Het rommelt aardig bij de Partij voor de Dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Het rommelt aardig bij de Partij voor de Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:51

Och, er zijn wel meer politici die niet weten waar ze het over hebben. Dat is niet alleen Thieme.. wat dat betreft past ze er juist leuk tussen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:52

Ik vind hobbie en beroep een groot verschil cer

Verder staan ze wel in groepshuisversting, wat je bij veel paarden niet kunt zeggen, die zien niks als een muur.
Verder werd er door de dierenactivisten gedoe altijd gedaan alsof batterij kippen zieliger waren.
En dat is liegen en dat vind ik niet kunnen.

verder hoop ik dat mijn paard oud wordt en wil hem dan geen levenslang geven.
En wees eerlijk, levenslang is voor die dieren niet zo lang.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-07 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:54

elinax21 schreef:
Dan bedoel ik voornamelijk dat er flinke straffen op mishandeling e.d. moeten komen staan.

hier ben ik het ook zeker mee eens! dat er zulke walgelijke dingen hier in NL kunnen is gewoon te ziek voor woorden!

elinax21 schreef:
Verder zou ik het fijn vinden als het vee wat vaker en meer weiland ziet, en minder dicht op elkaar staat maar dit is voor zover ik weet niet waar te maken ivm kosten.

het zijn niet alleen kosten waar boeren mee zitten... er zijn tegenwoordig zoveel regeltjes enz enz waar boeren rekening mee moeten houden dat het hun gewoon moeilijk word gemaakt om hun koetjes de wei in te doen... heel leuk dat ze alle koetjes de wei in willen hebben, maar dat bereiken ze niet met nog meer regeltjes Ach gut

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:55

Cer schreef:
Och, er zijn wel meer politici die niet weten waar ze het over hebben. Dat is niet alleen Thieme.. wat dat betreft past ze er juist leuk tussen Ja

Maar de PvdD is juist een partij die zich nog moet bewijzen, veel mensen zijn al tegen de partij al voor ze weten wat ze doen. dan is het toch zeer jammer als ze daar ook al zo beginnen, kost ze alleen maar stemmen en de dieren zijn alsnog de pineut

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:55

Ik zit niet in hun belevingswereld, ik weet niet of niet lang toch niet te lang is?

Overigens vind ik circusdieren ook niks, vooral niet de wilde dieren. Maar dat is voor ieder weer persoonlijk Ja

Het is altijd lastig. Het liefst zie je dieren in hun natuurlijke habitat. Maar ja, die is niet altijd even veilig. Dieren in een circus hebben bijv. geen zorgen over eten of gegeten worden. ALs ze ziek worden worden ze beter gemaakt.. maar toch.. een olifant op een krukje.. ik vind t niks..
Helaas zullen veel dieren hun bestaansrecht gaan ontlenen aan wat wij ermee kunnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:58

belevings wereld of niet, een half jaar is altijd korter dan 20 jaar.
Verder worden ze ook niet ff in de zomer maanden lekker gemaakt met buiten staan om vervolgens weer een half jaar opgesloten te moeten zijn.

Ik ben ook niet tegen circus dieren als ze goed behandeld worden
Een hond die pootjes geeft is dan ook niks
Maar wat doen die van mij dat graag als ze zien dat ik iets lekkers in mijn hand heb Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:02

Daarom zei ik ook dat het persoonlijk was Knipoog en dat het lastig is. Althans, niet zo zwart-wit als men soms graag zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:03

Dat ben ik zeker met je eens Ja
Het is idd niet zo wart wit Lachen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:04

ach... volgens mij vind je de meest pvdd aanhangers in grote steden. Mensen die helemaal niets weten over het houden van dieren en ook de noodzaak van een heleboel dingen niet begrijpen. Ik word ook altijd moe als ik van een niet-paardenmens commentaar krijg op het gebruik van zwepen en bitten, terwijl in dit land iedere week een kind sterft door mishandeling. Ga je druk maken om wat werkelijk telt.

Neemt niet weg dat het wel een signaal afgeeft dat er zoveel mensen op die partij stemmen.
Maar ik vraag me dus weer sterk af of die stemmers ook daad bij woord willen voegen als de karbonaadjes een euro duurder worden?

Nederlanders hebben meestal wel een grote bek als ze anderen wat kunnen verplichten, (lees: boeren nog onmogelijker regels opleggen) maar als ze zelf moeten bijdragen.... ho maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:06

En ze roepen na wat er op bepaalde sites staat zonder zelf ook maar eens een paar stallen van binnen te hebben gezien.

Als je dan zegt dat er op die sites achterhaalde info staat van veel jaren terug of foto's uit het buitenland, om zieltjes te winnen wordt dat niet geloofd.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:08

Milieuorganisaties hebben ook jaren terug campagne gevoerd omdat het milieu zo aan het verzuren was door de uitlaatgassen...lieten ze helemaal afgestorven bossen zien, echt erg. Bleek later om dennenbossen met een bepaalde ziekte te gaan, had met uitlaatgas niets te maken.

