Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Re: Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:43

Het is een feit dat ons klimaat aan het veranderen is door de opwarming van de aarde. Het is ook een feit dat wij dit veroorzaken door kwistig gebruik van energie.
Maar het is géén feit dat de aarde binnen 45 jaar vergaat. Ik heb toevallig vanochtend een professor op de radio gehoord en hij voorspelde (dit is dus ook nog steeds geen wetenschappelijk feit maar LOUTER een voorspelling) dat de mens binnen 100 jaar niet meer hier op aarde kan leven.

Verder ben ik het er ook mee eens dat wij iets aan die opwarming moeten doen. Dit zal echter niet simpel zijn. Om die opwarming tegen te gaan moet de héle wereld meehelpen. Een klein land als België of Nederland kan geen wereld van verschil maken als de rest van de wereld lekker blijft verder doen...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:43

Flying_Angel schreef:
Maartje1990 schreef:
Maar jullie merken toch ook het verschil van klimaat? dat is toch niet normaal meer? en vroeger hadden we niet de technieken die we tegenwoordig hebben. Met deze technieken kunnen we beter benaderen wanneer de aarde dus echt kapot is.

Maar het gaat zo.

/\
/ \
/ \ En dan zo achterelkaar. Bovenste punt is het warmst en beneden is het koud.

sorry, ik snap 'm eigenlijk niet..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:44

Ik maak het duidelijker Tong uitsteken Met paint. Tong uitsteken

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:46

PrinCessRomy schreef:
En in 2000 verging de wereld, op 06-06-06 verging de wereld nog een keer, oh en in 2010 vergaat de wereld weer..

o op 06-06-06 is mijn pony geboren Nagelbijten / Gniffelen (is het eerste waar ik weer aan denk Clown )
ik heb ook al zoiets gehoord, mijn zus heeft een filmpje laten zien die deskundige hebben gemaakt, over hoe de wereld vergaat, echt heel eng...
als mn zus zo terug is vraag ik wel even naar het filmpje, en plaats ik hem hier.
het is erg intressant om te zien..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:47

Afbeelding
Snap je het nu?

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:48

ik hoop dat ik niet meer leef als de wereld '''vergaat''

furious

Maartje1990 schreef:
Maar jullie merken toch ook het verschil van klimaat? dat is toch niet normaal meer? en vroeger hadden we niet de technieken die we tegenwoordig hebben. Met deze technieken kunnen we beter benaderen wanneer de aarde dus echt kapot is.

Er is toch een nieuwe planeet ontdekt! Kunnen we met die techniek met z'n alle daar heen verkassen en is het probleem met de aarde opgelost.

Verder merk ik niet echt veel verandering in het klimaat. Volgende week schijnen we weer normale tempraturen te krijgen.

Kiara

Jammer dat je pa zich zo laat beinvloeden door een boek.
Er zijn miljoenen mensen die zich ook door bepaalde boeken laten beinvloeden, maar die zijn niet zo pessimistisch...
Knipoog
(had het over gelovigen)
Hoe dan ook, ik kan het altijd erg sneu vinden wanneer mensen zulke doemdenkers zijn.

Dat er iets moet gebeuren aan vervuiling en dergelijke vind ik wel.
En aan opvoeding.......
(bij een goede input in het tweede, zal het met de output van het eerste hopelijk wel meevallen Knipoog )

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:49

Wat stellen jullie je er eigelijk bij voor als de wereld vergaat?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:50

er zijn wel vaker mensen geweest die zeiden dat de aarde er mee op zou houden .. Al duizenden jaren geleden Knipoog
In principe kan de aarde blijven "leven" zolang de zon "leeft"
Hoe het met de mensheid zit, komen we vanzelf achter
Of het nou over 45 jaar is of over 849035 jaar.. eens gebeurt.. Ga me dr niet druk over maken ofzo, Vind het slecht wat we met de aarde doen .. Maarja

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:51

ze zeiden ook dat de aarde onleefbaar werd met millenium,en we leven nog steeds.

Er zijm zeker een hoop dingen waar we wat aan kan doen. Als men nu eeens wat aanders ging uitvinden dan mobiele telefoons en nike schoenen die je kan veranderen in robots. dan zou het al een beetje opschieten.

Leoonie

furious schreef:
Maartje1990 schreef:

Er is toch een nieuwe planeet ontdekt! Kunnen we met die techniek met z'n alle daar heen verkassen en is het probleem met de aarde opgelost.

Verder merk ik niet echt veel verandering in het klimaat. Volgende week schijnen we weer normale tempraturen te krijgen.

daar zat ik ook aan te denken, over ongeveer 45 jaar, hebben ze allemaal nieuwe uitvindingen... en dan kunnen we met zn alle naar een andere planeet Nagelbijten / Gniffelen
zoniet... kunnen er een paar mensen de ruimte ingaan, en die overleven het dan... zo sterft het niet uit Nagelbijten / Gniffelen Clown

Miemserik

Wat een hoop stennis, als het zover is zie ik het wel, daar moet je je nu niet druk over gaan maken dat is slecht voor je bloeddruk.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:55

furious schreef:
Wat stellen jullie je er eigelijk bij voor als de wereld vergaat?

dat ik wakker wordt waar het zwart is Schijnheilig
nee geen idee Tong uitsteken denk er ook niet over na Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:56

