Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mietjuh schreef:Ik besefte het pas erg goed toen ik vorig jaar op ardennenkamp was in Belgie, het klinkt raar maar wij wilden over de brug waar maar 2 mensen tegelijk op mochten, zij drongen voor vanaf de andere kant, wij zeiden hadden jullie niet even kunnen wachten? waarop wij terug kregen: vuile buitenlanders ga terug naar je eigen land!
op dat moment besefte ik (minimaal natuurlijk) hoe mensen uit andere landen zich in nederland moeten voelen... nederland is net zo erg...
ik vind het alleemaal diep triest, een lang verhaal maar ik wilde mijn mening graag goed onderbouwen en hopelijk is dit gelukt...
wie denkt er net zo over?
Kanelly schreef:' Don't let mistakes be so monumental, don't let your love be so confidential, don't let your mind be so damn judgemental, and please let your heart be more influential. Be thankful for all that the spirit provides and be thankful for all that you see without eyes. '
'We say we want peace
but nobody wants to change their own mind''
dwaallicht schreef:Heb nooit enig vooroordeel gehad maar na tig vervelende ervaringen word je van schade en schande wijzer en ga je meer opletten, met in elk geval het positieve gevolg dat mijn fietsbanden nu heel blijven.
Shadow0 schreef:dwaallicht schreef:Heb nooit enig vooroordeel gehad maar na tig vervelende ervaringen word je van schade en schande wijzer en ga je meer opletten, met in elk geval het positieve gevolg dat mijn fietsbanden nu heel blijven.
Ehm, dit zie ik nog niet helemaal. Je roept een vooroordeel en je fietsbanden blijven heel? Tot nu toe stond je ernaast als je fiets gesloopt werd en deed je niets, en nu roep je wat en houden ze op, of hoe moet ik dit zien?
Nou is mijn fiets op wat lakschade na redelijk met rust gelaten, maar de keren dat mijn fietslampjes erafgehaald werden was ik er niet bij, dus ik weet niet wie het gedaan heeft. Hoe weet jij dat wel? En hoe voorkom je dat? En in hoeverre voorkom je dat anders dan dat je op risicoplekken (bv Utrecht Centraal) gewoon wat meer voorzorgsmaatregelen treft? Dat heeft toch niets met vooroordelen te maken volgens mij.
Hoe bedoel je dit precies? Misschien dat ik het dan beter snap.
dwaallicht schreef:Een vooroordeel? Daar hebben we het weer..nee,
Shadow0 schreef:Misschien heb je het gewoon niet zo handig verwoord... jij zegt "ik had nooit enig vooroordeel maar...." en dat wekt de indruk dat je ze nu dus wel hebt. Maar dat was blijkbaar niet wat je bedoelde.
En verder, ik weet wel dat het knap irritant is als je fiets gejat of gesloopt wordt, maar ik vind het in die discussie gewoon niet zo heel relevant of dat door een Marokkaan, voetbalsupporter, dronken student of andersoortige vandaal gedaan wordt. En als het elke keer aangehaald wordt als voorbeeld van 'ziejewel' dan IS er toch blijkbaar al een mening die je graag bevestigd ziet.
Kanelly schreef:Inderdaad Marieke,
zo heeft Najib Amhali ook een leuk stukje in een show van hem.
Het ging erover dat hij eens op moest treden bij nederlandse expats in Nigeria...
'ja zo leuk, die mensen wonen in een compleet nederlands dorpje, met nederlandse winkeltjes voor de nederlandse producten, nederlandse clubjes... Oh en ja, schotels hè, heel handig, zodat ze wel nederlandse televisie kunnen ontvangen!"
dwaallicht schreef:Waar ik een hekel aan heb is politieke correctheid in dit geval. Ik zie om mij heen zoveel overlast van deze groep.Dan blijft het niet bij slopen alleen, maar ook schreeuwen, schelden, lastigvallen, stelen.
