Puber door het lint om afwas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraamJarig

Re: Puber door het lint om afwas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:25

Nazarma schreef:
rakkertje13 schreef:
Geen woorden voor.
De maatschappij is niet zo veel meer als vroeger
Afwas hoort er gewoon bij, maarja. Vrije opvoeding. Lachen

Niet alle jongeren zijn zo hoor Knipoog je moet "de jeugd van tegenwoordig" niet allemaal over een kam scheren Knipoog ik ben 14 en doe ook wel eens wat zonder problemen in huis etc. (afwassen niet want we hebben een vaatwasser Vork) dus. bij deze Knipoog ik vind het wel te gek voor woorden van die jongen, maar niet alle "pubers"zijn zo Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:31

Esmeralda schreef:
wie weet moest hij wel een afwas doen van zo,n 100 man en zijn moeder had die nieuwe afwaszooi gekocht van de reclame!!! Ja dan zou ik ook balen.

Balen natuurlijk! Maar niet je moeder schoppen en haar spullen weggooien zodat het kapot gaat. Ik heb vroeger altijd erg moeilijk gedaan over afwassen e.d, maar ik deed het wel. Als je echt een keertje geen zin hebt nou oke, maar dat is toch heel normaal? Die jongen gaat raar opkijken als hij later op zichzelf gaat wonen en al dat soort dingen alleen moet doen..élke dag. Toch ben ik benieuwd hoe dat kan gebeuren, hij moet toch wel veel agressie in zich hebben en dat komt meestal wel ergens uit voort. Wat is de vraag.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:35

Mijn meiden (de oudste twee dan) zijn 8 en 10 en ze wassen iedere avond af, een vaste taak van ze. Ze weten het en doen het zonder morren.

Maar we kennen de situatie natuurlijk niet. Misschien wordt deze jongen wel als sloofje gebruikt door zijn moeder en moet hij altijd alles doen. Het is makkelijk oordelen als je niet weet hoe het in elkaar steekt.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:38

De jeugd van tegenwoordig doet niks meer voor hun ouders

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:40

Ik ben 13 en het is de normaalste zaak dat wij wat helpen!
Zo af en toe wat moppers maar dit..??
Wat een onbeschofd gedrag!
En armani88... Doe ff normaal wij doen thuis heel veel voor elkaar!
In jullie tijd waren ook dit soort uitzonderingen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:42

Het is moeilijk oordelen vanachter het scherm, maar normaal is het niet om zo te reageren . Ik hoop dat er een oplossing komt voor dit gezin.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:44

promptertje schreef:
Het is moeilijk oordelen vanachter het scherm, maar normaal is het niet om zo te reageren . Ik hoop dat er een oplossing komt voor dit gezin.

Idd! Als moeder moet je ook schrikken Ach gut

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:47

Het lijkt me dat er hier al meer gaande is in dat gezin, ik hoop dat de familie EN de jongen hulp gaan krijgen. Het lijkt me niet normaal als je deze dingen gaat doen als je moeder vraagt wat dingetjes te doen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:24

Armani88 schreef:

Lekker kort door de bocht, vind je zelf ook niet?
Ik en al mijn vrienden hebben nooit problemen gemaakt van huishoudelijke karweitjes. Als mijn moeder me nu vraagt om af te wassen dan sta ik op en ik kom helpen-alleen als het een torenhoge afwas van drie dagen is, dan mopper ik wel maar moeder chanteert me toch met 'anders krijg je straks lekker geen aardbeien Tong uitsteken' Clown "

Je weet helemaal niks vanuit het verhaal. Wat als die jongen nu gewoon met een stoornis rondloopt? Iets waardoor het onmogelijk voor hem is om zijn woede binnen te houden? Dat hij al heel zijn leven woedeuitbarstingen heeft, maar dat dit toevallig de zogegde druppel die de emmer doe overlopen was?

