Wel,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moeshie schreef:Wel,ik voel me dus gewoon een wereldburger en heb niets echt helemaal niets tegen verschillende talen op straat, het spoort me alleen aan om meer talen en culturen te leren!
ZoekStalling schreef:Als je zelf op vakantie bent en op straat loopt in Finland, ga je toch ook niet opeens Fins praten?
quera schreef:ik heb het ook niet over op vakantie zijn ik heb het over hier wonen
LadyElmira schreef:Waarom irriteer je jezelf er dan aan? Omdat het raar klinkt? Omdat het een vervelende manier van praten is? (marokkaans wordt nog wel eens een irritante,vervelende taal genoemd). Naar mijn idee gaat het erover dat jij ze anders niet kunt verstaan. Zo kun je niet horen wat ze zeggen. En als je daar niet tegen kan, moet je er niet naar luisteren. Ik vind dit echt te ver gaan hoor, als ik naar een ander land gaat waar ze geen engels spreken moet ik ook in mijn eigen taal praten. En oke, dat is iets anders want ik woon daar niet..maar deze mensen kunnen 9 vd 10 keer wel nederlands praten en als jij wat aan ze vraagt zullen ze dat ook heus wel doen. Nogmaals, wát is het nu dat zo irritant is aan mensen die buitenlands praten? Waarom maak jij je daar zo druk over? Elke keer als ik zoiets lees dan krijg ik het gevoel dat er discriminatie in het spel speelt. En als dat nu niet zo is excuseer mij dan, maar ik vind dat je deze mensen en hun taal (Lees: De taal die ze van hun familie soms niet meer kunnen horen omdat ze dood zijn, of nog in oorlog zitten(!)) niet in hun waarde laat. Je hoeft immers niet altijd te horen wat ze zeggen en, als iemand in een andere taal praat zou het ook kunnen zijn dat ze gewoon over die mooie grote boom aan de overkant praten hoor. Laat ze lekker, maak je niet druk. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Edit: Sommige mensen moeten hun heeeelemaal aanpassen trouwens. Niet alleen kwa taal maar ook kwa kleding, manier van leven e.d. Het geloof wordt soms een heel stuk opzij gezet omdat daar in Nederland geen 'plek' voor is, en veel dingen bij ons verboden zijn. Wat wil je nu voor regel gaan instellen dan? 'Buitenlandse mensen mogen niet buitenlands op straat praten, gelieve naar huis te gaan en daar weer jezelf worden.' BELACHELIJK
quera schreef:iid ik vind het vervelend omdat ik niet versta wat ze zeggen.
Citaat:omdat er soms ook mensen zijn die je dan gaan aanwijzen en gaan staan lachen/ en dat irriteerd me dan.
quera schreef:Nee zeker niet iedereen
maar als ik in rotterdam kom. met vrienden ofzo. dan lopen er weleens mensen die je nog nooit hebt gezien en duidelijk niet bij ons op school zitten ( ik ken iedereen van mijn school vandaar)+wij hebben 5?? buitenlanders. waarom? ik zou het niet weten. maar het is nou eenmaal zo.
en mensen die ik totaal niet ken doen dit dan. en dan heb ik zoiets van uh okeee
En of iemand op vakantie is. ja ik weet het nietmaar ik woon wel in een woonplaats waar 3/4 buitenlander is en waar nou niet 123 toeristen komen. oke in rotterdam wel. maar daar woon ik niet
quera schreef:En of iemand op vakantie is. ja ik weet het nietmaar ik woon wel in een woonplaats waar 3/4 buitenlander is en waar nou niet 123 toeristen komen. oke in rotterdam wel. maar daar woon ik niet
chitra schreef:veel mensen zien buitenlanders als buitenlanders als ze een kleurtje hebben..
De 'westerse' buitenlanders zien de meeste mensen als vakantie gangers..
In dit topic gaat het volgensmij toch echt om de buitenlanders met een kleurtje waarvan men hen een buitenlander vind, en niet de mensen die bijvoorbeeld in het duits praten tegen elkaar, want 'die zijn toch op vakantie'..
Whiz schreef:tjee... en hoe zie jij het verschil dan? Want er lopen meer dan zat toeristen met een kleurtje. Er zijn ook genoeg buitenlandse studenten in nederland met alle kleurtjes die er voorhanden zijn. Hoe zie jij het verschil dan??