Man laat eigen hond doodschieten en dumpt deze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Re: Man laat eigen hond doodschieten en dumpt deze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:34

ik heb het over dezelfde beatle, en ik heb nergens gezegd da tie jong was maar juist oud Knipoog

en gister in het nieuws was het hondje dus ziek en over agresiviteit heb ik niks gehoord . Lachen

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 14:14

runningkawa schreef:
ow jawel Ja
En dat heb ik wel vaker gehoord dan 1x...helaas...

Bedoel je hiermee dat een DA zonder reden gezondheids/ernstige gedrags problemen een hond laat inslapen?
Nou forget it! Ik heb 4 jaar bij verschillende dierenartsen gewerkt/stage gelopen en daar werd/worden dus echt niet ZOMAAR een hond/kat/wat voor dier dan ook geëuthanaseerd. Wat eigenaren van dieren vaak tot haast nooit zien is dat nadat een dier is geëuthanaseerd, de da een heel formulier moet invullen en aan moet geven om wat voor reden een dier geëuthanaseerd werd, alle medische klachten, proces dat is doorlopen voordat het besluit werd genomen om het dier te euthanseren.
Daarbij worden er vaak steek proeven gedaan onder verschillende dierenartsen praktijken naar het euthanasie beleid.
Zodra blijkt dat een da zonder gegronde redenen een dier euthanaseerd, heeft ie een dikke vette boete te pakken!

Ik wil niet beweren dat er altijd/overal volgens de euthanasie wetgeving wordt gehandeld, er zal heus wel eens een keer van worden afgeweken, maar de sanctie hierop is zo hoog dat het is veel vaker niet dan wel het geval is. Dus als jij met een l*lsmoes bij de da komt om je hond/kat/dier te laten inslapen onder het motto: hij heeft pijn/krijgt uitvalsverschijnselen of wat dan ook en de da arts stelt na onderzoek vast dat dit niet het geval is en de evt behandeling is te betalen, dan zal hij echt niet zomaar het dier euthanseren omdat "het baasje van het dier af wil"

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:17

Ik zag het op tv, een leraar van mij zei dat die ook een keer zo een eind aan het levenvan zijn hond had gemaakt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:43

iid Uthrick er is hier in de omgeving geen dierenarts die een gezond dier laat inslapen zelfs niet als het dier wel een ziekte heeft maar niet levensbedreigbaar

Onze hond had kanker en wij wilde hem laten inslapen omdat hij op dit moment nog gelukkig was, hond had veel uitzaaiingen en had nog een half jaar te leven het was absoluut niet mogelijk omt te operen hij ging dood.
Nou mijn ouders hebben het 4 maanden aangekeken en wilde hem toen laten inslapen, hij kreeg al pijn en mijn ouders wilde niet zijn leven rekken met pijnstillers omdat het een toegevoegde waarde heeft.

Mijn paps is lang 6 Bloos! dierenartsen geweest en geen van alle wilde het doen...gelukkig heeft mijn vader een dierenarts gevonden.
Pa had alle foto's meegenomen en zo kon ie laten zien dat de hond kanker had.
Om mijn moeder te sparen dat ze afscheid moest nemen zei hij ik ga met de hond wandelen (had vrije dag) pa heeft eerst 3 uur gewandelt en gespeelt en ging toen opzoek naar de dierenarts maar zelfs onze eigen arts wilde het niet doen, de hond moest eerst pijn hebben Boos!

Dus RK hier lukt het echt niet en die vent van die beatle woont bij ons in de omgeving

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:45

Kyle schreef:
Idioot? Er zijn inderdaad betere manieren, maar ik vind mensen wiens hond bijt en die toch niet laten afmaken véél idioter!

wie zijn hond LAAT bijten vind ik idioot!

Beagles zijn GEEN agressieve honden! Absoluut niet! Ze zijn een tikkeltje eigenzinnig maar erg vriendelijk! Dus ja hoor, vierendeel die vent maar! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:30

Ja idd die verhalen ken ik
1 daarvan was hond van een collega
Zij had eerst de hond, toen een kind en kind bleek allergisch en dan weet je wel wat er de dupe is bij sommige mensen...
En zij wilde geen ander adres voor de hond zoeken die inmiddels 8 was, want daar zou die vast niet meer kunnen wennen op die leeftijd Verward
Ze ging met deze gezonde hond naar de DA en de allergie van het kind was genoeg om deze lieve, gezonde labrador in te laten slapen...
En al die jaren daarvoor wij maar aanhoren hoe gek ze was met dat dier...nou dat bleek...