Misschien is hij wel kerngezond, misschien is er vooraf wel een hele geschiedenis aan te pas gekomen van een thuissituatie die niet lekker liep en is de jongen om andere redenen tijdens het afwassen door het lint gegaan.

Er zijn wel honderden redenen te bedenken waarom een jongen zoiets doet. Van zijn eigen karakter tot een compleet verkeerde opvoeding. Maar wat die reden is, dan kan je uit het verhaal niet opmaken. En zolang je die reden niet kent, weet je niet als het nu de jongen zelf is die een schop verdient, degene die hem hebben grootgebracht, nog iemand anders of hij gewoon bepaalde therapie/medicijnen nodig heeft.

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:30

Niet alle jongeren zijn zo hoor Knipoog je moet "de jeugd van tegenwoordig" niet allemaal over een kam scheren Knipoog ik ben 14 en doe ook wel eens wat zonder problemen in huis etc. (afwassen niet want we hebben een vaatwasser Vork) dus. bij deze Knipoog ik vind het wel te gek voor woorden van die jongen, maar niet alle "pubers"zijn zo Knipoog[/quote] [/quote]

vanwaar deze quote? Knipoog Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:32

Niet normaal meer zeg!
Is niet meer normaal dat je wat voor je ouders doet. Hun doen al zoveel voor jou.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:57

Armani88 schreef:

Leuk om te horen. Scheve mond

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:02

LiNdA1986 schreef:
Niet normaal meer zeg!
Is niet meer normaal dat je wat voor je ouders doet. Hun doen al zoveel voor jou.

Dat weet je toch helemaal niet? Je hebt ook ouders die schijt aan hun kinderen hebben!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:46

xKatleentjex schreef:
Armani88 schreef:

Lekker kort door de bocht, vind je zelf ook niet?
Ik en al mijn vrienden hebben nooit problemen gemaakt van huishoudelijke karweitjes. Als mijn moeder me nu vraagt om af te wassen dan sta ik op en ik kom helpen-alleen als het een torenhoge afwas van drie dagen is, dan mopper ik wel maar moeder chanteert me toch met 'anders krijg je straks lekker geen aardbeien Tong uitsteken' Clown "

Je weet helemaal niks vanuit het verhaal. Wat als die jongen nu gewoon met een stoornis rondloopt? Iets waardoor het onmogelijk voor hem is om zijn woede binnen te houden? Dat hij al heel zijn leven woedeuitbarstingen heeft, maar dat dit toevallig de zogegde druppel die de emmer doe overlopen was?

Misschien is hij wel kerngezond, misschien is er vooraf wel een hele geschiedenis aan te pas gekomen van een thuissituatie die niet lekker liep en is de jongen om andere redenen tijdens het afwassen door het lint gegaan.

Er zijn wel honderden redenen te bedenken waarom een jongen zoiets doet. Van zijn eigen karakter tot een compleet verkeerde opvoeding. Maar wat die reden is, dan kan je uit het verhaal niet opmaken. En zolang je die reden niet kent, weet je niet als het nu de jongen zelf is die een schop verdient, degene die hem hebben grootgebracht, nog iemand anders of hij gewoon bepaalde therapie/medicijnen nodig heeft.

hier mee ben ik het helemaal eens ! .
we kunnen nu allemaal wel mopperen wat een "rotjong " het wel niet
is.mischien net wat xKatleentjex zegt ,heeft hij wel een stoornis,of is er al
wat gebeurd.
maar goed,dat hoéft het natuurlijk niet te zijn ,en mischien is het dan idd een
"rotjong" . Lachen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:51

Maar als je een stoornis hebt ofzo, dan heb je toch nog wel ergens het respect voor je moeder?
Ik bedoel ik snap niet hoe je haar zoiets zo maar kan aandoen, in mijn ogen doe je zoiets gewoon niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:36

Elmira schreef:
Maar als je een stoornis hebt ofzo, dan heb je toch nog wel ergens het respect voor je moeder?
Ik bedoel ik snap niet hoe je haar zoiets zo maar kan aandoen, in mijn ogen doe je zoiets gewoon niet.

