Postcode Loterij doet aan emotionele chantage'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Postcode Loterij doet aan emotionele chantage'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:33

maar dan is de bank-giro loterij ook niks?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:36

Dan komen ze iig niet je hele straat filmen, dat is al een stuk minder merkbaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:37

postbodesiem schreef:
Nee hoor je bent niet de enige: ik zeg ook eigen schuld dikke bult, had ze maar mee moeten doen !

Ja, maar dat is ook hun slogan en ik ben ook jaren lid geweest en ineens had ik 2 loten omdat ik die 2e niet had afgezegd. Als je opteld na jaren lid te zijn geweest hoeveel het eigenlijk kost. Dan ga je denken, meer kans om door een tram doodgereden te worden (wij hebben dus geen trams Clown ) en dan zeg je ze af.

Als ze steeds met die slogans aankomen, krijg met de regelmaat van de klok hun reklamecampagnes en daar spelen ze idd op je in met jouw regeltje. Dat vind ik nl ook emotionele chantage. Zo kan je nl met alles denken. Sommige mensen kunnen nl niet elke maand zoveel geld missen om met dit soort loterijen mee te doen.

By the way, die mensen die zoveel hadden gewonnen, die waren al stinkendrijk en dat maakt het zuurder. Hoor wel vaker dat mensen die veel loten hebben ook een dikke banrekening hebben, tja dan is zo een lotje ook makkelijk gekocht. Wil altijd de romance zien van straatarme mensen die de loterij winnen... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-07 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:37

wel minder merkbaar, maar wel gewoon dat ook iedereen al een lotnummer heeft

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:38

tja..... ik vind het wel goed dat een rechtbank er eens over nadenkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:39

Dus maar afschaffen omdat er 1 afgunstige mevrouw rondloopt die niet tegen haar verlies kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:40

Klopt maar ken er genoeg die er mee gestopt zijn na jaren omdat ze nooit wat wonnen. Wij ook hoor, hadden staatloterij, postloterij, giroloterij. In al die jaaaaren een paar keer eigen geldje.

Als je ziet wat een geld je kunt winnen met die belspelletjes, dus not, de vragen zijn zo idioot simpel, maar ga je bellen is de lijn nooit open. Toch geld trekkerij???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:43

Die belsspelletjes idd afschaffen, want er zijn al vragen over geweest in de kamer, is al duidelijk dat het niet eerlijk wordt gespeeld.

Die trekkerijen, ik vind dat er nl altijd een winner moet zijn bij elke trekking, dat is pas eerlijk, maar als ettelijke trekkerijen er geen steeds geen winner is, vind ik niet eerlijk. Je moet elke keer als je meedoet kans hebben op een prijs en niet maanden achtereen moeten horen dat de jackpot niet is gevallen. Mensen haken dan af omdat ze verslaafd raken, want het is gewoon gokken, en het geld niet meer kunnen missen, als dan die maand daarna de jackpot valt, krijg je het gevoel, "had ik kunnen zijn" en dat is het oneerlijke ervan,omdat ze nl wel maanden mee hebben betaald aan dat jackpot bedrag. Gewoon elke trekking, door gaan totdat er een verkocht lot wordt getrokken, dat is eerlijk.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:45

runningkawa schreef:
Dus maar afschaffen omdat er 1 afgunstige mevrouw rondloopt die niet tegen haar verlies kan?

Nee, omdat het systeem van de Postcodeloterij je eigenlijk chanteert om een lot te kopen (de psychologie van spijt zit ingewikkeld in elkaar)

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:48

Ik vind dat je er zelf bij bent om loten te kopen,
je kiest er zelf voor om in de slogans te trappen.
Dan moet je niet gaan zeuren als het niet gaat als je wil..
je weet wat de gevolgen kunnen zijn als je ermee stopt.
dus gewoon eigen schuld.
Laatst bijgewerkt door wereldhummel op 08-05-07 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:51

Misschien is het wel zo dat de Postcodeloterij nu met zulke slogans komt terwijl die vrouw zo'n spijt heeft. Al die mensen denken nu bij die slogan: "Oh ja, er was zo'n domme koe die nu een rechtszaak aanspant omdat zij geen lot had, laten wij er maar wel een kopen."

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:53

Ze kan toch niks zeggen als ze geen loten koopt... rare mensen!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:03

Sim0ne schreef:
Dan komen ze iig niet je hele straat filmen, dat is al een stuk minder merkbaar....

dan had ze maar niet mee moeten feesten hoor.( binnen moeten blijven)
eerst wel genieten van het feest en de drankjes
en dan klagen ik heb geen lot!! we praten over 6,50 per maand.
(okey voor sommige nog teveel dat kan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:06

Sim0ne schreef:
runningkawa schreef:

Nee, omdat het systeem van de Postcodeloterij je eigenlijk chanteert om een lot te kopen (de psychologie van spijt zit ingewikkeld in elkaar)

Dan kun je alles afschaffen in het leven

Bij alles lopen er wel zieltjes rond die niks kunnen hebben

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:08

@ Runningkawa: noem nog eens een voorbeeld dan, kan zo snel ff niks bedenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:10

gewoon algemeen, in alles
mensen die het niet kunnen hebben dat de buurman een grote auto heeft en daarom maar naar postcrediet gaan is daar ook een voorbeeld van

En als je er niet tegen kunt dat een ander een prijs wint terwijl jezelf niet mee doet, ligt dat toch aan jezelf?
Moet je maar wat realisticher worden.
Dat weet je als je niet mee doet...

