Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ismay__

Re: Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 15:55

smano schreef:
IK vind het wel erg hard geoordeeld om te zeggen het is zijn kind zijn eigen schuld dus lekker puh. Natuurlijk is het fout wat hij deed maar het is wel een kind. Zijn er dan helemaal geen mensen meer die zich kunnen verplaatsen in anderen. Wat denk je van die ouders hoe die zich moeten voelen zou men dat dan ook tegen hun zeggen eigen schuld dikke bult. JA het is ook heel zielig voor het dier afmaken had niet moeten gebeuren het handelde instinctief. Maar wie is er nu eigenlijk echt schuldig? De ouders die het kind niet geleerd hebben dat hij daar niks te zoeken had. (ik wist vroeger precies wat wel en niet mocht en ik ben echt niet streng opgevoed) De leraren misschien die blijkbaar niet hebben opgelet of wel en er niiks aan gedaan hebben. Of misschien de dierentuin want hoe is het mogelijk dat je alleen maar over een hekje hoeft te stappen om in een verblijf van levensgavaarlijke dieren te komen staan. Jammer dat men hier niet over nadenkt en alleen maar impulsief en kortzichtig reageert.

Ik ben het met je eens, het is natuurlijk eigen schuld van het kind. Maar het is ook een beetje de schuld van de ouders, het was hun taak hun kind goed optevoeden en dus niet te zorgen dat een kind zich het cht niet in zijn hoofd haald zoiets te doen.
Nou krijg ik vast allemaal reacties van dat hun er niks aan zouden kunnen doen en het kind zelf kan beslissen, maar toch.

Ik vind het ook schandalig dat ze e krokodol doodschieten, omdat het natuurlij kvoor ze is om zoiets te doen.
Maar toch vind ik het ook logisch dat ze het hebben gedaan, want voor je weet doet hij het weer..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:12

orri schreef:
Dieren die mensen doden worden afgemaakt... mensen die dieren doden, komen er vanaf met een boete, waarschuwing of zelfs een schouderklopje.

Inderdaad.. Hoe walgelijk!
Vind dit echt een gevalletje boontje komt om z'n loontje!
Jammer dat het dier het dan weer moet ontgelden.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:17

boontje komt om zijn loontje vind ik hard, het jochie was 9. de begeleiders hadden beter op moeten letten, en al hemaal bij zulke gevaarlijke dieren

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:20

dees_daan schreef:
boontje komt om zijn loontje vind ik hard, het jochie was 9. de begeleiders hadden beter op moeten letten, en al hemaal bij zulke gevaarlijke dieren

Jammer dan Lachen
Als 9 jarige ben je oud en wijs genoeg om te weten dat die dieren gevaarlijk zijn.
En dan ook nog het hok binnengaan en die dieren gaan lopen treiteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:22

Mietje schreef:
dees_daan schreef:

Jammer dan Lachen
Als 9 jarige ben je oud en wijs genoeg om te weten dat die dieren gevaarlijk zijn.

jammer dan?! het was dom.. maar als het jou zoon was geweest, had je dan ook gezegd, ach jammer dan eigen schuld?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:24

dees_daan schreef:
Mietje schreef:
Jammer dan Lachen

jammer dan?! het was dom.. maar als het jou zoon was geweest, had je dan ook gezegd, ach jammer dan eigen schuld?

Met jammer dan doelde ik op jouw opmerking dat je boontje om z'n loontje hard vind Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:25

ah zo, ik dacht al, sorry Bloos

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:33

Ik sluit me bijna helemaal aan bij de anderen, maar... (jaja er komt een maar). Toen ik 12 was heb ik ooit ook iets stoms gedaan met onze paarden. Ik moest op een avond zeven paarden in een wei te eten geven, terwijl ze allemaal losliepen. Ik liep met een kruiwagen met hooi door de wei en natuurlijk komen er dan een aantal op mij af. Het grootste dier liep heel erg voor "mijn voeten" en die heb ik met mijn hand een klap gegeven op zijn kont, waarschijnlijk dacht hij dat het een ander paard was, waardoor hij mij een klap heeft gegeven met zijn achterbenen. Op die manier zal ik het nooit meer doen.

Nu kunnen jullie wel zeggen dat het de schuld is van die 9-jarige, maar je weet zijn achtergrond niet. Je weet niet of hij ooit een krokodil gezien had in zijn leven en of hij wist dat het een gevaarlijk dier is (misschien had hij dat wel nooit geleerd) en dat het fout is om een dier te pesten. Als je sommige bevolkingsgroepen ziet, hoe die met dieren omgaan, dan kun je ook niet uitgaan van respect, maar dat is gegaan van generatie op generatie. Toevallig leven wij in een Westers land (en/of met de religie waarin wij zijn opgegroeid) waar ons geleerd is dat je dieren met respect moet behandelen en dat het niet enkel een stukje vlees is of wat dan ook.

