Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
postbodesiem schreef:Nee hoor je bent niet de enige: ik zeg ook eigen schuld dikke bult, had ze maar mee moeten doen !
runningkawa schreef:Dus maar afschaffen omdat er 1 afgunstige mevrouw rondloopt die niet tegen haar verlies kan?
Sim0ne schreef:Dan komen ze iig niet je hele straat filmen, dat is al een stuk minder merkbaar....
Sim0ne schreef:runningkawa schreef:Dus maar afschaffen omdat er 1 afgunstige mevrouw rondloopt die niet tegen haar verlies kan?
Nee, omdat het systeem van de Postcodeloterij je eigenlijk chanteert om een lot te kopen (de psychologie van spijt zit ingewikkeld in elkaar)
runningkawa schreef:Ik weet dat de buurman 1 miljoen kan winnen en ik niet
welke loterij dan ook, want ik doe niet mee
Sim0ne schreef:runningkawa schreef:Dus maar afschaffen omdat er 1 afgunstige mevrouw rondloopt die niet tegen haar verlies kan?
Nee, omdat het systeem van de Postcodeloterij je eigenlijk chanteert om een lot te kopen (de psychologie van spijt zit ingewikkeld in elkaar)
Sim0ne schreef:maar bij een normale loterij weet je nooit of je had kunnen winnen. Bij de postcodeloterij is je postcode je lotnummer, iedereen heeft dus een lotnummer, of je wil of niet... De postcodeloterij speelt daar ook echt op in.... De reden dat veel mensen een lot hebben is om de reden dat ze echt kunnen verliezen als er op hun postcode een prijs valt, terwijl ze misschien helemaal niet mee willen doen. Ik vind het wel een slechte manier van zieltjes winnen.... Ik vind ook zeker niet dat deze vrouw alsnog geld moet krijgen, maar denk wel dat het goed is dat deze manier van lotnummers toekennen eens onder de loep genomen wordt....
flowerxxx schreef:Ik ben het deels wel met haar eens moet ik zeggen. Waar het om gaat is dat niemand zich kan afsluiten van deze loterij. Jouw postcode doet mee, of je dat nu wilt of niet. Dat is heel wat anders dan de werkwijze van de lotto, bankgiro, staatsloterij enz.
Veel mensen bij de postcodeloterij doen mee omdat ze inderdaad bang zijn dat hun straat een keer aan de buurt is. Bij de staatsloterij weet je niet of je wel of niet wat zou hebben gewonnen. Bij de postcodeloterij wordt het overduidelijk gemaakt, je wordt er zelfs op aangesproken (via tv, reclame etc).
Als je buurman geld wint via de staatsloterij is dat heel wat anders. Daar gaat het geld naar een bepaald lotnummer. Alleen de loten die zijn verkocht doen mee in de loterij. Bij alle andere loterijen doen mensen mee omdat ze zich vrijwillig aanmelden. Bij de postcodeloterij doe je al mee in het spel, ook als dat niet wilt.