Diablo schreef:Dat is dus niet waar. Een lam is een prooi voor een hond, een kind niet. Beetje verdiepen in het fenomeen hond en je weet dat.
Is dit echt zo? Ik ben geen hondenkenner, maar ik kan me toch zo voorstellen dat alles dat vangbaar-en-eetbaar is in principe prooi is voor een hond. Kinderen (vooral echte kleintjes) zijn natuurlijk precies lekker handig: het loopt niet zo hard, is zo onhandig als de neten en smaakt vast helemaal niet slecht. Ik weet niet of alle honden nou echt wel verschil maakt tussen een lam en een kind, op dat gebied. Normaal gesproken is een hond opgevoed om geen mensen te bijten natuurlijk, maar ik neem aan dat deze hond ook niet opgevoed was om schapen aan te vallen.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de hond maar afgemaakt moet worden omdat hij komende week wel een peuter op zal eten, hoor (ik mag toch hopen dat de eigenaresse voortaan de hond bij zich zal houden). Maar ik vraag me af of het verschil er echt wel is tussen schapen en kinderen, voor een hond. Een hongerige wilde hond die een peuter tegenkomt zou die volgens mij best wel eens te grazen kunnen nemen.