Dus ja het gebeurd en dat is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor...
Bij de slacht staan toch ook gezonde veulens..hoor je toch ook niemand over...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:35

je eigen hond afmaken vind ik niet eens het probleem ik vind het erger dat het beestje daarna gedumpt is, mijn pa is ook instaat geweest onze oude herder zelf af te maken omdat zij al een paar keer mensen had aangevallen, de DA wou haar niet inlaten slapen en toen mijn pa toen zij dan doe ik het zelf wel(had hij ook zeker gedaan) heeft de DA haar tog een spuitje gegeven

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:42

ik kende vroeger ook mensen met een hond, en die veranderde helemaal toen ze een baby kregen en het was niet veilig voor de baby. omdat die hond ook al redelijk oud werd en zij al de zoveelste baasjes waren hebben ze hem ook in laten slapen. dierenarts deed daar niet moeilijk om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:45

Helaas was er bij die collega van me maar 1 iemand die veranderde...zij zelf

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:47

jah okeej maar dit zat ff anders k zal het ff uitleggen Tong uitsteken we kwamen net in de nieuwbouw wonen in castricum, en wat is nou een dorp zonder dierenarts??? dus die kwam ook maar al voor dat hij er officieel was kwam mn pa daar al over de vloer met de puppy, hij was de eerste klant en die DA had ook 'iets' met de hond en omdat ze verder nog gezond was en nix mankeerde alleen kreeg ze de kolder in dr kop maar dat wilde hij niet echt inzien want deze hond was tog de 'eerste' maar omdat onze hond gewoon onbetrouwbaar was en ik ook nog een klein zusje had ging het niet anders

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:53

elinax21 schreef:
ik heb het over dezelfde beatle, en ik heb nergens gezegd da tie jong was maar juist oud Knipoog

en gister in het nieuws was het hondje dus ziek en over agresiviteit heb ik niks gehoord . Lachen

ik hoop dat je bedoeld beagle... de beatle's zijn idd oud en treden denk ik ook niet meer op... Nagelbijten / Gniffelen

en verder, tja het schieten.... daar zeg ik maar niks over en het dumpen vind ik schandalig!!!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:11

Ik vind sommige reacties best wel overdreven.. kom op, wat is nou het verschil tussen inslapen en dit voor die hond ? Ik weet niet hoe de situatie was que gezondheid met deze hond, maar persoonlijk vind ik het een stuk erger om een dier te laten lijden.
Dumpen is idd niet netjes, maar tóch vind ik dit beter dan al die mensen die hun hond lévend ergens dumpen..

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:40

sexy_back , typfoutje idd, valt me nog mee dat jij het als eerste ziet Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:42

Nou ik vind het gewoon zielig! En een hond bijt niet zomaar!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:45

Wat een domme idioot. Wat doe je je dier aan!? Laat hem dan inslapen, maar nee, dat kost geld...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:10

Joscaa schreef:
Laat hem dan inslapen, maar nee, dat kost geld...

en daarom kan ik me best voorstellen als je je eigen hond afmaakt maar dumpen absoluut niet!!! neem een schep en graaf een gat!! als je het lef hebt om je hond zelf af te maken(vind ik heel dapper)dan kan een gat graven er tog nog wel bij?

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:12

Uit Hillegom? Daar woon ik en ik heb daarove rniets meegekregen.

Snap niet dat iemand dat kan doen!

x

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:26

Ik vraag mij af of een dierenarts wel mee wil werken aan het laten inslapen. Deze hond heeft immers geen medisch probleem. Denk niet dat er veel artsen zijn die zomaar even een spuitje geven.