Wat betreft het doodschieten van de krokodil, ja daar weet ik het fijne niet van en daarom ga ik daar ook niet over oordelen. Je weet niet of het gebeurd is tijdens het verslinden van het kind of even later.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:35

Kind had dus geen respect voor hekken en de waarschuwingsborden kennelijk ook niet gezien?! Ik weet dat die in NL overal in de dierentuinen staan.
Dat de leraren niet konden ingrijpen verbaasd mij eigenlijk niet. Vaak moeten die met 2 tot 4 mensen 30-60 kinderen in de gaten houden. Als die zich niet aan de afspraken houden en ook de borden negeren kan het inderdaad zijn dat de leraar niet op tijd kan ingrijpen.

Dat de krokodil afgeschoten is heeft waarschijnlijk te maken met het nu zien van mensen als mogelijk voedsel. Dan is het voor de verzorgers ook niet veilig meer.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:36

@ Sully Gelukkig toch nog medestanders die ook wat verder denken dan alleen eigenschuld dikke bult
Laatst bijgewerkt door smano op 22-04-07 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:38

Pfff het zal je maar gebeuren he??!!

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:43

mischien dat de mensen nu meer respect krijgen voor de natuur, dan zal het ook niet meer voorkomen..klote voor de familie en onterecht dat de krokodil afgemaakt is.die heeft er ook niet voor gekozen om in een dierentuin te zitten.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:27

Ik vind dat ''de schuld'' voor een groot deel bij de begeleiders ligt.
Die hadden op hem moeten letten, die hadden moeten voorkomen dat die kinderen over het hek heen klommen.
Het kind was pas 9, kinderen van die leeftijd zijn nogal fanatsierijk!
Nu wil ik helemaal het gedrag van het jochie niet goed praten, hij had beter moeten weten.
Maar vind niet dat alle schuld in zijn schoenen geschoven mag worden.

Ik vind het idioot dat ze die krokodil hebben afgemaakt, het is/ was immers zijn schuld niet.
Dat noemt men instinct!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:43

Die jongens hadden nooit over het hek mogen klimmen. Ik denk dat ze de krokodil hebben doodgeschoten om delen van het lichaam van de jongen eruit te halen zodat de familie 'm kan begraven. Denk ik hoor. Niet uit wraak ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:47

arme krokodillen.. eerst gereitert worden en dan nog dood ook!! Ach gut

die kinderen moeten ze ook allemaal met stokken en stenen mishandelen! Boos!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:02

sannuhh schreef:
Ik vind dat ''de schuld'' voor een groot deel bij de begeleiders ligt.
Die hadden op hem moeten letten, die hadden moeten voorkomen dat die kinderen over het hek heen klommen.
Het kind was pas 9, kinderen van die leeftijd zijn nogal fanatsierijk!
Nu wil ik helemaal het gedrag van het jochie niet goed praten, hij had beter moeten weten.
Maar vind niet dat alle schuld in zijn schoenen geschoven mag worden.

Ik vind het idioot dat ze die krokodil hebben afgemaakt, het is/ was immers zijn schuld niet.
Dat noemt men instinct!!

1. In NL is het vaak 2 begeleiders op een klas van 25-30 kinderen. Er even vanuit gaande dat er in China ook zulke verhoudingen gelden voor uitstapjes. Probeer jij dan maar eens alle kinderen tegelijk in de gaten te houden.
2. Datzelfde instinct maakt ook dat de krokodil hierdoor de mens als mogelijke prooi is gaan zien. Dat maakt het dier gevaarlijk voor de verzorgers.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:06

Vreselijk wat er gebeurd is.. Het was uiteraard fout wat die jongens deden, maar sommigen stellen het hier wel erg cru. Niemand wil zoiets toch? Ik kan niet goedpraten wat ze gedaan hebben, maar 'boontje komt om z'n loontje' gaat toch wel erg ver
edit: Overigens snap ik sowieso al niet waarom men zulke dieren perse hier wil houden, maar goed, da's alweer een andere discussie..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:01

Ok, het zijn wat harde woorden van me mss, maar dit is al het zovéélste bericht dat een krokodil, of meerdere een mens/kind aanvallen nadat deze hun territorium betrad..in dit geval wordt er speciaal over hekken geklommen die er niet voor iets staan, maargoed, dat kan nog op die leeftijd dat je er geen kwaad in ziet..maar om vervolgens met stenen en stokken ze te bekogelen en slaan?? Nee, dan weet je imo precies waar je mee bezig bent, want je bent doelgericht die hekken over geklommen. Het was geen kindactie die dacht "ooh die wil ik wel eens van dichterbij bekijken" anders ware die stenengooien en slaan ook niet nodig geweest.

