Zou jij de moordenaar van een bekende willen ontmoeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Re: Zou jij de moordenaar van een bekende willen ontmoeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:35

Ja, ik denk het wel. Niet vlak na de moord natuurlijk, maar wel een aantal jaar later. Onbeantwoorde vragen beantwoord krijgen. Zeggen wat je voelt tegen die persoon. Wat voor een verdriet die persoon andere mensen heeft aangedaan.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:36

Dat is inderdaad een moeilijke vraag.
Ik denk ook niet dat je er echt antwoord op kan geven tot je in zo'n situatie zit, die ik absoluut niet hoop mee te maken.

Maar ik geloof graag dat je met vragen zit die mogelijk alleen de moordenaar kan beantwoorden. Denk alleen niet dat ik die vragen aan de moordenaar zou kunnen stellen zonder zelf helemaal gek te worden en de moordenaar zelf iets aan te doen. Ik zou echt niet weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:46

Tellie schreef:
Ja, ik denk het wel. Niet vlak na de moord natuurlijk, maar wel een aantal jaar later. Onbeantwoorde vragen beantwoord krijgen. Zeggen wat je voelt tegen die persoon. Wat voor een verdriet die persoon andere mensen heeft aangedaan.

Sluit ik me bij aan. Lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:53

Ik denk niet dat ik de moordernaar van een bekende/geliefde recht in de ogen zou kunnen kijken.
Waarschijnlijk word ik dan óf heel emotioneel, óf ontzettend woedend.. Nagelbijten / Gniffelen
Nee, laat mij maar vragen opstellen en anderen ermee praten ofzo, want zou het niet kunnen.

Maargoed, dat is hoe ik er nu over denk, misschien over een paar jaar wel anders.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:54

Moeilijke vraag, en misschien hangt het er ook wel vanaf hoe alles gegaan is ( motief e.d. ). Ik ben zelf nooit zo goed in confrontaties, ik denk dat ik het uit de weg zou gaan.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:11

Een aantal jaar geleden is een vriendin van me vermoord door haar stiefvader.
Ik zou hem nooit meer willen zien, puur omdat ik weet dat het teveel naar boven brengt, terwijl ik het nu een plekje heb kunnen geven.

Ook denk ik dat het geen nut voor mij persoonlijk zou hebben om hem te zien.
Mn vriendin komt er niet mee terug en ik denk liever aan de leuke herinneringen die ik aan haar heb, dan aan haar laatste uren.
Ook zal ik het hem niet vergeven, omdat zoiets niet te vergeven is.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:20

Ik zou diegene dan persoonlijk willen ontmoeten en precies willen weten hoe wat en waarom. En als de moordenaar heel onredelijk is geweest, dan zou ik 'm aanvallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:00

Ik denk dat het heel erg afhangt van de situatie of zoiets goed voor je zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld van het type moordenaar en of hij/zij al dan niet spijt heeft van hetgeen er is gebeurd. Vooral het motief is denk ik ook belangrijk en hoe de verhoudingen lagen tussen dader en slachtoffer.

Ik denk dat ik zelf wel graag een gesprek zou willen aangaan, maar alleen als dit zin zou hebben bij de verwerking. Als je bij voorbaat weet dat de moordenaar in kwestie geen enkel berouw heeft en nog steeds geniet van alle aandacht, dan kun je het beter niet doen, lijkt me.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:04

Moeilijke vraag, heb het ook gezien.
Petje af voor hun hoor! En dan vergeven, echt knap..!
Die aflevering heeft mij ook echt aan het denken gezet, over vergeven, alles eigenlijk..
Maar of ik hem/haar zou kunnen ontmoeten? Dat weet ik niet..En ik hoop dat ik dat ook nóóít te weten zou komen..

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:59

Kan je de aflevering ook ergens nakijken? Ik zou hem wel graag willen zien..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:12

ik denk dat ik het wel zou kunnen, maar ik hoop voor die mensen dat ik ze niet meer herken als ze vrij zijn gelaten na 10 jaar ofzo...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:15

Ja vragen waarom denk ik wel.
maar of het echt zo leuk is dat weet ik niet.