Lerares bindt benen vast bij leerling.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: Lerares bindt benen vast bij leerling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:57

paars schreef:
Niet schieten, maar:
Het kind kon nog gewoon lopen, maar niet meer rennen. Ik denk dan: als zo'n kind niet luisteren wil, nou, dan is dat toch een prima oplossing? Bovendien was het voor korte tijd. Een soort van kluisteren. Niet luisteren? Dan kluisteren Knipoog ! Die juf heeft tenslotte nog meer kindjes om op te letten! Vind het wel slim bedacht en zeker niet kindonvriendelijk. Eerder consequent, want je corrigeert het kind op het ongewenste gedrag.

Helemaal mee eens!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:10

ach ja net goed... is het tenminste rustig... ik bedoel jeetje zeg... die lerares zal dat kind hoogstwaarschijnlijk meerdere malen gewaarschuzd hebben... als dat onopgevoede Kr*ng dan niet wil luisteren jammer dan... dan maar voelen...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:08

wie niet horen wilt moet maar voelen Tong uitsteken

ik vind het veel erger dat je hoort dat sommige leraressen/leraren kinderen slaan Bloos!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:16

Het kan natuurlijk niet. Als lerares word je geacht een klas te kunnen draaien en orde te kunnen houden. Dit is een regelrechte noodsprong wat wel wat zegt over de psychische toestand van de lerares denk ik (mogelijk een burn out o.i.d.). Jammer dat het zo uit de doeken wordt gedaan, dat is nu ook weer niet nodig, maar een tijdje thuis blijven om zichzelf tot rust te laten komen lijkt me een prima idee...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:25

Goof schreef:
Oh, en hoe ik het oplos: ik heb ooit een keer een leerling naar buiten gestuurd om een rondje om de school heen te rennen, kind was daarna d'r energie kwijt en heerlijk "normaal" in de klas
Was op zich vroeger denk ik ook een heel leuke en creatieve oplossing, maar ik denk dat ouders daar tegenwoordig ook niet gelukkig mee zijn; een kleuter zonder toezicht om de school te laten lopen....Er gebeuren gewoon teveel gekke dingen de laatste tijd om die kinderen "onbeheerd" ergens heen te sturen. Nu kan het kind verder niets overkomen, de hele klas heeft last van zo'n kindje, en dat wordt nu gecorrigeerd binnen de groep, dus het heeft meteen zijn effect op de hele klas, en waarschijnlijk zal ze dit één of twee keer moeten toepassen en dan is het probleem uit de wereld.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:29

Anoniem schreef:
crossmonster schreef:
haha sja tegenwoordig lopen er zoveel adhd kindjes rond, en zoveel slechte ouders, dat ik me kan voorstellen dat zo'n kind het bloed onder je nagels vandaan haalt!

idd maar vastbinden gaat mij te ver hoor. ik zo hem gewoon buiten zetten

Slecht idee! Stel dat hij naar huis loopt en een ongeluk krijgt.... Dan is de juf heel wat slechter af dan nu!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:29

En als het nu struikelt over dat touw en de tanden eruit valt of erger met het hoofd ergens tegen aan? Kan toch niet, kom op zeg!
Je kunt het kind ook onder toezicht een rondje om het plein laten rennen, wel een grappige oplossing haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 00:29

Ik had het gelezen op nieuw nieuws en ik vindt het dus niet kunnen!!!! moet ook echt niet iem bij mijn zoon proberen..Ik denk dat ik dan lichterlijk ontplof, Als de juf de kids niet aankan (wat m.i. blijkt als ze zo'n actie doet) moet ze niet bij kleuters gaan lesgeven, met haar 'tactiek'dwing je geen respect af hoor...

ik vindt het dus niet kunnen

@paars misschien is het 'probleem'wat de juffrouw heeft dan opgelost, want misschien zal het kind het idd niet meer doen? maar denk jij dat dat kindje nog graag daar in de klas zit? Denk het niet.En imo heeft die vrouw een probleem, niet het kind Zij moet orde kunnen houden , maar niet op zo'n manier...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 00:49

Vinden mensen het gek dat er steeds minder mensen leraar willen worden (voortgezet onderwijs is nog moeilijker dan basisonderwijs) en dat van de groep die wel zo gek is nog een deel afvalt vanwege onvoldoende resultaten op kennis en vaardigheidstoetsen?

Ik vind het lesgeven heel erg leuk hoor, maar gedragsproblemen kunnen je het leven erg onplezierig en stressvol maken.
Je hebt er echt kinderen tussen zitten die je af en toe in een geluidsdicht, geblindeerd hokje op zou willen sluiten...
Werken met kinderen in een groep is heel anders dan met individuele kinderen of kinderen thuis...

Petje af voor die leerkrachten die zowel goed les kunnen geven, als goed om kunnen gaan met lastige, drukke, slecht luisterende kinderen...

Sneu voor deze juf.
Ben benieuwd hoe het kind onder zijn straf was.
Ik had er als ouder niet zo moeilijk over gedaan en meer zoiets gehad als van: en wat heb je er nu van geleerd? Met een grapje maak je het ook minder beladen.
Ik vind dit niet in dezelfde catergorie vallen als slaan en schoppen of stelselmatig geestelijk kleineren...

