Minimaal 22 doden schietpartij universiteit in Virginia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Minimaal 22 doden schietpartij universiteit in Virginia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 01:08

er is ook een filmpje online van iemand die van buiten het gebouw met een mobiele telefoon aan het filmen was..
je hoort ook echt die schoten... echt erg..

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 07:51

ik hoorde het gister.
zit er echt van te kijken..

dan ben je toch gewoon gek?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 07:52

Zag het net op het journaal, verschrikkelijk weer.
Waar ik dan weer niet goed van word, is die walgelijk Bush die zijn steunbetuiging uitspreekt en zegt te bidden voor de nabestaanden en slachtoffers. Laat die kerel toch eens wat "echts" doen daar, laat hem het dragen van wapens eens gaan verbieden ofzo!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 07:57

Ik krijg er kippevel van. Wat afschuwelijk.
Wat zullen die arme kinderen die machteloos voelen. Vreselijk.
Woorden schieten tekort..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:53

Ik krijg vanochtend het Leidsch Dagblad binnen,.wat vreselijk zeg..zeker 33 doden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 08:58

Niet te bevatten
Wat erg zeg...
Zeker als je leest dat hij ze eerst nog in een lijn neer heeft gezet...
Arme doden, gewonden en nabestaanden Verdrietig

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:01

Ik hoor nu op de radio dat de politie waarschijnlijk weet wie de dader is!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:35

roosje84 schreef:

Dat was gister ook al bekend Knipoog De dader heeft zich zelf dood geschoten. Ik meen me te herinneren van de wat er op de nos site stond, een aziatische jongen met een 'maroon'-kleurig petje en een zwarte jas.

Ik hoorde hier op de radio dat de shutter eerst zijn vriendin dood geschoten heeft, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik heb op www.cnn.com gekeken, maar daar staat er verder niets over.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:39

Wat zijn er toch zieke mensen op de wereld

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:42

sweetheart schreef:
roosje84 schreef:

Dat was gister ook al bekend Knipoog De dader heeft zich zelf dood geschoten. Ik meen me te herinneren van de wat er op de nos site stond, een aziatische jongen met een 'maroon'-kleurig petje en een zwarte jas.

Ik hoorde hier op de radio dat de shutter eerst zijn vriendin dood geschoten heeft, maar dat weet ik ook niet zeker. Ik heb op http://www.cnn.com gekeken, maar daar staat er verder niets over.

ja dat wist ik ook al, ze bedoelde dat ze nu echt wisten wie het was, omdat ze een tijdelijke identiteitskaart hebben gevonden, mogelijk van de dader.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:31

Oooo op die manier... sorry. Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:36

Ik vind t echt ziekelijk, t lijkt wel een herhaling, er is toch ook zoiets gebeurd op een school, die jongens die een film hadden gezien of iets?
33 mensen, je moet t maar in je hoofd kunnen halen

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:00

Woow, dat kan ook echt alleen maar in de VS gebeuren zoiets. Lips are sealed

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 12:05

Op pag 1 staat dat elders in de wereld een soortgelijke gebeurtenis ook al was gebeurd. Helaas gebeurd dit niet alleen in Amerika, jammer genoeg wel het vaakst. Deels ook omdat het heel gemakkelijk is om aan wapens te komen Verdrietig

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:18

Echt te erg gewoon.. Scheve mond
Waar gaat het toch heen, het wordt iedere keer gekker..
Echt heb er geen woorden voor, ik snap niet hoe je zo iets kunt doen, echt niet.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:24

Suziej schreef:

Nee hoor... denk maar aan duitsland een aantal jaren geleden!
Ik vind dit soort opmerkingen zeer kortzichtig en eigenlijk ook dom! Lips are sealed

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:49

In wat voor een wereld leven wij? Als ik dit soort berichten lees, kan ik het niet begrijpen.. En we lezen ze de laatste tijd steeds meer.. Wat gebeurt er met de wereld.. Vroeger was het groot nieuws als er al iemand vermoord werd.. Nu horen we niks anders meer..

Vind het vreselijk voor de nabestaanden en de mensen die het van dichtbij hebben mee gemaakt.. En jammer dat de dader ook dood is.. Had hem graag zien lijden!!

Dit soort berichten zijn gewoon in en in triest.. Wat geeft jou het recht om, als je ruzie hebt met je vriendin, 32 onschuldige mensen met je mee te nemen de afgrond in.. Dat gaat mijn pet te boven.. Huilen

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:05

Suziej schreef:

In Nederland kunnen zulke dingen ook gebeuren, niet zo massaal gelukkig maar toch! Kijk maar naar die jongen die een leraar doodgeschoten heeft OP school. En ja idd, je hebt in Duitsland ook zo'n geval gehad als deze. Engeland weet ik niet zeker...?

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:08

Adriana schreef:
Op pag 1 staat dat elders in de wereld een soortgelijke gebeurtenis ook al was gebeurd. Helaas gebeurd dit niet alleen in Amerika, jammer genoeg wel het vaakst. Deels ook omdat het heel gemakkelijk is om aan wapens te komen Verdrietig

Ja want in Virginia kan iedereen zonder strafblad zo een wapen in de winkel kopen. Nagelbijten / Gniffelen
Echt ernstig zoiets Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:40

Zuid-Koreaanse student veroorzaakte bloedbad VS

BLACKSBURG/WASHINGTON - De Amerikaanse politie heeft dinsdag de Zuid-Koreaanse student Cho Seung-hui (23) geïdentificeerd als de man die maandag op de technische universiteit van Virginia een bloedbad aanrichtte.