Leoonie schreef:
daar zat ik ook aan te denken, over ongeveer 45 jaar, hebben ze allemaal nieuwe uitvindingen... en dan kunnen we met zn alle naar een andere planeet Nagelbijten / Gniffelen
zoniet... kunnen er een paar mensen de ruimte ingaan, en die overleven het dan... zo sterft het niet uit Nagelbijten / Gniffelen Clown

en die gaan zich non stop voortplanten Haha!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:57

Lekker boeiend ook Gaaaap
Leef met de dag. Hier kan je je over 45 jaar wel druk over maken.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:57

Dromen

Daarom leef ik bij de dag Haha!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:01

Ik heb pas nog een film bij AK gezien, en daar ging het over dat de opwarming van de aarde helemaal niet kwam door uitstoting can CO², maar dat het een natuurlijk, aardrijkskundig verschijnsel was. Zo zo er over een een 'korte' tijd, geen ijs meer zijn, net als in de tijd van de dinosaurussen. Daarna zou de nieuwe ijstijd komen.

Ik weet zo onderhand niet meer wat ik moet geloven, laat mij maar dag bij dag leven Knipoog

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:08

Zoals in het topic word gezegt, dit word al vaak genoeg gezegt dat er over een paar jaar de zon op de aarde stort, dat de wereld vergaat door te veel water,luchtvervuiling blablabla. Ik vind het wel apart dat jou vader zich laat beinvloeden door boeken en films, Tuurlijk de wereld gaat misschien ooit ten onder. Nee ik ben het er gewoon níet mee eens en ik geloof het niet, er is gewoon te vaak gezegt van de wereld gaat dan ten onder, blablabla

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:11

Flying_Angel schreef:
Afbeelding
Snap je het nu?

ja nu snap ik het, en nu ik deze berichten lees ga ik er ook weer anders over denken. of over nadenken in ieder geval. Ik denk dat ik zelf die film maar eens ga kijken om dan zelf een conclusie te trekken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:15

de wereld vergaat nietin 2010 maar er komt een chaos dan Knipoog of zou moeten komen. Die zou normaal gezien in 2012 (ja het magische jaar Rolleyes) moeten opgelost worden. Maar ook dat zijn (vind ik dan) slechts gedachtenspinsels.

Vrees alleen dat we nog wat langer loeten door kweken dan maar tot 2045. Want zo vlot zal de aarde zich niet laten doen Knipoog Mensen zijn al heel wat bewuster van wat ze aan het uitspoken zijn met ons wereldje en er worden zeker wel alternatieven bedacht. Of er wordt iig al over gesproken en daar begint het tenslotte mee.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:18

sorry, maar ik vind dit echt onzin.
ik vind dat het klimaat helemaal niet aan het veranderen is en ik denk al helemaal niet dat de wereld over 45 jaar al onleefbaar is!
geef mij maar 200 jaar. Dat klinkt veel geloofwaardiger.
iig neem ik wel kinderen Tong uitsteken maar2 want ik vind ze lastig
als je geen kinderen neemt, omdat je het ze niet aan wilt doen in zo een wereld te leven dan help je het uitsterven van de mensen uiteindelijk alleen maar!
het heeft echt geen zin om geen kinderen te nemen. Zo maak je de kans alleen maar groter dat de mens uitsterft, omdat er dan minder kinderen komen en tjah... de kinderen zijn de toekomst.
Zelf let ik niet zo op de energie, maar dat ga ik wel doen Knipoog
computer minder lang aan laten staan Tong uitsteken
en over het klimaat! de aarde warmt echt niet op denk ik! we zitten op dit moment gewoon in een warme periode binnenkort zeuren we waarschijnlijk weer dat er een ijstijd komt Tong uitsteken

edit: 2xspelfout Rolleyes
Laatst bijgewerkt door blowdiene op 03-05-07 22:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:20

PrinCessRomy schreef:
Leoonie schreef:

en die gaan zich non stop voortplanten Haha!

Precies *LOL*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:21

tja denk dat mn pony dan niet meer leeft
over mezelf maak ik me niet echt zorgen maar over de dieren...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 22:22

blowdiene schreef:
sorry, maar ik vind dit echt onzin.
ik vind dat het klimaat helemaal niet aan het veranderen is en ik denk al helemaal niet dat de wereld over 45 jaar al onleefbaar is!
geef mij maar 200 jaar. Dat klinkt veel geloofwaardiger.
iig neem ik wel kinederen Tong uitsteken maar2 want ik vind ze lastig
als je geen kinderen neemt, omdat je het ze niet aan wilt doen in zo een wereld te leven dan help je het uitsterven van de mesne uiteindelijk alleen maar!
het heeft echt geen zin om geen kinderen te nemen. Zo maak je de kans alleen maar groter dat de mens uitsterft, omdat er dan minder kinderen komen en tjah... de kinderen zijn de toekomst.
Zelf let ik niet zo op de energie, maar dat ga ik wel doen Knipoog
computer minder lang aan laten staan Tong uitsteken
en over het klimaat! de aarde warmt echt niet op denk ik! we zitten op dit moment gewoon in een warme periode binnenkort zeuren we waarschijnlijk weer dat er een ijstijd komt Tong uitsteken

ja die een of 2 kinderen die ik dan niet heb maken vast hét verschil. De wereld is ook al overbevolkt dus dan is het alleen maar goed.