Vandaar mijn reactie zo hierop.
Ik weet het niet zo goed uit te leggen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:37

Mietje schreef:
dees_daan schreef:

Jammer dan Lachen

Dat is niet waar hoor. Mijn dochter is 8 en ik weet zeker dat zij zoiets ook niet helemaal goed in zou kunnen schatten. Mijn dochter van 10 dan weer wel. Maar ieder kind is verschillend en ik denk niet dat dit jochie de consequenties goed kon overzien. Ik denk nl. zomaar dat hij het anders niet gedaan had......

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:38

Het feit dat de kinderen met stokken en stenen op de dieren wilden/gingen slaan, verandert de zaak wel vind ik. Als ze "gewoon" over het hek waren geklommen, had je misschien kunnen denken dat ze alleen dom waren en dat de begeleiders beter hadden moeten oppassen. Nu denk ik echter dat ze echt doelbewust op die krokodillen zijn afgegaan, dus dan zijn de consequenties ook voor hun.

Iedere peuter weet dat krokodillen gevaarlijk zijn. Weet je dat niet, dan zijn er nog altijd de hekken. Die staan er als een soort uithangbord: 'Pas op, erg gevaarlijk!' Als je dan toch doorloopt klopt er denk ik iets niet helemaal, en wie krijgt dan de schuld? De krokodil, natuurlijk. Gestoord

Maar goed, in een land als China, waar het met dierenrechten erg bagger gesteld is, kun je misschien niet verwachten dat aan kinderen enige kennis over dieren wordt overgedragen. Dat blijkt maar weer in deze situatie. Sigaar

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:40

tamary schreef:
Dat de krokodil afgeschoten is heeft waarschijnlijk te maken met het nu zien van mensen als mogelijk voedsel. Dan is het voor de verzorgers ook niet veilig meer.

Denk je? Ik denk dat een krokodil sowieso gevaarlijk is voor mensen, daar hoeft hij er niet eerst één voor opgegeten te hebben.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:43

Pistasche schreef:
Jeetje dat kind is gek, sorry dit klinkt hard maar ik vind het wel ze eigen schuld !

En die krokodil die doet wat ze van nature doen en die word neergeschoten

mee eens, vind het toch echt ze eigen rotschuld! en dan nog die krokodil doodschieten wat brutaal.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:45

Diablo schreef:
Denk je? Ik denk dat een krokodil sowieso gevaarlijk is voor mensen, daar hoeft hij er niet eerst één voor opgegeten te hebben.

Idd, een verzorger dient ten allen tijde voorzichtig te zijn bij zulke dieren. Dat ze 'm tot nu toe nog niet hebben opgegeten, wil niet zeggen dat ze het in de toekomst niet zullen doen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:48

Diablo schreef:
Hoe kun je nou zeggen dat het zijn eigen schuld is? Het is een KIND! Kinderen denken niet overal bij na. Denk je nou echt dat dat jochie er is gegaan met de gedachte: k zal eens even lekker die dieren gaan plagen, dan bijten ze me fijn dood?

Natuurlijk had de krokodil niet doodgeschoten mogen worden, het dier handelde volgens zijn instinct. Maar om nou te zeggen dat dit jochie de dood verdiende.....

die hekken bij krokodillen lijken me niet echt laag, meestal staat er nog verboden toegang op ook, hij wist wel hoe die met stokken moest slaan, had ik ook moeten weten dat die beesten gevaarlijk zijn. t is echt zn eigen schuld

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:49

PrinCessRomy schreef:
Diablo schreef:
Hoe kun je nou zeggen dat het zijn eigen schuld is? Het is een KIND! Kinderen denken niet overal bij na. Denk je nou echt dat dat jochie er is gegaan met de gedachte: k zal eens even lekker die dieren gaan plagen, dan bijten ze me fijn dood?

Natuurlijk had de krokodil niet doodgeschoten mogen worden, het dier handelde volgens zijn instinct. Maar om nou te zeggen dat dit jochie de dood verdiende.....

die hekken bij krokodillen lijken me niet echt laag, meestal staat er nog verboden toegang op ook, hij wist wel hoe die met stokken moest slaan, had ik ook moeten weten dat die beesten gevaarlijk zijn. t is echt zn eigen schuld

Gelukkig maar dat die krokodil hem verscheurd heeft dan....