Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malibu_ schreef:De 'buitenlanders'moeten die aanpassen. Tuurlijk! Maar je hebt wel verschillende culturen! Zoals het hier gaat om christelijke, heb je ook de moslims, katholieke mensen.
De christelijke lopen met een bijbel in hun zak. Waarom geen hoofddoeken bij de moslims?
ma_rie_tje schreef:Het zelfde geld voor islamitische mensen!
ma_rie_tje schreef:bij ons is het gewoon zo dat studenten weigeren hun pet af te zetten als er mensen met hoofddoek in de college zaal zitten.
Daarbij gaat het bij deze peiling om een protestants-chirstelijke basis school. Een hoofddoek is een islamitisch iets, als ze graag een hoofddoek opwillen moeten ze niet naar een christelijke basis school gaan.
Mensen, kijk is naar de website, het gaat niet om openbare scholen maar om PROTESTANTS-CHRISTELIJKE scholen.
__Marloes schreef:ma_rie_tje schreef:bij ons is het gewoon zo dat studenten weigeren hun pet af te zetten als er mensen met hoofddoek in de college zaal zitten.
Daarbij gaat het bij deze peiling om een protestants-chirstelijke basis school. Een hoofddoek is een islamitisch iets, als ze graag een hoofddoek opwillen moeten ze niet naar een christelijke basis school gaan.
Mensen, kijk is naar de website, het gaat niet om openbare scholen maar om PROTESTANTS-CHRISTELIJKE scholen.
Daar ben ik het niet mee eens. Het hoort bij hun geloof en dat moet je 100% met rust laten. En ze moeten toch goed intergreren? dat kan niet als je op zo'n school zit hoor...
Yentl_ schreef:Tiessie schreef:Moet jij eens proberen op een school bijv in Iran zonder hoofddoek aan te komen omdat je christelijk bent!!! Op een protestants-christelijke schoolvind ik dat ze dit best mogen verbieden.Misschien mag Nederland nog enigszins zijn eigen cultuur behouden?
en dit vind ik dus ook!
als je Marokko in een rokje loopt word je gewoon bij *** gegrepen en MOETEN we ons dus wel aanpassen. laat ze zich dan ook in Nederland aanpassen.
Yentl_ schreef:__Marloes schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Het hoort bij hun geloof en dat moet je 100% met rust laten. En ze moeten toch goed intergreren? dat kan niet als je op zo'n school zit hoor...
dan moeten ze naar een OPENBARE school gaan, kunnen ze toch ook nog steeds goed integreren?
ma_rie_tje schreef:Mensen, kijk is naar de website, het gaat niet om openbare of islamitische scholen maar om PROTESTANTS-CHRISTELIJKE scholen.
stalleke schreef:Misschien ben ik wel heel hard maar ik vind als je in nederland komt wonen moet je je maar aanpassen aan de principes hier!
Malibu_ schreef:pff.. hoofddoek.. is een kenmerk van een geloof.
Als jij daar voor uit komt en je draagt hoofddoek. Absoluut geen probleem mee! Vind het juist goed dat ze daar voor uitkomen!
Yentl_ schreef:ik ben het helemaal eens met de bovenstaande reacties!
ga dan naar een moslimschool als je zonodig je doek wilt dragen, als hun een hoofddoek mogen dragen wil ik me pet ophouden.
Tiessie schreef:Ik ben het met Kelly21 eens.In Nederland passen wij ons altijd maar aan. Duits spreken tegen de Duitse toeristen, terwijl wij als we daar op vakantie zijn toch ook hun taal maar moeten spreken? Tis maar een voorbeeld...Dacht je dat als er veel Nederlanders in een islamitisch land zouden wonen dat we daar ook een kerk kregen met een toren zo hoog als het Empire State Building? hier in Nederland zijn de minaretten nog hoger dan de reclamemast van Mc Donalds!
jameyskatje schreef:stalleke schreef:Misschien ben ik wel heel hard maar ik vind als je in nederland komt wonen moet je je maar aanpassen aan de principes hier!
ow.. en als jij naar marokko gaat verhuizen ga jij je ook totaal aanpassen?