Nimue schreef:Ik denk niet dat dit probleem ontkent moet worden, maar ik vind het ook geen reden om maar te gaan brullen over 'die k*tmarokkanen' of dat soort onzin. Ik denk dat de politiek gewoon realistisch moet zijn, moet onderkennen dat er íets van een probleem is, en daar mee aan de slag moet gaan. Niet door allochtonen te verbieden op straat hun eigen taal te praten, niet door hoofddoekjes te verbieden, maar door manieren te zoeken waarop wederzijds begrip gevonden kan worden en door immigranten meer te betrekken bij onze cultuur. Zolang die mensen zich buitengesloten en gediscrimineerd blijven voelen en zolang autochtonen in termen van 'wij' en 'hun' blijven denken, zijn de problemen nog lang niet opgelost.
Vvincent schreef:"Dat is mijn mening en het maakt toch niet uit wat je zegt want daar blijf ik bij" En dat zeggen ze je ook gewoon..Ergelijk
ushi schreef:Wat een naivelingen zijn jullie zeg,dat er Nederlanders zijn die in het buitenland hetzelfde doen betekend toch niet dat we het hier moeten goedkeuren?
Citaat:Als er Belgen moorden en in Nederland moord iemand hoeven we het ook niet goed te praten op die manier.
Citaat:Vrijheid van meningsuiting staat in de wet hoor! En dit valt niet onder discriminatie.
ushi schreef:Wat een naivelingen zijn jullie zeg,dat er Nederlanders zijn die in het buitenland hetzelfde doen betekend toch niet dat we het hier moeten goedkeuren?
Als er Belgen moorden en in Nederland moord iemand hoeven we het ook niet goed te praten op die manier. Dat is gewoon flauwekul.
Nimue schreef:dwaallicht schreef:Waar ik een hekel aan heb is politieke correctheid in dit geval. Ik zie om mij heen zoveel overlast van deze groep.Dan blijft het niet bij slopen alleen, maar ook schreeuwen, schelden, lastigvallen, stelen.
Ik denk dat je hier op zich een goed punt hebt. Dat er meer criminaliteit voorkomt onder allochtone bevolkingsgroepen is volgens mij door onderzoek uitgewezen. Echter ende maar. Door dat probleem te ontkennen (wat veel politici graag mogen doen), gaat het niet weg. Je moet kijken naar de oorzaak van het probleem. Betekent dat dat marokkanen (ik noem maar een groep) minderwaardige mensen zijn? Nee. Betekent dat dat er iets veranderd moet worden aan de situatie? Ja. Er is duidelijk iets niet helemaal in orde met het integratieproces in Nederland van veel allochtonen. Dat ligt niet alleen aan die mensen en de oplossing is niet 'dat zij zich maar moeten aanpassen'. Maar ergens gaat er blijkbaar iets niet goed: vaak zijn die mensen arm, voelen ze zich hier eigenlijk helemaal niet thuis, en gaan sommige van hun jongeren over de schreef.
Ik denk niet dat dit probleem ontkent moet worden, maar ik vind het ook geen reden om maar te gaan brullen over 'die k*tmarokkanen' of dat soort onzin. Ik denk dat de politiek gewoon realistisch moet zijn, moet onderkennen dat er íets van een probleem is, en daar mee aan de slag moet gaan. Niet door allochtonen te verbieden op straat hun eigen taal te praten, niet door hoofddoekjes te verbieden, maar door manieren te zoeken waarop wederzijds begrip gevonden kan worden en door immigranten meer te betrekken bij onze cultuur. Zolang die mensen zich buitengesloten en gediscrimineerd blijven voelen en zolang autochtonen in termen van 'wij' en 'hun' blijven denken, zijn de problemen nog lang niet opgelost.
dwaallicht schreef:Nimue, ik ben t op een aantal punten met je eens, maar mensen zijn al gauw bang om aan te geven dat ze zich onveilig voelen bij groepen marokkanen die de buurt teisteren..en dat is omdat je dan meteen voor racist wordt uitgemaakt..