Moet zeggen dat ik vind dat deze man wel zijn verantwoordelijkheid heeft genomen. Dit beest wat duidelijk vals. Het viel mensen en dieren aan, en heeft zelfs meerdere mensen gebeten. Lijkt mij niet dat je een asiel hiermee op kunt zadelen. Er zijn helaas nog heel veel mensen die niets doen tegen een vals dier. Dan heb ik liever een eigenaar die hem in laat slapen, dan een eigenaar die het probleem niet(wil) zien met alle gevolgen van dien. Het dier zal maar een mens of kind ernstig verwonden of doden! Sommige honden zijn nu eenmaal vals en onbetrouwbaar (om welke redenen dan ook).

Zie weinig verschil tussen een kogel of een spuit. Bedenk dat deze man niets meer met het dier wilde. Dus misschien ook geen geld meer aan uitgeven. En er zijn in Nederland genoeg mensen met een jachtvergunning die het gratis willen doen. En waarom zou een konijn erger zijn dan een hond?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:23

Voor ht beest zelf is de kogel waarschijnlijk beter geweest dan een spuit. Denk aan de stress bij de DA etc.

Maar waarom je hond dumpen.. Verward

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:37

Vind het niet zo heel schokkend eigenlijk Bloos
na 9 maand Canada raak je er wel wat aan gewend dat mensen gewoon zelf een eind maken aan het leven van hun huisdier, vaak ook omdat ze het dier niet aan willen doen om helemaal naar de dierenarts te zeulen. Ik zou het niet kunnen maar ken mensen die hun eigen hond (had kanker) hebben geschoten en ook een paard (oud paard 4 benen kreupel).
Dat dumpen vind ik in Nl dan wel weer wat vreemd, maar in Canada werden de lijken gewoon in het bos gedumpt en opgegeten door de wilde beesten. Zou ik Nl dan weer niet zo snel doen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:44

ik vind de kwestie van de hond afschieten ook niet zo discutabel
zie ook niet echt het verschil tussen een schot of een spuitje
misschien is een schot zelfs wel sneller en pijnlozer mits goedgemikt natuurlijk
de eigenaar heeft in ieder geval zijn verantwoordelijkheid genomen wat dat betreft

er zijn genoeg mensen die iets hebben van ja het beest is dood en dood is dood
die zien voor hunzelf de waarde er niet in om een beestje dan te begraven
maar idd een gat is zo gegraven
of een belletje naar de dieren ambulance ofzo maar ja leg dan maar eens uit dat je het beestje heb neergeschoten
(toen ik nog op de d a werkte kregen we dit soort belletjes vaak genoeg dat er een beestje dood lag )
die brengen hem dan netjes weg naar een (sorry beetje cru) verbrandings oven
dus ja dat dumpen vind ik ook een beetje raar
maar het schieten zelf schrik ik niet zo van

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:40

Er zijn zat mensen die hun eigen vis ombrengen als die ziek is, of een konijn en vervolgens begraven.
Dus dat iemand een dier zelf uit zijn/haar lijden verlost snap ik prima (in geval van deze hond: beest was echt ziek, en ook op leeftijd en viel daardoor mensen aan althans zover ik op tv had gehoord). Doodmaken, prima. Goede keuze Lachen
Dumpen... sja, niet hier. Wij hebben geen uitgestrekte bossen met heel veel wilde dieren waarbij je de dieren weer netjes terug kan geven aan de natuur. Dus echt fris is het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:41

KiWiKo schreef:
het verschil tussen een goed geplaatst schot en een spuit is nihil

de man heeft een goede beslissing genomen, alleen de manier waarop is discutabel......

beter had hij naar de dierenarts gegaan

Had het niet anders kunnen zeggen, denk ik..

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:45

Zo zielig zijn die mensen.
Waarom moet het op zo'n manier?
Man, ga naar de DA en laat het beest inslapen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:49

Ik zie hier niet heel erg het probleem van in. Ok, het is niet netjes dat hij zijn hond in een tunnel heeft gedumpt. Maar ik vind het niet zo raar dat hij de hond heeft laten neerschieten. Als die hond echt een gevaar voor andere honden en mensen was én daarnaast ook nog ziek was begrijp ik die man wel. Ons konijn was ook ziek en had verschrikkelijk pijn. Mijn vader heeft hem toen een klap met een schep in z'n nek gegeven. In een klap dood. Geen pijn gehad. Alleen wij hebben hem netjes begraven. En voor mij maakt dat dan wel weer een verschil.