Opnieuw warm weer op komst!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Opnieuw warm weer op komst!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:45

Nikitah86 schreef:
Ik geloof eerlijk gezegd ook dat het allemaal wel meevalt.. heb ooit eens met aardrijkskunde geleerd (buiten de lesstof over het broeikaseffect om) dat de aarde elke zoveel jaar steeds warmer wordt en dan daarna weer zoveel jaar steed kouder.. ik geloof hier wel in, zal met de cyclus van de aarde te maken hebben!

Het is inderdaad in beginsel een normale cyclus, maar het gedrag van de mens versterkt en versneld de cyclus in zo'n mate dat de lokale ecosystemen te weinig tijd krijgen om zich goed aan te passen aan de veranderingen. En planten en dieren die zich niet kunnen aanpassen sterven uit. Met als risico dat ook de mens in bepaalde gebieden geen voedsel meer kan verbouwen en dus afhankelijk wordt van voedselhulp die misschien niet beschikbaar is omdat de gevolgen zich over de gehele planeet uitstrekken.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:47

Nice Pling ik ga van zondag tot woensdag zeilen en vind dit er wel mooi weer voor Lachen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:55

tamary schreef:
Nikitah86 schreef:
Ik geloof eerlijk gezegd ook dat het allemaal wel meevalt.. heb ooit eens met aardrijkskunde geleerd (buiten de lesstof over het broeikaseffect om) dat de aarde elke zoveel jaar steeds warmer wordt en dan daarna weer zoveel jaar steed kouder.. ik geloof hier wel in, zal met de cyclus van de aarde te maken hebben!

Het is inderdaad in beginsel een normale cyclus, maar het gedrag van de mens versterkt en versneld de cyclus in zo'n mate dat de lokale ecosystemen te weinig tijd krijgen om zich goed aan te passen aan de veranderingen. En planten en dieren die zich niet kunnen aanpassen sterven uit. Met als risico dat ook de mens in bepaalde gebieden geen voedsel meer kan verbouwen en dus afhankelijk wordt van voedselhulp die misschien niet beschikbaar is omdat de gevolgen zich over de gehele planeet uitstrekken.

het opwarmen van de aarde en het afkoelen is een bekende cyclus die zich steeds opnieuw voordoet. Lang geleden hadden de ecosystemen ook geen kans om aan te passen anders hadden we nu bijvoorbeeld nog dinosaurissen gekend die zich hadden aangepast aan de ijstijd.
Wat niet wegneemt dat we met zijn alle verkeerd bezig zijn en dat we het versnellen daar heb je idd gelijk in. Maar mocht je er van wakker liggen... laat de auto dan ook staan en minimaliseer het gebruik van energie.. (verwarming, airco, elektriciteit).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:29

Ik heb zelf geen auto, geen airco en elektriciteitsverbruik is nog geen 60% van het gemiddelde voor een 1 persoonshuishouden. Ik doe mijn best, heb er ook lol in, maar in mijn eentje is het enige voordeel een voor mij lage energierekening (totdat de overheid de inkomsten te laag vind en de energiebelasting weer opschroeft).
De omslag die nodig is om die komende veranderingen aan te kunnen is moeilijk door te voeren. De meesten zien de noodzaak niet totdat het te laat is en worden vervolgens boos op de mensen die wel wat voor zichzelf gedaan hebben (beschaving blijkt in een crisissituatie vaak maar een heel dun vernisje te zijn dat erg gemakkelijk verdwijnt).

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:32

Heerlijk dat de warmte terug komt, veel te koud is het nu, net met mijn winterjas aan de honden uitgelaten brrr...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:38

ja sjorsie, op dit uur ! Rolleyes Haha!
toen ik deze avond bij de paardjes was, had ik genoeg aan t-shirt plus zomerjasje. Lachen
de fjordjes staan trouwens nog dik in het haar, ik vind die warme temperaturen maar niets, bij de minste inspanning staan ze te zweten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:47

Ik kan wel verklappen wanneer het weer warm wordt hoor; vrijdagmiddag moet ik weer werken dus dan zal het zonnetje wel doorbreken. Voor morgen en donderdag moet ik jullie teleurstellen; ik ben vrij, dus is het koud.

