Planeet ontdekt die op aarde lijkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: Planeet ontdekt die op aarde lijkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:26

Silviabol schreef:
lijkt me inderdaad dat ze op zoek zijn naar "nieuw land" om te koloniseren...

De brutaliteit... alsof één verklote planeet niet genoeg is. Aliens zouden idd wel gek zijn om hier naartoe te komen. Clown
Als het überhaupt mogelijk is, er is vast geen space shuttle die 21 jaren kan voortrazen op de snelheid van het licht, zonder energie gebrek te krijgen. :

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:28

nanda111 schreef:
Misschien zijn het wel gewone mensen Tong uitsteken
IPV Aliens Tong uitsteken
*Heeft wilde fantasie Bloos *

Jah misschien kunnen we daar huizen maken en dan vliegen we over zodra de aarde wilt vergaan:P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:22

Silviabol schreef:
daar moest ik ook aan denken Shanna Haha! (het is alleen pern maargoed) lijkt me inderdaad dat ze op zoek zijn naar "nieuw land" om te koloniseren...

Ow, oepsie Haha!
Naja ik heb net deel 0 uit dus dacht er ook gelijk aan! Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:30

Ik heb het ook gehoord. Echt bizar. Kan me bijna niet voorstellen dat er nog meer is dan ons zonnestelsel. echt heel bijzonder

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:40

Ik ben heel benieuwd! Vind dat soort dingen altijd heel interessant Tong uitsteken

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:44

Urielle schreef:
Ik reserveer bij deze een groot landgoed aan het water, met vruchtbare grond!

Kunt U hier even tekenen? Dan kunt U over 3000 lichtjaar Uw huisje bouwen.

Wel geinig als er leven zou zijn Nagelbijten / Gniffelen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 06:57

ik heb er uberhaupt niks over gehoord ook niet in de krant of op de radio.
al die dingen over de ruimte zijn mij moeilijk geloofwaardig.
ik weet nog dat we op de school ooit een spreekbeurt hadden over de ruimte en iemand zei dus dat het zo'n 1000 jaar reizen is naar pluto...hoe weten ze dan in vredesnaam dat dat ding daar is?

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:13

Ik ben best benieuwd...
Mis zitten onze klein kinderen wel over een paar 100 jaar daar Bloos
Toch knap wat watenschappers allemaal uitvinden en ontdekken!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:22

Quellian schreef:
Het zou me sowieso niets verbazen als blijkt dat er een planeet is met leven dat veel verder is dan wij Ja

"Haha! Die mafkezen op de aarde hebben het eindelijk door! Dat heeft lang geduurd" *LOL*

Ik vind t wel interessant allemaal! Haha! En ook knap hoe men dat soort dingen ontdekt! Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:32

Ik hoorde het ook op de BBC.
En daarna was er nog een kort interview met ik geloof 1 van de ontdekkers.
Dat ze niet zeker wisten uit wat voor elementen de planeet bestond, en dat ze er dus maar van uitgingen dat het rots was Knipoog, en dat ze er graag een satelliet op af willen sturen om het wat beter te bekijken.

Aan de andere kant vind ik dat gezoek naar leven op andere planeten ook best griezelig eigenlijk.
Als we met z'n allen al niet goed tegen een licht gemuteerd vogelgriepvirus kunnen, wie zegt dan dat buitenaards leven niet 'gevaarlijk' is?
Maar goed, daar zal ook wel over nagedacht zijn hoop ik.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:36

Waarom zeggen de wetenschappers altijd dat water zo belangrijk is. Ik denk juist anders erover!

Waarom kunnen ze niet leven van een andere vloeibare stof? Ze zitten toch anders in elkaar dan wij, mensen. Op de planeten heb je totaal andere klimaat, zwaartekracht, stralingen enz.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:46

tussen de 0 en 40 graden
nooit geen koude voeten meer? Huilen van het lachen *LOL*
misschien hebben de 'aliens' ons al veel eerder gevonden.. en worden we in de gaten gehouden Huilen van het lachen

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:22

Woogy schreef:
ik heb er uberhaupt niks over gehoord ook niet in de krant of op de radio.
al die dingen over de ruimte zijn mij moeilijk geloofwaardig.
ik weet nog dat we op de school ooit een spreekbeurt hadden over de ruimte en iemand zei dus dat het zo'n 1000 jaar reizen is naar pluto...hoe weten ze dan in vredesnaam dat dat ding daar is?

