geloof niet dat een celstraf daar enige nuttige toevoegende waarde aan heeft. Toen bij de chreche tot de lugubere ontdekking kwam, is ze schreeuwend naar binnen gelopen 'MIJN KIND IS DOOD EN HET IS MIJN SCHULD, MIJN KIND IS DOOD EN HET IS MIJN SCHULD!" . (bron:hbvl)
Het is de stomste fout die je kan maken en niemand zou hem ooit mogen maken. Vandaar dat de vrouw nu voor de rest van haar leven met een ontroostbaar schuldgevoel zal rondlopen en een heleboel mensen die haar terrechtwijzen, dat is nog veel erger dan het met opzet gedaan hebben en zonder schuldgevoel in de gevangenis je tijd uitzitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 02:52

we hadden een verjaardag vanavond en hadden het hier toevallig ove, Kijk dat mensen wel eens iets vergeten ok, maar een kind????? nee dat gaat er bij mij niet in!
Bleek dat ze helemaal in de waan was dat ze het kind al naar de opvang had gebracht......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:30

Nou dat is lekker dan...Overspannen moeder...en ook nog een dood kindje...
Ongelovelijk dat zoiets zomaar gebeuren kan in je straat...
o ff vergeten...foutje!!

Ik kan me voorstellen dat stres en pillen een hoop met je kan doen, maar een kind vergeten gaat me ietsje té ver.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:33

verschrikkelijk hoe vergeet je zo je eigen kind? Lijst

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:34

arme moeder en kind,, tja,, zoals iemand hier al zij is die ook wel eens vergeten.. stom maar kan gebeuren,, deze gevolgend zijn erg zielig voor iedereen in de omgeving

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:06

een verschrikkelijk ongeluk zo zou je het kunnen noemen zonder de moeder hiervan de schuld te geven of een vinger te wijzen.
Ik denk dat het voor de moeders van deze tijd erg druk en stressvol kan zijn :een baan, kinderen ,huishouden, hypotheek en ook nog eens een supervrouw ,moeder, tante ,vriendin ,buurvrouw minnares en werknemer moeten zijn.

Ik praat het niet goed dat ze het vergeten is, maar wij weten helemaal niks van deze vrouw en haar leven. Ik zou dus graag willen denken dat het een vreselijk ongeluk is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:37

Maar tussen vergeten en de hele dag er niet meer aandenken, daar zit bij mij wel en groot verschil.
Net als wat urielle al zegt, je denkt er toch gewoon vaak aan gedurende de dag?
Kan me niet indenken dat dat bij een depressie ander is? Misschien denk je er dan negatief over, maar helemaal niet??

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:40

een depresie houd veel meer in dan alleen je een beetje depri te voelen (beetje gekke zin maar tog) als je in een depresie zit heb je nog veel meer andren klachten.. een daar van kan zij dat zij helemaal in zig zelf gekeerd is.. dan handel je in een routine..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:42

runningkawa schreef:
Wat ik me dan weer afvraag..de oppas/creche, die belt niet waar het kind blijft?

Kan het echt niet snappen, dat je op een hele dag niet 1 moment hebt van sjips ik heb het kindje nog bij

Ik heb een keer oprah winfrey gezien, en daar was een man zijn baby vergeten.
Normaal bracht de moeder de baby naar creche en hij de andere kinder naar school, maar deze ochtend was het voor een keer (kwam nooit voor) de man die de baby ee moest nemen.
Hij bracht de kinderen naar school en de baby nam hij mee naar het werk geloof ik (op veel bedrijven heb je creche's)
De baby lag te slapen en was dus stil.
Hij parkeerde de auto en ging naar kantoor.
een paar uur later hoorde hij sirene's en keek uit het raam en dacht ineens, oliebol, de baby.
was de baby ook al dood, het was ook erg warm!

Die man deed zijn verhaal bij oprah.
Je kon echt aan hem zien dat hij er heel erg mee zat.
Maar ik blijf me afvragen hoe kan je dat vergeten, je eigen kind..
Blijkbaar zal het dus kunnen!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 27-05-07 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:42

Dat kan, maar is ze dan wel in staat om te werken als het zo erg is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:44

Maar was dat kind dan anders nooit op de creche?
daar moeten ze hem dan toch ook missen?

Ja sorry, kan het gewoo echt niet snappen, een hele dag niet...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:45

runningkawa schreef:
Maar tussen vergeten en de hele dag er niet meer aandenken, daar zit bij mij wel en groot verschil.
Net als wat urielle al zegt, je denkt er toch gewoon vaak aan gedurende de dag?
Kan me niet indenken dat dat bij een depressie ander is? Misschien denk je er dan negatief over, maar helemaal niet??

Ja kan mij het ook heel moeilijk voorstellen.
maar ik weet dat mijn moeder toen ze depressief was ook totaal op een andere wereld was.
En niet een uurtje, maar echt uuuren

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:46

runningkawa schreef:
Maar was dat kind dan anders nooit op de creche?
daar moeten ze hem dan toch ook missen?

Ja sorry, kan het gewoo echt niet snappen, een hele dag niet...

Nee ik denk ook dat dat niet voor iedereen te snappen is. (gelukkig maar)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:53

runningkawa schreef:
Dat kan, maar is ze dan wel in staat om te werken als het zo erg is?

In Belgie zijn psychische klachten geen reden voor arbeidsongeschiktheid, dus daar gaan ze gewoon naar hun werk.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:54

polly2 schreef:
Ik las net op nu.nl dat de moeder al enige tijd depressief was na de geboorte van dit kind (postnatale depressie?).
En dat ze dan wel eens verstrooid was. En dat ze helemaal overstuur is door het gebeurde. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Ik denk dat zo´n vrouw hier nooit meer overheen komt....dat ze verteerd is door schuldgevoel...lijkt me...
Triest!

bij een postnatale depressie hebben vrouwen ook de neiging hun pasgeboren kind iets aan te doen, zoiets kan echt heel ernstig zijn en die vrouwen hebben dan ook veel hulp nodig! Mijn nicht heeft het gehad na haar eerste zwangerschap dr kindje kon niet eens in haar buurt zijn. Die heeft een tijd bij opa en oma moeten wonen voor dr eigen veiligheid. Zo'n depressie is voor niemand anders te begrijpen dan mensen die het hebben gehad denk ik want ze zijn tot vreemde dingen in staat die niemand begrijpt. Erg moeilijk allemaal, vreselijk voor dat gezin ik hoop dat ze snel hulp krijgen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:55

nou zeg jemig wat erg!

(mijn ouders zijn mij ook wel eens vergeten maar dat kwam omdat ze allebei dachten dat de ander me meegenomen had)