Doeltreffender dan Paulusma Vork

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:28

Mmmmmm ik vind het helemaal niet erg hoor

Ben echt een zomermens

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:45

ik ben ook een echt zomermens! laat die warmte maar komen!
Vind het helemaal niet erg om supervroeg op te staan om 't paard te gaan rijden (wanneer 't nog koel is). Dan kan ik daarna lekker in de tuin gaan genieten van de zon!!! hmm heerlijk!!!!!!!!!!

FrontCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:02

Broeikasteffect is natuurlijk.
Warme en koude periodes zijn natuurlijk.
Klimaatsverandering is natuurlijk.

Versterkt broeikasteffect echter niet. Even heel simpel uit gelegd; het broeikasteffect [natuurlijke] zorgt ervoor dat het op de aarde warm blijft. Door versterktbroeikasteffect wordt echter té veel warmte vast gehouden en dan krijg je waar iedereen bang voor is; global warming oftewel opwarming van de aarde, met alle gevolgen van dien. Klimaten zullen extremer worden; Afrika bijvoorbeeld zal nog droger worden maar op andere plaatsen zal het juist veel meer gaan regenen.

Op dit moment echter is er wel al degelijk sprake van versterkt broeikasteffect, maar daar merken wij nog bijna niets van. Deze warme tijd die we déze dagen kennen is daar niet aan te wijten. Maar als wij op deze manier doorgaan, zonder maatregelen te nemen, is dit slechts een voorproefje van wat ons te wachten staat.

Ik snap niet waarom over dit onderwerp nog zoveel onduidelijkheid is en waarom sommige echte biologen het hele global warming ontkennen. En ik snap niet waarom mensen zo hysterisch gaan doen. Er zijn genoeg maatregelen die ook wij kunnen nemen, bijvoorbeeld iets simpels als voedingsmiddelen met minder verpakking kopen, meer recyclebaar materiaal kopen of gebruiken, je bandenspanning goed onder controleren [scheelt benzine!] en wat vaker een stukje lopen kan al schelen. Als iedereen dát alleen al zou doen zou dat zo ontzettend veel schelen!
Maargoed, ben eens benieuwd hoeveel mensen het met me oneens zijn. En ik raad iedereen aan om de de documentaire van Al Gore te kijken.
Mensen als Tamary hebben het recht om bezorgd te zijn, net als alle mensen die hard hun best doen om global warming tegen te houden. De rest niet. Knipoog

[edit]
En om het maar even ontopic te houden ( Bloos ), ik vind het wel lekker, dat warme weer. Lachen
Laatst bijgewerkt door FrontC op 18-04-07 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:04

Dat is nog eens GOED nieuws, SUPER! Ik kijk er nu al naar uit!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:36

Ben het helemaal met gearl eens Knipoog

sorry even offtopic..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:43

Nou dat hele warme weer vind ik helemaal niets en mijn paard al helemaal niet!

Gewoon 22 graden ofzo heerlijk!!!! Haha!

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:07

En wéér gaat komend weekend de temperatuur omhoog..... Haha! Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:16

Lekker dit weer Ja

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:17

ik hou van dit weer Kwijl lekker bruin worden op de fiets enzo! Lovely!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:19

gaat de temperatuur dit weekend ook weer omhoog?
dat zou echt lekker zijn, moet 2 dagen ringmeester op koninginnenconcour zijn en vorig jaar regende het toen steeds!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:04

Als eerste raad ik ook iedereen aan om naar de film van Al Gore te kijken, is heel interessant en best wel shocking!

Op zich vind ik dit weer wel lekker, alleen hoeft het van mij echt niet boven de 25 graden te komen.
Wel mag het iedere nacht van mij wel eens lekker gaan regenen, de natuur is daar hard aan toe!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:39

29 graden morge.... beetje te heet vind ik!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:54

ik houd er niet zo van