Ik weet dat de buurman 1 miljoen kan winnen en ik niet
welke loterij dan ook, want ik doe niet mee

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:56

runningkawa schreef:
Ik weet dat de buurman 1 miljoen kan winnen en ik niet
welke loterij dan ook, want ik doe niet mee

als hij die wint dan moet jij ook maar een rechtzaak aanspannen, want je
kan het niet aanzien dat hij zoveel geld heeft Clown

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:27

Sim0ne schreef:
runningkawa schreef:

En waar is dan de eigen verantwoordelijkheid van de mensen?
Lijkt wel of mensen tegenwoordig niks meer zelf kunnen, altijd is het de schuld van iets/iemand anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:28

ja jij zegt wat ik ook wil zeggen maar het niet zo duidelijk kan brengen Lachen
Lijken wel een stel kleuters die niks kunnen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:38

ben wel benieuwd naar de uitkomst...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:51

Sim0ne schreef:
maar bij een normale loterij weet je nooit of je had kunnen winnen. Bij de postcodeloterij is je postcode je lotnummer, iedereen heeft dus een lotnummer, of je wil of niet... De postcodeloterij speelt daar ook echt op in.... De reden dat veel mensen een lot hebben is om de reden dat ze echt kunnen verliezen als er op hun postcode een prijs valt, terwijl ze misschien helemaal niet mee willen doen. Ik vind het wel een slechte manier van zieltjes winnen.... Ik vind ook zeker niet dat deze vrouw alsnog geld moet krijgen, maar denk wel dat het goed is dat deze manier van lotnummers toekennen eens onder de loep genomen wordt....

precies, geld krijgen doet ze ook niet en daar gaat het haar ook niet om (al zou ze het vast niet afslaan Tong uitsteken )
de rechter had al te kennen gegeven dat hij daar niet eens over na ging denken

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:53

Ik ben het deels wel met haar eens moet ik zeggen. Waar het om gaat is dat niemand zich kan afsluiten van deze loterij. Jouw postcode doet mee, of je dat nu wilt of niet. Dat is heel wat anders dan de werkwijze van de lotto, bankgiro, staatsloterij enz.

Veel mensen bij de postcodeloterij doen mee omdat ze inderdaad bang zijn dat hun straat een keer aan de buurt is. Bij de staatsloterij weet je niet of je wel of niet wat zou hebben gewonnen. Bij de postcodeloterij wordt het overduidelijk gemaakt, je wordt er zelfs op aangesproken (via tv, reclame etc).

Als je buurman geld wint via de staatsloterij is dat heel wat anders. Daar gaat het geld naar een bepaald lotnummer. Alleen de loten die zijn verkocht doen mee in de loterij. Bij alle andere loterijen doen mensen mee omdat ze zich vrijwillig aanmelden. Bij de postcodeloterij doe je al mee in het spel, ook als dat niet wilt.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:00

juist dat bedoelde ik in m'n eerste post nou ook.
ik snap het dus ook wel een beetje en ben dan ook wel erg benieuwd naar wat hier uit gaat komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:36

flowerxxx schreef:
Ik ben het deels wel met haar eens moet ik zeggen. Waar het om gaat is dat niemand zich kan afsluiten van deze loterij. Jouw postcode doet mee, of je dat nu wilt of niet. Dat is heel wat anders dan de werkwijze van de lotto, bankgiro, staatsloterij enz.

Veel mensen bij de postcodeloterij doen mee omdat ze inderdaad bang zijn dat hun straat een keer aan de buurt is. Bij de staatsloterij weet je niet of je wel of niet wat zou hebben gewonnen. Bij de postcodeloterij wordt het overduidelijk gemaakt, je wordt er zelfs op aangesproken (via tv, reclame etc).

Als je buurman geld wint via de staatsloterij is dat heel wat anders. Daar gaat het geld naar een bepaald lotnummer. Alleen de loten die zijn verkocht doen mee in de loterij. Bij alle andere loterijen doen mensen mee omdat ze zich vrijwillig aanmelden. Bij de postcodeloterij doe je al mee in het spel, ook als dat niet wilt.

Ik denk wel dat dit de kern van de zaak raakt. Zeker als je dan ook nog gebombardeerd wordt met post van hen als je niet eens lid bent en ook nog even wordt aangehaald, stel dat uw straat bij de trekking er uit komt, dat is wel een klein beetje chantage.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:40

Ik maak die post niet eens open... Als ik als afzender Postcode Loterij zie staan, gaat ie al de oud-papierbak in.