Dan heb je denk ik het nieuws niet al te oplettend gevolgt Clown

Enne hoe ze dat weten, dat heet nu onderzoek... Thelescopen komen een eind hoor Knipoog

HIHI Aliëns are watching you Haha!

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:25

Goldenflower schreef:
Waarom zeggen de wetenschappers altijd dat water zo belangrijk is. Ik denk juist anders erover!

Waarom kunnen ze niet leven van een andere vloeibare stof? Ze zitten toch anders in elkaar dan wij, mensen. Op de planeten heb je totaal andere klimaat, zwaartekracht, stralingen enz.

Ik denk dat dat is omdat alle levende wezens hier op aarde niet kunnen overleven zonder water. Daar komt bij dat er een overeenkomstig temperatuur is en omdat er op alle andere planeten tot nu toe geen leven is gevonden en omdat die ook een andere temperatuur hebben, gaan ze er denk ik vanuit dat het een gelijkwaardig iets moet zijn. Maar ze weten eigenlijk ook nog te weinig om verdere dingen te beargumenteren. Daarom gaan ze nu ook verder onderzoen doen, tot die tijd kunnen ze alleen gissen en kijken naar de dingen die ze nu al weten...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:28

Ik had het ook gehoord op tv, echt interessant.
Ik ben benieuwd wat ze allemaal erover kunnen vinden. Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:14

Mietje schreef:
Quellian schreef:
Het zou me sowieso niets verbazen als blijkt dat er een planeet is met leven dat veel verder is dan wij Ja

"Haha! Die mafkezen op de aarde hebben het eindelijk door! Dat heeft lang geduurd" *LOL*

Ik vind t wel interessant allemaal! Haha! En ook knap hoe men dat soort dingen ontdekt! Ja

*LOL* hahahahahah *LOL* Wie weet! Tong uitsteken

Heeft Mars ook de atmosfeer die wij nodig hebben? (weet even niet hoe ik het moet noemen, maar dus zuurstof etc)

De temperatuur iets lager, maar wij kunnen hier tohc onder nul...Dus dan is die toch net hoger?

Ze gaan ervan uit dat het leven op aarde ontstaan is door een reactie met water.

Maar wie zegt dat er geen andere manieren zijn om leven te laten ontstaan? Misschien hebben wezens buiten onze planeet wel geen water nodig, en lopen we ze mis omdat we niet verder kijken dan onze neus lang is. Knipoog
Hoe geniaal ze ook zijn, ik heb soms echt het ide dat ze met een kokertje op hun ogen zoeken. Geen kritiek op hen, ik zou het zelf niet beter kunnen. Laat dat duidelijk zijn!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:17

nanda111 schreef:
Misschien zijn het wel gewone mensen Tong uitsteken
IPV Aliens Tong uitsteken
*Heeft wilde fantasie Bloos *

idd .

Tja, waarom niet? Wat zou er zo speciaal zijn aan de aarde dat alleen op aarde leven mogelijk is.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:18

Mietje schreef:
Quellian schreef:

Hahaha best raar is dit als je dr over nadenkt.. Tong uitsteken
Dat dat echt zo kan zijn.. Vind het wel interessant.. Lachen

gemskeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:33

Er is inderdaad nu voor het eerst een aard-achtige planeet bij een andere ster ontdekt, de eerste in zijn soort buiten ons zonnestelsel.

Het bijzondere aan deze ontdekking is dus dat het een hele kleine planeet is, in tegenstelling tot de (best wel al veel) andere exo-planeten, die meestal met Jupiter vergeleken kunnen worden, ze bestaan uit gas.

Dat er vooral Jupiter-achtige planeten zijn gevonden tot nu toe is vooral te danken aan het feit dat ze groter en zwaarder zijn. We hebben het hier over 'donkere' objecten bij 'hele heldere' sterren op grote afstand. Je zal de planeet dus niet direct kunnen zien (we zien Venus bv al niet altijd, en die is heel dichtbij) maar de ontdekkingen worden op andere manieren gedaan, indirect. Uit veranderingen in de ster kun je dan afleiden dat er een (of meerdere) planeten bij horen.

