ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeVol

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:02

Maar als het voor pedofiele netwerken is, waarom namen de ontvoerders dan zo'n "rijk kind", waar ze waarschijnlijk best veel moeite voor moesten doen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:04

Jeetje,hopelijk word het kindje snel gevonden.
Ik heb zelfs mensen bij mij op stal gezien,die lekker aan het paardrijden waren,maar wel de babyfoon bij hadden of een telefoon die haar belde als er geluid in huis was.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:12

odetteke schreef:
Heel veel mensen laten ook de baby op de hotelkamer slapen, gaan bij een restauratnje om de hoek zitten of aan de bar en nemen de babyfoon mee.. en waarom niet? Dat doe je thuis ook als je 's avonds even naar de buren loopt. Qua afstand zit er nauwelijks verschil in. Hoe stom het ook is, je kan je kind niet 24 uur per dag bewaken.

Ben het hier niet mee eens. Ik zou dat zelf nooit doen. Heb zelf een dochtertje van bijna 3 maar die blijft echt nooit alleen. Ik zou dus echt niet ergens anders gaan eten en mijn dochtertje op de hotelkamer/huisje alleen laten. Stel dat er brand uitbreekt of iets.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:21

Mijn got zeg.. hoe is het mogelijk, afschuwelijk hoor.

Als het zo'n beveiligde omgeving is, moet het dus een bekende van het terrein zijn. Zou iedereen die daar verblijft al uitgebreid zijn gehoort? Alle alibi's nagetrokken zijn, sporen nagetrokken, etcetc?
Geen idee hoe oud de tweeling is, maar het lijkt me geen vreemde van de familie, daar er totaal niets gehoord is tijdens de ontvoering..mss drogerend spul gebruikt om ze stil te houden..geen idee..vind het een stinkende zaak, bah.
Hopelijk wordt het meisje gauw gevonden, levend en in goede gezondheid. Dat de autoriteiten daar maar volop mee aan de slag zullen gaan..
Dat er geen losgeld geeist is, zla nog kunnen komen. Mss kindje voor andere doeleinden meegenomen, mss later toch niet bevallen en alsnog er geld proberen uit te slaan..maar stel dat iemand kinderloos is en graag kinderen wil, die zal geen geld vragen, maar het kindje mss ongedeerd achterlaten.

He wat een toestand zeg.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:22

windhond schreef:
odetteke schreef:
Heel veel mensen laten ook de baby op de hotelkamer slapen, gaan bij een restauratnje om de hoek zitten of aan de bar en nemen de babyfoon mee.. en waarom niet? Dat doe je thuis ook als je 's avonds even naar de buren loopt. Qua afstand zit er nauwelijks verschil in. Hoe stom het ook is, je kan je kind niet 24 uur per dag bewaken.

Ben het hier niet mee eens. Ik zou dat zelf nooit doen. Heb zelf een dochtertje van bijna 3 maar die blijft echt nooit alleen. Ik zou dus echt niet ergens anders gaan eten en mijn dochtertje op de hotelkamer/huisje alleen laten. Stel dat er brand uitbreekt of iets.

Ben het helemaal met windhond eens.
Er kan van alles gebeuren en dan is de ramp niet te overzien.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:23

Ja het is zo vreemd dat ze net juist dat kindje, waar zo moeilijk aan te komen was, ontvoerd hebben. En ze moeten die ouders hoe dan ook wel in de gaten hebben gehouden anders wist je niet dat daar een kindje alleen was.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:25

windhond schreef:
odetteke schreef:

Helemaal met je eens! Wie laat zijn kinderen nou alleen in een huisje achter! Ik begrijp dat niet, dan blijft 1 van de 2 maar achter bij de kinderen! Hoop van harte dat het kindje ongedeerd terugkomt, maar heb er een hard hoofd in...........de angst van dat kindje..........wordt er onpasselijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:56

Sneu, dus het gaat om geld, blijkt wel uit het verhaal van Lusitano.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:04

Ja maar het is helemaal geen geld geeist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:11

odetteke schreef:

Persoonlijk zou ik dat dus nooit doen. Mijn kids zijn gewoon NOOIT alleen thuis

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:46

windhond schreef:
odetteke schreef:

TOen ik jonger was.. heb ik in een hotel bungalow park gewerkt als oppas!! Mensen die gingen eten in het restaurant en ik paste op de kinderen!