Maar op lange termijn lijkt dat voorliegen me niet echt bevorderlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:10

Alleen blijven mensen dat geloven, dit omdat ze gewoon niet anders weten.

Pas was er een programma op tv waar ze aan kinderen van een jaar of 10 vroegen waar bepaalde producten vandaan kwamen, zoals melk ed.
Het was schrikbarend wat voor andtwoorden er op sommige producten werd gegeven.

Dat zijn wel de kinderen die over 10 jaar stemmen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:11

Oh ja want met het milieu gaat het gelukkig voorbeeldig Ja
*zweet ondertussen dr kantoor uit*

Ik denk wel dat er soms ferme uitspraken nodig zijn om mensen wakker te schudden.. en dat politici niet voor niks in de politiek zitten... imo is het allemaal eenzelfde slag mensen.. ( Clown ) en het zijn mensen, die dus ook weer hun fouten en vergissingen maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:16

En alsof het in voorgaande jaren in april of maart niet eens heet is geweest Lachen
Alsof dat allemaal door de landbouw komt, want daar doelt deze partij toch op.

Wakker schudden oke
Dingen voorhouden van járen terug, nee
dingen voorhouden dat een kip in de legbatterij zieliger is dan de scharrel kip, nee
En zo zijn er wel meer voorbeelden.
Ze zouden eens een boete van 1000 euro moeten dokken bij elk van die gelogen uitspraken Bloos

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:18

Maar dan wel een boete voor álle gelogen uitspraken van alle politici! Ja dat zet wel zoden aan de dijk!

Ik meen op de site van het knmi gelezen te hebben dat dit een record was ja, dus niet eerder nog zo heet in deze periode Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:22

Ja, dat zou een mooie zijn Ja

Zou kunnen dat het nu een record is, maar ik kan me iig best wel dagen herrineren met ook zulke temperaturen vroeg in het jaar Lachen

En ergens las ik een tijd terug dat deze veranderingen er ook zouden zijn geweest zonder de industrie
Want die weerlegden bepaalde dingen die nu door millieu fanatiekelingen geroepen werden.
Maar dat artikel zal ik nu natuurijk niet kunnen vinden Lachen

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:23

Die Marianne Thieme vind ik maar niks.
Geef mij maar Geert Wilders, die komt tenminste écht voor de dieren op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:24

sorry, maar die pruikmans vind ik óok niks Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:25

Wie doet het wel goed dan? En vergeet dierenwelzijn niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:26

Ik vond het rita goed doen, maar dat gaat niet over dierenwelzijn Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:27

Haha! die vond ik het ook goed doen ja... maar dat was ook niet zo achteraf...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:27

randalinpony schreef:
Ik word ook altijd moe als ik van een niet-paardenmens commentaar krijg op het gebruik van zwepen en bitten, terwijl in dit land iedere week een kind sterft door mishandeling. Ga je druk maken om wat werkelijk telt.

ik ga ervanuit dat jij weet wat je doet, maar ga je druk maken om wat werkelijk telt vind ik een beetje apart. omdat er grotere problemen zijn in de wereld tellen de kleine probleempjes niet meer? een betere wereld begint bij jezelf toch? niet om je aan te vallen hoor, maar zo werkt het niet helemaal Lachen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:28

runningkawa schreef:
Ik vond het rita goed doen, maar dat gaat niet over dierenwelzijn Lachen

jaa!! baal ook dat zij weg is, ook al is niet iedereen het met mij eens daarover Cool

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:28

Naja, alle info kan je naar eigen hand draaien. Als het in een jaar heel droog is zomers is dat door de milieueffecten, is het heel nat ook. euhhh?

Meestal hebben mensen dat ook alleen door als het over iets gaat waar ze meer vanaf weten...of ervaring mee hebben.

Intussen is het bepaalde regeringen wel gelukt om boeren als milieucriminelen neer te zetten.
Alleen al het feit dat je je paardenmest op een ondoorlaatbare plaat moet opslaan enz...

Nog steeds niemand die me de grote milieuramp uit heeft kunnen leggen als er wat paardenpoep (dat toch echt over het land wordt verspreid Clown ) naast die plaat komt.

Toch wordt ik weleens voor milieuvervuiler uitgemaakt...omdat ik een paard heb. Gestoord

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:30

Michel123 schreef:
Die Marianne Thieme vind ik maar niks.
Geef mij maar Geert Wilders, die komt tenminste écht voor de dieren op.

Wat doet Wilders daN voor de dieren? Verward Hij redt schapen door de islam te verbieden of zo?

Trouwens, Rita loog ook weleens. Boete!