Tja, en wat moet je met kinderen die gewoon weglopen als hun iets niet zint en er een spelletje van maken? Uitdagen? Juf Pesten? En dan met 25 kinderen in een klas? Het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn...

Het ziektepercentage in het onderwijs is vrij hoog. En vervanging is vaak zeer moeilijk te vinden...
Op de opleiding wordt bezuinigd en voor onderwijsondersteunend personeel, gebouwen etc is ook minder geld beschikbaar.
Wel steeds meer eisen stellen, nieuwe taken erbij krijgen, maar helpen om de werkdruk naar beneden te krijgen... ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:31

Goof schreef:
Citaat:
Ik vind d eoplossing echt nog niet zo slecht

Stel; jij werd in je schoolperiode vastgebonden. Je komt thuis na schooltijd bij paps en mams die je vervolgens vragen hoe je dag was.... En dan; vertel jij enthousiast dat je zo vervelend was dat ze je benen vastgebonden hebben???

Beetje vreemd om te roepen dat dit zo'n slechte oplossing niet is...

Oh, en hoe ik het oplos: ik heb ooit een keer een leerling naar buiten gestuurd om een rondje om de school heen te rennen, kind was daarna d'r energie kwijt en heerlijk "normaal" in de klas Haha!
Edit; overigens doe ik dit niet dagelijks met alle drukke leerlingen die ik heb, want dat zou een zooitje worden, maar dat moge duidelijk zijn Haha!

"vastgebonden" klinkt om te beginnen al erg zwaar hoor , zo te lezen werd het kind niet aan een stoel vastgezet ofzo maar alleen een touwtje om de benen om het rennen tegen te gaan.

Om een kleuter nu naar buiten te sturen en een rondje om de school te gaan rennen....bij een wat ouder kind zou dat met wat humor nog geen slecht idee zijn in de pauze ofzo , maar een kleuter om de school heen jagen en dan de rest van je leerlingen alleen laten (of moeten ze allemaal mee om die school heen ? Kind uit het oog verlizen kun je ook niet maken Tong uitsteken ) dat is natuurlijk ook geen goede optie i.m.o.

En dan nog , als het een dwars krengetje is die niet wil luisteren (want stoppen met rennen en vliegen zat er ook niet in.....) dan zal er ook wel niet geluisterd worden als je dat om de school rennen als opdracht geeft , misschien.

Al met al is dus nog steeds het beperkende touwtje de meest simpele oplossing vind ik.

Als een kind echt niet te handhaven is en niet wil luisteren dan hoef je op deze manier niet steeds achter die blaag aan te zitten en hoef je niet steeds meer alle aandacht aan die ene te geven , of dat kind steeds bestraffend toe te spreken waardoor het hele effect weggaat , ook de rest v/d klas is hier de dupe van !

"Vastbinden" klinkt heel zwaar maar in het geval van een erg aanwezig ettertje vind ik het een hele respectvolle oplossing.
Niet blijven straffen en aandacht geven , gewoon oplossen die handel. Kind heeft vast kansen zat gehad om zich aan te passen en heeft de rest van de klas lang genoeg gestoord dan hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:26

paars schreef:
Goof schreef:
Oh, en hoe ik het oplos: ik heb ooit een keer een leerling naar buiten gestuurd om een rondje om de school heen te rennen, kind was daarna d'r energie kwijt en heerlijk "normaal" in de klas
Citaat:
Was op zich vroeger denk ik ook een heel leuke en creatieve oplossing, maar ik denk dat ouders daar tegenwoordig ook niet gelukkig mee zijn; een kleuter zonder toezicht om de school te laten lopen....Er gebeuren gewoon teveel gekke dingen de laatste tijd om die kinderen "onbeheerd" ergens heen te sturen.

Het was een puber Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:49

Belachelijk!
Als dit mijn zoontje was geweest, had ik niet voor mezelf ingestaan.
Ik hoop dat de inspectie deze "lerares" een toepasselijke sactie oplegt.

youngster

Re: Lrares bindt benen vast bij leerling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:40

Wendy schreef:
Oud nieuws. De ouders hebben de excuses geaccepteerd en vinden het onzin dat dit incident zo opgeblazen wordt.
Citaat:
Op basisschool De Wendakker in Zwolle heeft een lerares een leerling de benen vastgebonden. De lerares van groep 1 en 2 had de maatregel genomen, omdat het kind lastig was.

Ze had onmiddellijk spijt van haar actie en lichtte het hoofd van de school in. Het bestuur van de school betreurt het incident en beraadt zich op een sanctie. De lerares zit ziek thuis. De schooldirectie dacht dat de kwestie was uitgesproken, maar is door een ouder die anoniem wil blijven weer opegrakeld. Naar aanleiding daarvan krijgt de lerares volgens de schooldirecteur veel steunbetuigingen van ouders. De Onderwijsinspectie is op de hoogte gesteld van het incident en wacht de sanctie af.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?id=72749

En hierom dus een slotje Lachen