Utrechtse jongen dood door busluikongeval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Re: Utrechtse jongen dood door busluikongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:07

LDRD schreef:
Kom, niet zo hard, doen jullie nooit iets stoms? Dromen

Tuurlijk wel, maar (bijna) niemand is zo dom om dit na te doen. Je weet toch dat zo'n luik daar niet voor bedoeld is, en toch moet er iemand weer z'n hoofd door steken.. Eigen schuld, niks hard.
Vind het alleen voor de nabestaanden en de medereizigers echt verschrikkelijk. Die zitten nu met een trauma. Vind het erg genoeg hoor, dat die jongen niet meer leeft, maar het is toch echt zijn eigen schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:10

wat erg dat ze de busschauffeur de schulg geven

Natuurlijk is het erg dat deze jongen dood is, dat is een erg grote straf voor stom zijn.
Maar je maat mij niet wijs dat hij niet wist wat het gevaar was.
Net wat Russel zegt, ze willen dát kicken filmpje maken Lachen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:53

Het is vreselijk dat zoiets gebeurd..

Maar aan de andere kant..komop als 16 jarige weet je heus wel dat dit soort dingen kunnen gebeuren...Je zoekt het gevaar toch zelf op als je zoiets doet..Maar daarom is het verlies niet minder hoor!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 21:59

LDRD schreef:
Kom, niet zo hard, doen jullie nooit iets stoms? Dromen

Vast wel, maar mijn moeder heeft me geleerd me lichaamsdelen binnen te houden in een rijdend voertuig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:02

soesita schreef:
Het is inderdaad helemaal niet nodig om bij een ongeluk een "schuldige" te zoeken. Maar als lerares ben ik het er wel mee eens dat er iemand van de begeleiders boven had moeten zijn (tenminste als er meer dan één begeleider mee was). Ik weet ook wel dat het ongeluk daarmee waarschijnlijk niet vermeden had kunnen worden omdat er tegenwoordig allerminst naar waarschuwingen van begeleiders wordt geluisterd, maar als ik zelf als begeleiding mee was geweest en niet tenminste een keer gezegd had dat die luiken toe moesten en ze hun hoofden er niet door mochten steken, had ik me toch wel behoorlijk schuldig gevoeld. Du zo gezien kan ik het wel volgen.

Wat de bestuurder van de bus er mee te maken heeft ontgaat me helmaal. Verward

Aan iedereen die Karim persoonlijk kende mijn innige deelneming.

Ik ben het hier niet mee eens, kinderen van 16 hebben al behoorlijk wat verantwoordelijkheids gevoel zo niet dan is er iets ernstig mis. Bovendien als de klasgenoten het aan zagen komen, hadden ze hem naar beneden moeten trekken aan zn broek oid. en niet schreeuwen karim kijk uit er is een viaduct, ik vermoed zelf dat hun niet wisten dat dit t gevolg was maar dachten dat hij er met een hoofdpijntje van af zou komen...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:04

Er zijn wel vaker van dit soort ongelukken gebeurd hoor met jongen die even voor de lol hun hoofd uit het dak gingen steken..dus met een gezond verstand weten ze heus wel wat er kon gaan gebeuren..
maarja de kick speelde op dat moment misschien ene grotere rol

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:06

Dus als iemand overlijdt na een stomme actie is het minder erg?
Kom nou toch......

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:06

Heel erg Boos! als de leraren nou een beetje beter hadden opgelet! oke het is dom van hem. maar hun zijn verantwoordelijk voor hem hoor!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:07

roosje84 schreef:
Het is vreselijk dat zoiets gebeurd..

Maar aan de andere kant..komop als 16 jarige weet je heus wel dat dit soort dingen kunnen gebeuren...Je zoekt het gevaar toch zelf op als je zoiets doet..Maar daarom is het verlies niet minder hoor!

Nee hoor dat je hoor je mij niet zeggen!

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:10

haha wat een sukkel Haha! Ik was hem nog serieus uit gaan lachen ook als ik erbij was. Teveel jackie chan gekeken zeker Scheve mond

Zon noodluik maak je niet zomaar onbewust open. En dan ook nog je hoofd naar buiten steken dan moeten er toch ook nog mensen zijn die hem geholpen hebben op te tille, die overigens ook met een beetje gezond verstand weten dat het levensgevaarlijk is.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:12

Niet echt heel gepast om te lachen he..natuurlijk is het een domme actie..maar om nou te gaan lachen....

