Ik vind dit onbegrijpelijk ... ( documantaire)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Re: Ik vind dit onbegrijpelijk ... ( documantaire)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:18

appelbolfan: zij heeft zelf dus ook in verschillende pleeggezinnen gezeten, en ik meen me te herinneren dat ze ook misbruikt was?

Dus nee, haar opvoeding was ook niet echt denderend..

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:36

Phoe heftige docu.
Die Miranda heeft toch ook geen goed voorbeeld gekregen, kijk naar die vader en moeder!!!
Oke ze had de hulp die ze kreeg wel beter mogen accepteren, mijn god wat een brutaal kind.
Want ja het is nog een kind, hoe oud was ze nou? 19??

Het is echt te triest voor woorden.

Ik neem mijn petje af voor de hulpverleners hoor want je zult toch tig van dat soort kinderen als Miranda moeten begeleiden zeg!

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:40

Nou, vind deze hulpverleners wel te zacht voor haar.. Hoewel ze weten dat het voor geen meter gaat blijven ze zo vriendelijk en meelevend voor haar.. 'Ik hoor wel dat je je echt ervoor wilt inzetten, dat je er echt voor openstaat' ..... Verward
Serieus.. Zeg gewoon waar het op staat dan weet de cliënt ook waar ze aan toe is lijkt mij.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:23

BasiNami schreef:
Nou, vind deze hulpverleners wel te zacht voor haar.. Hoewel ze weten dat het voor geen meter gaat blijven ze zo vriendelijk en meelevend voor haar.. 'Ik hoor wel dat je je echt ervoor wilt inzetten, dat je er echt voor openstaat' ..... Verward
Serieus.. Zeg gewoon waar het op staat dan weet de cliënt ook waar ze aan toe is lijkt mij.

Ik denk dat dat niet mogelijk is. Ondanks dat de hulpverlening heel "soft" was, was Miranda al de hele tijd aan het terugschelden en zich verweren. Wat denk je dat zo'n meisje doet als je boos op haar wordt?? Dan gaat ze helemaal tegen je in. Het lijkt me echt zo moeilijk om hulpverlener te zijn bij zo'n gezin.
Je wilt boos worden en het kind weghalen, maar als je boos wordt bereik je nog minder en het kind mag je rechtmatig niet weghalen.
Ik heb de documentaire met pijn in mijn hart gekeken. Het gaat zo fout en niemand kan er wat aan doen. Zo zie je maar hoe belangrijk een goede opvoeding is, en hoe fout een slechte opvoeding kan aflopen.
Ik hoop dat haar zoontje een stabielere toekomst in het vooruitzicht heeft.

Er zou een beter systeem moeten komen zodat de hulpverlening niet meer zo langs elkaar heen werkt, al betwijfel ik of het in dit geval dan wel goed gegaan was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:24

Een beschadigd kind, en een slechte opvoeding.........

duidelijke, rustige regels...... simpel houden

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:42

Een hoop problemen, meer is het niet. Met haar zal het niets worden dat zie je meteen. In dit geval was een abortus vele malen beter geweest. Maar met zo'n verleden en van dit soort ouders heeft ze ook geen idee wat normaal is.

In het begin wil ze nog steeds wat van die vriend... (die snel de benen heeft genomen en geen kind wilde). Ze is totaal niet in staat op eigen benen te staan. En kan niet met anderen omgaan. Het viel mij ook op dat ze niets van anderen aan wil nemen. En de schuld van alle problemen buiten zichzelf zoekt. Ook te erg dat ze niet begrijpt dat je een kind niet overal mee naar toe kunt slepen! Wat denkt ze dat een rechter zit te wachten op zo'n kind? Echt te erg. En later nog een keer bij dat bureau pff.

Het ergste is dat het kind vanaf dag 1 al totaal geen aandacht krijgt. Je ziet het kind of gillen om aandacht of totaal verdwaast omdat anderen het negeren. Ze gaat heel ruw om het kind (slepen aan de benen, kind stikt een aantal keer bijna). En al die rook kan nooit goed zijn op zo'n leeftijd.

Als die pleegouders verstandig zijn houden ze die moeder ver weg....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:59

jeetje heftig.. ik werk met kinderen die dus binnenkomen op de crisisopvang, dus vanuit dit oogpunt vond ik het heel interessant om te bekijken.

het is ook zo dat het allemaal erg lang duurt, maar alles loopt ook langs elkaar heen en er is te weinig budget. daar moet hard aan gewerkt worden door de overheid.
ik vind het heel verdrietig om te zien, dat kind zijn hele lichaam spreekt boekdelen, heel triest.
maar ook de ouders, en miranda zelf: sociaal niet handig, laag sociaal milieu, geen geld en verkeerde vrienden. een heel slechte combinatie. erg zielig om te zien dat het kind zo weinig veiligheid heeft.

en echt hoor, jeugdzorg en alle intstanties willen wel, daarom hebben zij dat beroep gekozen. maar zonder budget en mankracht kan je niet echt veel. er moet vaker en beter samengewerkt worden tussen verschillende instanties.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:12

Ik denk dat Miranda er meer aan had gehad als ze verplicht was opgenomen mét haar zoontje. Nu is hij uit huis geplaatst, niemand let meer op Miranda en nog even en ze is wéér zwanger. Begint het hele circus opnieuw. En dat deze situatie bijna 4 jaar duurde!! Ik heb bewondering voor degene die de reportage maakte, dat die keurig afstand hield van de situatie. Knap hoor. We hebben nu wel een beeld gekregen hoe het werkt....of langs elkaar héén werkt eigenlijk....
Vind het heel erg dat dat kleintje niet eerder uit huis is geplaatst. Die eerste jaren zijn zo belangrijk voor hun latere ontwikkeling....die kan je een kind maar één keer bieden.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:55

Verschrikkelijk Heb er geen woorden voor..