Over het algemeen zijn deze detectiemethoden het gevoeligst voor planeten die groot en zwaar zijn, en dicht om hun ster draaien.

Planeten zoals de aarde kun je beschouwen als een korreltje zand wat op een afstand van 10 kilometer rond een voetbal draait. Waarbij de voetbal zo helder is als een schijnwerper en het korreltje zand zo helder als een korreltje zand. Wat je moet zien te vinden door middel van het effect dat de zwaartekracht van het zandkorreltje op de voetbal heeft waardoor de voetbal ietsje beweegt. Of het korreltje moet precies voor de voetbal langs gaan, en dan wordt de voetbal dus (1 schijnwerper min 1 korreltje zand) zwakker. Moeilijk dus Lachen

Het feit dat 'er leven zou kunnen zijn' op deze nieuwe planeet heeft te maken met twee factoren, ten eerste dat het dus een planeet is die grofweg net zo zwaar is als de aarde en dus waarschijnlijk uit rots bestaat.
Ten tweede dat de planeet op precies de goede afstand van de ster staat dat de temperatuur daar tussen 0 en 40 graden celcius is, temperaturen waarbij water vloeibaar is.
Dan moet je inderdaad een hele grote aanname maken dat buitenaards leven afhankelijk is van water. Wat niet zo'n super grote aanname is omdat water opgebouwd is uit elementen die nou eenmaal het meeste voorkomen in het heelal.
De kans dat er ook daadwerkelijk leven is op Die planeet, is natuurlijk klein, er zijn nog een wasmand vol andere vereisten wil je leven kunnen maken en behouden. Overigens, met leven wordt vaak niet meer bedoeld met het meest primitieve soort bacterie wat zichzelf kan voortplanten. Maar ja, je moet ergens beginnen Lachen

Het wachten is nu op de techniek, wat nodig is zijn nog betere instrumenten om kleine veranderingen te kunnen meten, en computers om de gegevens te verwerken. Dan kunnen we makkelijker meer van dit soort kleine planeten ontdekken, en hoe meer we vinden, hoe groter de kans dat op een van die planeten leven is.

Tja, of natuurlijk wachten tot ze naar ons komen Clown
Laatst bijgewerkt door gemske op 28-04-07 22:36, in het totaal 3 keer bewerkt

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:34

jaaa.. Dat zei m'n broertje over die aarde Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:55

Oeh, dat is duidelijk uitgelegd Ja

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:07

Heel duidelijk! Dankje! Maar hoe is deze planeet dan gevonden als dat zo moeilijk is? Gewoon toeval?
En er lopen dus waarschijnlijk geen groene mannetjes op rond, maar eerder bacterien? En is dat een beetje hetzelfde als op aarde?
Want ik denk nu aan de Delta deceptie van Dan Brown, en daar hebben ze het over panspermie oid.

gemskeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:25

Graag gedaan Lachen

Deze planeet is gevonden op de zwaartekracht manier, ze meten heeeeel precies de positie van de ster en die lijkt dan te 'schommelen' omdat de planeet soms aan de ene kant, en soms aan de andere kant staat.

Het panspermia idee is inderdaad wel interessant, in het kort komt het erop neer dat bacterien van de ene planeet naar de andere kunnen "reizen" doordat op de oorspronkelijke planeet een komeet/meteoriet inslaat, en de brokstukken weer de ruimte ingeslingerd worden. Maar dat is vooral geschikt binnen zonnestelsels. (dus dat leven op aarde van mars zou komen is niet onmogelijk)

Waarschijnlijk is die nieuwe planeet een saai stuk steen, zonder enige bacterien. Maar als je ergens wil zoeken, dan daar beginnen Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:32

Begrijp niet waarom mensen altijd alles willen weten, wat hebben ze er nou aan? De komende 300 jaar zal er waarschijnlijk toch geen mens op kunnen komen. Scheve mond Zoeken ze nog een planeet om te gaan verkloten ofzo.. Alsof 1 nog niet genoeg is.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 09:32

Dankje voor de uitleg!