In jouw ogen niet, jij hebt waarschijnlijk een fijne jeugd, maar wie weet wat deze jongen meegemaakt heeft?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:51

Zo zie je maar weer dat je met geweld niets kan oplossen. Lukt het niet met woorden, dan maar met de handen. We zullen nooit te horen krijgen wat er in dat huis zich heeft afgespeeld maar er is meer aan de hand, dat moge wel duidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:54

Of (ik zeg dus niet dat dit hier zo is) het is een van die vrij opgevoede kindjes, die ook een grote mond hebben in de supermarkt, buiten op straat, als ze nog maar 4 zijn al. Die kids die mogen rennen in een restaurant enz
Tja en dan zijn ze groot en dan word de mond nog groter als ze eens wat moeten ipv vrij zijn.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:56

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik wil wel even het volgende melden..
Ik ken een jongen, die na jaren van lichamelijke en psychische mishandeling, ook zijn moeder een paar klappen heeft verkocht.. Er knapte gewoon iets bij hem! Natuurlijk had hij ook op een andere manier hulp kunnen zoeken, maar ergens heb ik er wel begrip voor.. Als je jarenlang dag in, dag uit, mishandelt wordt, op een gegeven moment moet er wel iets in je knappen..
In de krant stond eenzelfde soort bericht......

Ik bedoel maar te zeggen; wij kennen de hele situatie niet en kunnen er dus geen oordeel over geven.. Wie weet wat die jongen allemaal moet hebben meegemaakt.. Of misschien wel andersom, en was dit niet de eerste keer dat zijn moeder mishandelt werd..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:57

nahja! wat een rare zaak. zal wel wat meer achter zitten? zal hem wel n hoop dwars zitten...?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:32

nina88 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik wil wel even het volgende melden..
Ik ken een jongen, die na jaren van lichamelijke en psychische mishandeling, ook zijn moeder een paar klappen heeft verkocht.. Er knapte gewoon iets bij hem! Natuurlijk had hij ook op een andere manier hulp kunnen zoeken, maar ergens heb ik er wel begrip voor.. Als je jarenlang dag in, dag uit, mishandelt wordt, op een gegeven moment moet er wel iets in je knappen..
In de krant stond eenzelfde soort bericht......

Ik bedoel maar te zeggen; wij kennen de hele situatie niet en kunnen er dus geen oordeel over geven.. Wie weet wat die jongen allemaal moet hebben meegemaakt.. Of misschien wel andersom, en was dit niet de eerste keer dat zijn moeder mishandelt werd..

Dat bedoel ik. Het is makkelijk oordelen in ons eigen fijne huisje achter de computer.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:34

KiWiKo schreef:
najaaaaa moet niet gekker worden zeg Lachen

Inderdaad. Scheve mond

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:55

nou ja, het lijkt mij vrij duidelijk dat die jongen een of andere stoornis heeft! Dit gaat toch wel wat verder dan brutaal zijn tegen je ouders. En niet iedereen met een gedragsstoornis of andere aandoening heeft een slechte jeugd gehad hoor! Dat denken ze alleen altijd......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 13:07

Miryamk schreef:
nou ja, het lijkt mij vrij duidelijk dat die jongen een of andere stoornis heeft! Dit gaat toch wel wat verder dan brutaal zijn tegen je ouders. En niet iedereen met een gedragsstoornis of andere aandoening heeft een slechte jeugd gehad hoor! Dat denken ze alleen altijd......

Niet iedereen met een gedragsstoornis heeft een slechte jeugd gehad, klopt. Maar ook niet iedereen die door het lint gaat is per definitief een onopgevoed rotkind. Hoe kun je nou zeggen dat het duidelijk is dat die jongen een stoornis heeft? Ken jij hem?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:44

Een spreekwoordelijke schop onder z'n kont kan hij krijgen.