Zou een kind denk ook nooit alleen laten.

maar aan de andere kant ... wat is 50 meter.. en Mensen moeten gewoon met hun fikken van je kind afblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:54

Jammer dat de mensen geen babyfoon bij zich hadden of is dat iets typisch Nederlands?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:36

Whiz schreef:
maar aan de andere kant ... wat is 50 meter.. en Mensen moeten gewoon met hun fikken van je kind afblijven.

Precies, als je thuis een grote tuin/wei hebt haal je de 50 meter ook wel Knipoog

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:38

Waren er sporen van inbraak en ontvoering?
Want een kindje van drie kan ook zelf aan de wandel gaan omdat papa en mama er niet zijn.
Met drie kunnen ze ook zelf een deur openmaken en naar buiten gaan, voor hetzelfde geld is dat kotertje ergens te water geraakt.
Zal niet de eerste keer zijn dat het zo gaat....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:38

Het park beschikt over een crèche (ook ´savonds, juist voor mensen die uit eten willen) en babysitters. Maar daar maakten ze geen gebruik van. Babyfoon bestaat overal ter wereld, maar, nogmaals ze zaten hemelsbreed niet zo ver van hun appartement en konden de kinderen horen. Op de engelse link kun je een plattegrondje zien, dan krijg je een idee.
Ik vind het een groot verschil met kinderen thuis alleen laten. Een appartementen complex is ommuurd, en heeft personeel rondlopen (klusjesman, tuinman, bewaking, restaurantpersoneel etc). Dat is wat anders dan een gewoon huis in een stad. Zij lieten hun kinderen thuis ook nooit alleen.

Het is trouwens een Engels complex dat een zeer goede naam heeft. Het toerisme lijd totaal niet onder het gebeuren, men beseft dat het een vrij uniek iets is, dat niets met de Portugese bevolking of veiligheid te maken heeft.

Ze zijn overigens nu op zoek naar een stel (-buitenlanders, als in waarschijnlijk Engels)van twee mannen en een vrouw die gezien zijn met een meisje als Madeleine op de arm.
Ook is er een verdachte man en een verdachte vrouw gespot op het complex. Beiden geen Portugezen, eerder noord europees, maar wel gebronsd.
Er is een politietekening gemaakt die het meest wegheeft wan een ei met haar, want er is geen gezicht. Dat vind ik nou weer zo typisch. Getuigen weten van alles te vertellen wat politie ze vookauwt of wat al bekend is over lengte en kleding, maar en gezicht kunnen ze niet beschrijven... Ooggetuigen zijn over het algemeen zeer onbetrouwbaar, wat dat betreft, ze zijn erg te beinvloeden door wat de media loslaat, vandaar dat ze niet zoveel hebebn verteld, tot ergenis van de Britten, die vinden dat het hele volk kan helpen, als je info vrij geeft.
Twee verschilende gedachtengangen die haaks op elkaar staan. Ondanks dat hebben de ouders vertrouwen in de Portugese politie.

De moeder heeft het speelgoedbeest (een roze poes) van Madeleine constant bij haar. Dat was trouwens ook de aanwijzing dat er iets mis was. Ze vond het op de vloer, terwijl Madeleine er normaal nooit vrijwillig afstand van zou doen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:42

jacimatho schreef:
Want een kindje van drie kan ook zelf aan de wandel gaan omdat papa en mama er niet zijn.
Met drie kunnen ze ook zelf een deur openmaken en naar buiten gaan, voor hetzelfde geld is dat kotertje ergens te water geraakt.

Nee. eesrt was er sprake van al zou er in het raam ingebroken zijn, maar later is er verteld dat er geen sporen van inbraak waren. En dat hoeft ook niet, er zijn twee deuren, die niet op slot waren.
Er wordt rekening gehouden met het feit dat ze zelf er op uit is gegaan, wat wel lastig is, daar het complex ommuurd is oa, maar de omgeving is in een straal van 3 km (dacht ik) helemaal uitgekamd met mannen te voet en te paard en met honden die mensen opsporen. En helicopters. Er zijn daarvoor iets van 120 man ingezet. Dat hebben ze dagenlang gedaan. Alle putten, grotten, stroompjes etc zijn onderzocht.

Maar... dan had ze waarschijnlijk niet haar knuffel, de roze kat, achtergelaten!