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:12

Stoeptegel schreef:
haha wat een sukkel Haha! Ik was hem nog serieus uit gaan lachen ook als ik erbij was. Teveel jackie chan gekeken zeker Scheve mond
Zon noodluik maak je niet zomaar onbewust open. En dan ook nog je hoofd naar buiten steken dan moeten er toch ook nog mensen zijn die hem geholpen hebben op te tille, die overigens ook met een beetje gezond verstand weten dat het levensgevaarlijk is.

jezus wat een medeleven en respect zeg Hamer

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:15

is hier in Enkhuizen jaren geleden ook gebeurd, een meisje wat andersom keek, ze heeft de viaduct nooit gezien. Stomme jongen..maar het blijft wel erg..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:17

gewoon je kop er niet uitsteken, bovendien t luik schuif je niet 1,2,3 open kimonoo t is de schuld niet van de leraren, hij is 16, geen 4.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:19

Maar toch blijf je als docent (eind)verantwoordelijk...

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:20

Als je zoiets doet weet je goed waar je mee bezig bent, en de risico's die erbij horen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:21

nee hoor, en dat weet ik, want zoals ik al gezegd had, hij had toch niet geluisterd, dat doen ze toch niet in de bus. de docenten en buschaffeur zijn de enige die medelijden van mij krijgen want die krijgen alles naar hun hoofd gesmeten we hebben t OVER 16 JAAR mensen BIJNA 18. denk na.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:22

Ja natuurlijk wel en als chauffeur en docent voel je natuurlijk ook zwaar ***...Boos!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:35

PrinCessRomy schreef:
gewoon je kop er niet uitsteken, bovendien t luik schuif je niet 1,2,3 open kimonoo t is de schuld niet van de leraren, hij is 16, geen 4.

Ja maar sommige mensen doen eerst iets en denken dan pas naar. denk je dat hij zijn hoofd uit dat raam stak met het idee laat ik is lekker tegen een viaduct aan knallen? vast niet. Als je een dagje weg gaat met leerlingen weet je als leraar tog dat je op ze moet letten. Zulke kinderen doen nou eenmaal wel eens domme dingen. de leraren zijn er om op ze te passen en ze voor dit soort dingen te beschermen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:38

Waar waren de leerlingen dan die daar met wat zou t zijn? 25en zaten op zn MINST? 1 docent 25 leerlingen om hem te helpen... hmmm... de docent had trouwens ook boven vooraan kunnen staan terwijl de maloot achteraan ze kop er doorheen stak.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:52

PrinCessRomy schreef:
soesita schreef:
Het is inderdaad helemaal niet nodig om bij een ongeluk een "schuldige" te zoeken. Maar als lerares ben ik het er wel mee eens dat er iemand van de begeleiders boven had moeten zijn (tenminste als er meer dan één begeleider mee was). Ik weet ook wel dat het ongeluk daarmee waarschijnlijk niet vermeden had kunnen worden omdat er tegenwoordig allerminst naar waarschuwingen van begeleiders wordt geluisterd, maar als ik zelf als begeleiding mee was geweest en niet tenminste een keer gezegd had dat die luiken toe moesten en ze hun hoofden er niet door mochten steken, had ik me toch wel behoorlijk schuldig gevoeld. Du zo gezien kan ik het wel volgen.

Ik ben het hier niet mee eens, kinderen van 16 hebben al behoorlijk wat verantwoordelijkheids gevoel zo niet dan is er iets ernstig mis. Bovendien als de klasgenoten het aan zagen komen, hadden ze hem naar beneden moeten trekken aan zn broek oid. en niet schreeuwen karim kijk uit er is een viaduct, ik vermoed zelf dat hun niet wisten dat dit t gevolg was maar dachten dat hij er met een hoofdpijntje van af zou komen...

Hun verantwoordelijkheidsgevoel liet dus duidelijk te wensen over. Daarom zeg ik er als lerares dus iets van, zelfs als ze al 16 zijn. Als ze dan niet willen luisteren, tja, dan ben ik tenminsten met mijn eigen geweten in het reine. Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:55

Daar heb je gelijk in!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:55

Kimonoo schreef:
Heel erg Boos! als de leraren nou een beetje beter hadden opgelet! oke het is dom van hem. maar hun zijn verantwoordelijk voor hem hoor!

maar zoals we allemaal weten kunnen oplettende leerkrachten in zo'n geval ook niet veel uitrichten, omdat er toch niet naar hen geluisterd wordt. Wat niet betekent dat ze er niet iets van hadden moeten zeggen. Maar het resultaat was waarschijnlijk hetzelfde geweest, helaas.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 22:56

Dan zou je moeten weten hoe ze zich gedragen jongeren in een bus zijn soms echt een ravage je kan sommige dingen 100 x zeggen maar ze doen t toch. , maar ik zeg niets meer tot ik antwoord krijg op de vraag; waar waren alle leerlingen? Laten we zeggen 2 achter hem, 2 voor hem, 1 precies naast hem, en nog 2 naast hem aan de andere kant dat zijn 7 mensen die hem dit ongeluk had kunnen besparen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:36

Niet zo heel slim van hem indd
Als 16 jarige zou je lijkt me beter moeten weten
Vind niet dat je iemand anders de schuld kunt gaan geven. Het is alleen heel triest voor zijn nabestaanden.