Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:00

Het past super bij mij, ik ben klein en blauw staat voro smurf Clown

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:02

Idd Smurf.

Ik vind het te belachelijk voor woorden, kom op zeg, je wordt meer aangestaard als je met zo'n gevaarte het water ingaat, dan dat je gewoon in een bikini gaat, net als iedereen. Wil je dat je haar bedekt is? Koop dan een badmuts...... Scheve mond

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:33

Misschien wel ideaal voor mensen met een zonne-allergie Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:38

Ik kan er alleen maar om lachen,
ze moeten zelf weten wat ze doen, maar dit ziet er wel een beetje erg raar uit.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:44

omg... tja als ze hun er beter door voelen moeten ze het vooral doen... mja.. niet geheel mijn stijl laten we dat maar zeggen Scheve mond

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:50

Ik vind dit niet echt positief nieuws. Wat een gedoe zeg.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:35

Myrz schreef:
Ze lijkt net een smurf.. Clown

ROFL

geen gezicht !

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:37

Myrz schreef:
Boerka = zo'n lange zwarte jurk waar je alleen het gezicht of de ogen ziet.
+
Bikini = je weet wel wat dat is!
=
Boerkini Haha!
Och tuurlijk! haha, Dom Dom Dom! Clown

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:40

Ik vind het maar achterlijk Ja

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:41

Ohh, die wil ik ook wel Clown .grapje
Nee, als hun zich daar nou fijn bij voelen prima.
Maar ik ga er niet inlopen Knipoog .

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:03

Bwhahahaha. Ik zag toen ik op vakantie was in Turkije al iemand in een boerka zwemmen, maar wist nog niet dat er ook echt een boerkini bestond. Kvind het trouwens wel grappig dat iemand dit uitvindt en er ook nog iets redelijk modieus van maakt (in hoevere het modieus kan zijn).

Ze nemen echt niet heel veel water op, zijn speciaal voor zwemmen, is echt niet zoals katoenen kleding ofzo Tong uitsteken. Staat er ook, licht waterafstotend zelfs. En met bijv. een wetsuite neem je ook niet het hele zwembad mee.

Maar opzich vind ik dit redelijk belachelijk, maar goed, de emancipatie gaat nou eenmaal niet zo snel, dan toch maar liever een diploma in boerka dan.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:11

Wat ziet dat er ongelofelijk stom uit! En dat het door een geloofsovertuiging weer tot dat punt is gekomen vind ik helemaal lachwekkend! Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:13

Splash_ schreef:
Idd Smurf.

Ik vind het te belachelijk voor woorden, kom op zeg, je wordt meer aangestaard als je met zo'n gevaarte het water ingaat, dan dat je gewoon in een bikini gaat, net als iedereen. Wil je dat je haar bedekt is? Koop dan een badmuts...... Scheve mond

Tsja, gelukkig gaat het er in de islam om dat je niet aangestaart wordt Rolleyes Ook hoeft niet alleen het haar bedekt te worden, maar ook zoveel mogelijk huid... Tsja, dan is een bikini ECHT een geweldig idee Clown Tsja, ik ben ook niet zo'n voorstander van zulke strenge religie (in welke vorm dan ook) maar ik laat mensen tenminste WEL in hun waarde...Voelen zij zich prettig in een boerkini: mooi! Leren er weer wat meer mensen zwemmen, en kunnen zij ook van het water genieten!

Over een vraagje hoe ze dat in de badkamer doen: binnenshuis lopen veel vrouwen zonder boerka, zelfs helemaal zonder hoofddoek. Je zou eens naar een Hamam moeten gaan (ben ik in Marokko geweest, een badhuis zeg maar). Al de vrouwen zijn daar bloot (wij waren de enigen die daar zo preuts waren om een bikinibroekje te dragen Knipoog ), en wassen zichzelf en elkaar waar iedereen bij is. Vrouwen onder elkaar kunnen dat soort dingen gewoon doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:19

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:32

Prima toch, als die mensen zo wel mogen zwemmen van hun geloof. Lachen(Overigens is het in heel veel landen(ook niet-Islamitische) niet gebruikelijk om in bikini/zwembroek te zwemmen...)
Al doet het me wel aan een smurfenpak denken inderdaad Clown

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:35

vreselijk Scheve mond ..

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:05

Nouja..het ziet er dan wel niet uit, en je zou het ook kunnen zien als weer een overwinning voor de mannen, weer een stukje controle over hun vrouwen. Maar je kunt het ook zien als een overwinning voor de vrouwen; van die Burka komen ze binnenkort nog niet af, maar dit is opzich wel een stapje in de goede richting. ier hangt geen hele lap omheen en de vrouwen kunnen toch lekker zwemmen, zonder al te belemmerende kleding.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:35

Als er een markt voor is (en blijkbaar is die er), waarom niet?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:41

Haha dan krijg je me daar toch een reacties naar je hoofd *LOL*

Sorry vind het een beetje overdreven, je kunt toch gewoon een bikini aandoen met een gekleurde badmuts ofzo Sigaar

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:44

suus_ schreef:
Haha dan krijg je me daar toch een reacties naar je hoofd *LOL*

Sorry vind het een beetje overdreven, je kunt toch gewoon een bikini aandoen met een gekleurde badmuts ofzo Sigaar

Niet als je geloof zegt dat je je lichaam niet mag laten zien aan iedereen behalve je man. Heerlijk hoe simpel mensen denken.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:01

tanya89 schreef:
Vind dit echt overdreven, laat ze dan helemaal niet gaan zwemmen...

Want?

Waarom zou je mensen die hun geloof graag willen volgen moeten weer houden van leuke, gezellige en ontspannende dingen als zwemmen?

Ik vind het juist goed. Zo gaat er juist een wereld open, kunnen ze hopelijk dingen gaan doen die voorheen niet konden. En willicht zetten al dit soort kleine stapjes aan het denken. En kunnen vrouwen die liever geen hoofddoek dragen er ook zelf voor gaan kiezen of ze het willen of niet.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:03

Vreselijk, hoe verzin je het...
Ee met zebraprint zou ik dan echter weer wel hip vinden Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Kieffer op 16-05-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:33

Ik zou zeggen lang leve de Ladies Night in het Sloterparkbad! Het is er altijd afgelaten met vrouwen en een groot deel moslima's in heuse badpakken, niet van dit soort gevaartes, want, geen man te bekennen, zelfs de badmeester is een badjuf. =)

Verder vind ik dat als deze mensen het om hun geloof willen we hen vooral in hun waarde moeten laten. Al geef ik toe toch lichtelijk te moeten proesten om het smurfige gezicht.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:50

Haha nog zo'n wit (of rood, voor de Grote smurf) broekje aan, blauw staartje en het is een smurfenpakkie Haha!!

Ik vind het echt geen gezicht en ik ben blij dat ik niet in zoiets afzichtelijks hoef rond te lopen!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:09

Mareska schreef:
Haha nog zo'n wit (of rood, voor de Grote smurf) broekje aan, blauw staartje en het is een smurfenpakkie Haha!!

Ik vind het echt geen gezicht en ik ben blij dat ik niet in zoiets afzichtelijks hoef rond te lopen!

Maar als je de keuze had, of helemaal niet zwemmen, of zwemmen met zo'n pak aan, wat zou jij dan doen? En dat wel even de positie van de gemiddelde moslima in acht houden, want ik denk niet dat ze alemaal een gemakkelijk leven hebben.