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:20

jacimatho schreef:

daar dacht ik dus ook aan,maar snap niet hoe je je kinderen alleen kunt laten om iets te gaan doen samen.als chayenne slaapt dan ga ik nog niet eens naar de winkel 5 meter verder op terwijl er toch genoeg mensen zijn die dat doen.ik zou dat echt niet kunnen dan zit6 je toch niet met een lekker gevoel

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:22

Ik zou écht nooit mijn kinderen (mocht ik die ooit krijgen Knipoog ) alleen achterlaten. Bloos Maar goed, als ik het goed begrijp, valt hier de ouders niet zo heel veel te verwijten.
Ik hoop voor de ouders en het kindje, dat het meisje snel levend - en hopelijk ongeschonden - wordt teruggevonden. Ach gut

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:15

Ik zou zelf ook kinderen niet alleen laten (met oog op andere gevaren, als brand bij kortsluiting bv), maar dat wil nog niet zeggen dat iemand maar zomaar kinderen uit een woning mag halen.

Het gaat hier om een ontvoering, die plaats heeft kunnen vinden omdat iemand de families gang waarschijnlijk allang bestudeerd heeft en wist op welke momenten de kinderen alleen waren op dat complex, en niet zozeer om een toevallige voorbijganger die dacht "he, laat ik eens een kind gaan roven, eens zien waar er kinderen alleen zijn".
Maar goed, in die zin had het voorkomen kunnen worden als ze nooit alleen waren gelaten, maar iemand kan natuurlijk ook met een smoesje het kind van de crèche ophalen of bij een oppas weghalen.
We moeten er ernstig rekening mee houden dat het gaat om een zeer bewuste, zeer lang van te voren geplande roof van DAT meisje en niet zomaar een kind, voor een pedofielen netwerk. Of voor losgeld, maar het is zeer ongewoon dat mensen pas na lange tijd om geld vragen.
Ze is nu al acht dagen weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:19

Het zal me niks verbazen als dat arme kind allang vermoord is....
Erg triest....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:44

denk eerder dat de koter zelf aan de wandel is gegaan en ergens te water is geraakt.
En dan moet je om en nabij twee weken wachten eer het boven water komt.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:04

Ik zou er niet aan moeten denken dat er aan mijn broertje van 3 werd gezeten! en ontvoering... ik zou helemaal gek worden.
Mijn moeder gaat ook wel eens een rondje lopen, dan is melle ook alleen thuis. Maar dan meldt ze dat altijd even bij de buren, die het dan een beetje in de gaten houden. Ze gaat geen uren weg hoor, meestal half uurtje ofzo.
Ik vind dat dat gewoon moet kunnen! Al vind ik thuis wel wat anders dan op vakantie in een vreemd land.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:58

C_hristel schreef:
PErsoonlijk zou ik nooit gaan eten in een restaurant als me kindere op bed liggen, want dan zit je ook niet op het gemak te eten. Maar even bij andere camping gasten iets drinken vindt ik wel kunnen.

Wat is het verschil dan? Het kind is weg en de ouders waren er niet. Maakt het uit waar ze waren? Ik zou mijn meiden nooit en te nimmer alleen laten en zelf weggaan. Niet naar een reataurant en ook niet naar andere campinggasten.

Edit: ik vind het natuurlijk verschrikkelijk voor de ouders (en helemaal voor die kleine meid), dit gun je niemand.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 11-05-07 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:01

Kan me niet voorstellen dat ze aan de wandel is gegaan. Ok, ja dat kan ik me nog wel voorstellen, papa en mama zoeken, maar zonder knuffel, nee dat niet.
Ik hoop het ergens ook niet, want als dat meissie al zoveel dagen weg is en als ze zelf aan de wandel zou zijn gegaan, dan vind je dr zoizo dood terug. Bij een ontvoering is de kans groter dat ze levend terugkomt...
Is er geen foto van dat meisje? Dr ouders hebben ook in Amsterdam verbleven, denk dat ze in alle landen zou kunnen zitten in Europa, welke bereikbaar zijn met de auto..hoewel die kans ook weer klein is, bij de douane wordt er nu extra opgelet lijkt me..
Pff, hopelijk hebben de ouders gauw positief nieuws over hun dochter.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:21

Ik hoorde dat David Beckham zich gaat inzetten voor haar?