Ronja schreef:Gut wat maakt het nou toch uit. Vrouwen of meisjes die een hoofddoek dragen hechten er bijzonder veel waarde aan, hebben er zelf voor gekozen en zullen jou ook haarfijn kunnen uitleggen wáárom ze hem dragen. Welk recht, en ook welk argument hebben wij dan om daarover te klagen? Omdat het op je hoofd zit? Omdat het anders is? Omdat wij het ook niet doen? Voor hen betekent het veel, voor ons is het slechts een doek, waar maken we ons druk om? 50 jaar geleden liep menig nederlandse vrouw ook met een hoofddoek.
Als men er een probleem mee heeft dat Moslima's door middel van een hoofddoek openlijk hun geloof uitdragen, dan mag je de keppeltjes en de kruisbedeltjes ook wel afschaffen. Ik persoonlijk vind dat eenieder mag geloven en dragen wat hij of zij wil, tenzij het de veiligheid in gevaar brengt.
Vanillala schreef:Even over al die reacties dat jullie dan ook je pet op willen houden. Een pet is iets anders dan een hoofddoek. Sorry maar dat vind ik dus echt niet te vergelijken. Een hoofddoek heeft religeuze waarde, een pet niet. Buiten dat, moet je een pet af doen omdat een leraar je dan niet goed in je gezicht kan kijken, dat is uiteindelijk waarom die af moet. Een hoofddoek, zo vastgeknoopt dat hij netjes strak om je hoofd zit, is geen belemmering voor de leraar om in je gezicht te kijken.
Dat een burka niet op prijs wordt gesteld, snap ik helemaal. Maar een hoofddoek? Kom op zeg.
Vanillala schreef:Even over al die reacties dat jullie dan ook je pet op willen houden. Een pet is iets anders dan een hoofddoek. Sorry maar dat vind ik dus echt niet te vergelijken. Een hoofddoek heeft religeuze waarde, een pet niet. Buiten dat, moet je een pet af doen omdat een leraar je dan niet goed in je gezicht kan kijken, dat is uiteindelijk waarom die af moet. Een hoofddoek, zo vastgeknoopt dat hij netjes strak om je hoofd zit, is geen belemmering voor de leraar om in je gezicht te kijken.
Dat een burka niet op prijs wordt gesteld, snap ik helemaal. Maar een hoofddoek? Kom op zeg.
Snoevie schreef:je zal je ook moeten aanpassen als je naar een islamitische school gaat..........andersom dus ook.
jameyskatje schreef:ma_rie_tje schreef:Mensen, kijk is naar de website, het gaat niet om openbare of islamitische scholen maar om PROTESTANTS-CHRISTELIJKE scholen.
nou en :Sstalleke schreef:Misschien ben ik wel heel hard maar ik vind als je in nederland komt wonen moet je je maar aanpassen aan de principes hier!
ow.. en als jij naar marokko gaat verhuizen ga jij je ook totaal aanpassen?Malibu_ schreef:pff.. hoofddoek.. is een kenmerk van een geloof.
Als jij daar voor uit komt en je draagt hoofddoek. Absoluut geen probleem mee! Vind het juist goed dat ze daar voor uitkomen!
precies.
ik ken meisjes die nog liever met een schoon geweten gelijk dood gaan. dan dat ze hun hoofddoek af moeten doen in het openbaarYentl_ schreef:ik ben het helemaal eens met de bovenstaande reacties!
ga dan naar een moslimschool als je zonodig je doek wilt dragen, als hun een hoofddoek mogen dragen wil ik me pet ophouden.
oowwwjaa.. dat is helemaal slim
laten we ze allemaal in hokjes plaatsen. islamieten moet een islamitische school, supermarkt, dokter.. alles
alsof het probleem dan opgelost is