Vakantiebungalow gesloopt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Delias

Re: Vakantiebungalow gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:04

Dat zelfs vakantiehuisjes niet meer veilig zijn voor jongeren die alleen maar slopen en rottigheid uithalen is te gek voor woorden.
Alleen een beetje jammer dat er meteen maar vanuit moet worden gegaan dat het kinderen zijn van alleenstaande ouders!
Ik ben ook alleenstaande moeder van een ukje van 1,5 maar ik zal hem toch echt wel zo opvoeden dat hij dat soort dingen niet in zijn hoofd haalt!!! Ik werk ook 4 dagen en gaat hij dus naar het KDV. Tuurlijk worden je kids daar niet opgevoed met jouw normen en waarden, simpelweg omdat daar te weinig tijd voor is, maar wel leren ze nee is nee.
Dat je als alleenstaande ouder je kind meer vrijheid moet geven omdat je bijv werkt is niks mis mee, maar zorg dan wel dat je opvoeding goed is, zodat de normen en waarden erin geprent zitten.

Al met al blijft het triest dat dit soort dingen gebeurd, heeft wel met opvoeding te maken een groot gedeelte maar dat heeft in mijn ogen niks te maken met alleenstaande ouder of niet.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:38

Een te strenge opvoeding kan ook dit soort gedrag opwekken, dingen doen die je thuis niet mag en ach paps en mams zijn er toch niet bij.

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:34

Tuurlijk, dat ben ik met je eens. Ten dele dan.
Ik ben ook wel redelijk streng opgevoed, maar haalde dat soort dingen toch echt niet in mijn hoofd!

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:37

Ik ben supervrij opgevoed en haal dit soort dingen ook niet in mijn hoofd Knipoog En mijn broer ook niet!
Wat een stel idioten! Geen wonder dat bungalowparken geen huisjes meer willen verhuren aan jongeren. Het zijn er weer een paar die het voor de rest verpesten, helaas!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:46

Er is een verschil tussen vrij opvoeden en niet opvoeden. Bij vrije opvoeding worden de kinderen geleerd, als het goed is, zelfstandig te worden met waarden en normen die door dialoog worden bijgebracht.

Strenge opvoeding is weer slecht, dat is een kind zijn eigen ik bijna ontnemen, de normen worden opgelegd en dat zorgt inderdaad juist voor uitspattingen.

Maar opvoeden moet gebeuren, in welke vorm dan ook. Een kind eten en kleden is niet genoeg.

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:32

Lustiana dat ben ik met je eens!

Ik ben dan wel redelijk streng opgevoed, maar wel met genoeg vrijheid om mij te kunnen ontplooien. Normen en waarden werden mij geleerd, niet opgelegd. (heel simpel u zeggen tegen ouderen bijv) En dat wil ik mijn kleine ook meegeven. TE straks houden is niet goed inderdaad.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:25

Dit lijkt me niet echt aan opvoeding te wijten... Meer aan groepsdruk en alcohol. De combinatie dan... Ken een aantal Groninger studentjes uit brave, hoogopgeleide gezinnetjes die dit ook doen door de druk van hun vrienden of vereniging ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:28

Ik ga mee met de mededeling die in de krant werd geplaats door een van de lezers....
"Wanneer worden de heren en damens in Den Haag nu eens wakker..."

Ziek Nederland.