Bekijk video

De man had volgens een woordvoerder van de politie twee pistolen bij zich, waarmee hij 32 mensen van het leven beroofde voordat hij zelfmoord pleegde. De slachtoffers werden zowel in vier klaslokalen als in een trappenhuis aangetroffen, zei de woordvoerder dinsdag.

Het stoffelijk overschot van de dader werd gevonden in een lokaal tussen de lichamen van enkelen van zijn slachtoffers.

Afscheidsbrief

De Zuid-Koreaanse student heeft een afscheidsbrief achtergelaten. Het schrijfsel is vol wrok en bitterheid over de buitenwereld, meldden Amerikaanse media dinsdag.

De 23-jarige schutter beklaagt zich over rijke kinderen, losbandigheid en leugenachtige charlatans. "Jullie hebben me hiertoe aangezet", staat in de brief die in zijn studentenkamer op de campus van de universiteit in Blacksburg is gevonden.

Gewelddadig

Volgens de krant Chicago Tribune zou Cho Seung-hui de afgelopen tijd zijn opgevallen door "gewelddadig en afwijkend gedrag". Zo heeft hij brand gesticht in een kamer in een studentenhuis en een vrouw gestalkt, aldus de publicatie.

Cho was als student Engelse literatuur in zijn laatste jaar en leefde op de campus. Over zijn motieven is nog niets bekend. In het studentenhuis schoot hij eerste twee mensen dood en ruim twee uur later nog eens dertig mensen in het andere gebouw met de klaslokalen.

De politie vermoedt dat Cho op eigen houtje heeft gehandeld, maar sluit de mogelijkheid niet uit dat hij hulp heeft gehad bij het aanrichten van het bloedbad. "We onderzoeken of er al dan niet iemand was die Cho op een zeker moment tijdens de voorbereiding of de uitvoering heeft geholpen", aldus de zegsman.

Volgens een functionaris van de Amerikaanse immigratiedienst leefde Cho al veertien jaar met zijn ouders in de VS. Hij had een vestigingsvergunning en kon dus voor onbeperkte tijd in de VS wonen en werken. Zijn familie was niet voor commentaar beschikbaar.

Volgens het tv-station Fox heeft de politie huiszoeking gedaan bij de ouders van Cho in Centreville, eveneens in de staat Virginia.

Vlaggen

President Bush heeft opdracht gegeven Amerikaanse vlaggen op regeringsgebouwen tot en met zondag halfstok te hangen ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de schietpartij, zo liet het Witte Huis weten.

In de Verenigde Staten is opnieuw de discussie opgelaaid over strengere wapenwetgeving. Terwijl progressieve kringen erop hameren dat er minder wapens in omloop zouden moeten zijn in de VS, wijzen zegslieden van de wapenlobby juist op het belang van de mogelijkheid zich te kunnen verdedigen in situaties als die in Virginia.

Details

In de loop van dinsdag werden tragische details bekend van het bloedbad. Zo heeft een 75-jarige professor uit Israël meerdere studenten het leven gered, maar is zelf omgekomen. Dat hebben ooggetuigen gemeld.

Terwijl de schutter naderde, hield Liviu Librescu de deur van het lokaal op de tweede verdieping dicht, zodat zijn leerlingen uit de ramen konden springen. "Hij werd zelf vermoord, maar dankzij hem leven al zijn studenten", vertelde een Israëlische student in Israëlische media. "Hij moet geweten hebben dat het zijn leven zou kosten."

Librescu en zijn vrouw, die in Roemenië beiden de Holocaust overleefden, verhuisden in 1978 naar Israël. Zes jaar later emigreerden zij naar de Verenigde Staten waar hij hoogleraar in technische wetenschappen werd.

http://www.nu.nl

Scheve mond er staat ook een foto bij.. Erg onwerkelijk zeg

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:50

Vreselijk gewoon.. Geen woorden voor.. Wel ontzettend dapper van die professor! Ik vind het knap en dapper dat hij zijn leven heeft gegeven voor z'n leerlingen...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:58

Je overleefd een holocaust en je word vermoord door een student van je eigen school.
Wat ongelooflijk dapper.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:01

Dit is echt ongekend, waren er geen tekenen dat deze jongeman zou doorschieten?

Wat zielig voor iedereen Huilen Huilen Huilen

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:15

avanoort schreef:

Volgens mij wel, maar ja...

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:46

avanoort schreef:

Tekenen? Tsja ... In de Volkskrant heb ik gelezen dat er wel mailtjes vanuit de leiding van de school zijn uitgegaan, maar dan wel vrij vage. Zo werd er pas over een schutter gesproken en kregen de leerlingen het advies binnen te blijven, toen de schutter al dood was en kregen ze eerder een mail waarin niks over schoten of een schutter werd gezegd, maar waarin wel stond dat men waakzaam moest zijn.

Ik snap niet dat Bush, nadat hij na Colombine een verbod op de verkoop van aanvalswapens (geen idee of de schutter met aanvalswapens heeft geschoten, maar je snapt wat ik bedoel) in het leven had geroepen, dit in 2004 onder druk van de National Rifle Association dit weer intrekt. Ik ben benieuwd hoe de Association dit gaat verantwoorden. Zelf zou ik me wel verantwoordelijk voelen, maar misshien voelen zij dat niet zo.

Maar ja, in England schijn je volgens een internetcontact van me ook probleemloos aan pistolen te kunnen komen (en ook wel aan andere zooi) en enkele jonge mensen daar (denk aan adolescenten) dragen ze ook gewoon. Het is niet iets typisch Amerikaans ...