en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:27

Oké, op die manier kan inderdaad ook. Daarom ben ik voor een wet die de eigenaren aanpakt van zulke 'gedragsgestoorde' honden.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:29

Sorry, kan alleen maar zeggen dat de hond gelukkig dood is. Voor hetzelfde geld had hij een mens gepakt.
Ja, zielig voor het hert, maar zulke dingen gebeuren in de natuur ook. Maar die hond hoorde daar idd niet te zijn.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:42

Girlgamer schreef:
Sorry, kan alleen maar zeggen dat de hond gelukkig dood is. Voor hetzelfde geld had hij een mens gepakt.
Ja, zielig voor het hert, maar zulke dingen gebeuren in de natuur ook. Maar die hond hoorde daar idd niet te zijn.

ja nu is hij dood.... maar voor t zelfde geld had hij een baas gehad die wel wist wat goed is voor zo'n hond en was dit nooit gebeurd.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:51

Ik fietste langs toen het gebeurde (of eigenlijk: ik was GELUKKIG net te laat, dus heb de slachtpartij GELUKKIG gemist)

Het arme hert is overleden omdat zijn hart de stress niet aankon.
Mensen die zeggen dat het hert agressief is... ooit gehoord van een dier dat zijn kudde beschermt (aangezien dit het mannetje was, van een groep van 10-15 reeen).

Een hond die een hek kapot vreet om bij dieren te komen vanwegen zijn instinct (en geloof me, het is een sterk hek), klopt m.i. niet wanneer een hond altijd in de hand is geweest en een consequente baas zou hebben (die er normaliter ook gewoon bij hoort te zijn als je je hond 'uitlaat')

Jammer voor de hond, maar dat dat prachtige hert hiervoor de hertenhemel in is gegaan, vind ik wel erg cru. Ik hoop dat de 'baas' een flinke straf krijgt. amen Clown

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:10

Wat een onredelijke en ongelooflijke domme opmerking, 'had ie tien minuten moeten rennen!' Ten eerste, dat wist dat hert niet, ten tweede, zit het in zijn instinct om te vluchten of te vechten voor zijn leven. Kun je moeilijk even tegen hem zeggen van, ja pech gehad, had je maar tien minuten moeten rennen. Bah bah.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:11

LÉÉS dat sarcasme nou is een keer!!! Mijn god zeg, ik ben hier weg, als je nou echt te... nee laat maar zitten hoor, het wordt waarschijnlijk toch weer verkeerd op gevat Rolleyes

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:13

Zou als jij het daar had neer gezet las ik er geen sarcasme uit.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:17

xx_Horsiex schreef:
Zou als jij het daar had neer gezet las ik er geen sarcasme uit.

idd .. dat heb ik nou ook ..

@casper eerst zeg je dat het ook zielig is voor de hond dat het hert hem heb aangevallen ..
daarna krijg je daar een aanval op omdat het gewoon volkomen logisch wat het hert doet of sorry bok Bloos

en dan ga je er er grapjes over maken dat de bok maar 10 min rond had moeten rennen met een Haha! er achter .. Hamer zo grappig vind ik dit eigenlijk niet ik vind het verschrikkelijk nieuws ! Boos!

maar goed zullen we weer ON-TOPIC gaan ..?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:19

ten eerste ik maak geen grapjes en ten tweede, waar heb ik dan een Haha! smiley neergezet??? ik heb nérgens neer gezet dat ik het grappig vind, nérgens neergezet dat het een grapje was. Dát bedoel ik nou met lezen!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:21

casperrr schreef:
De politie was er toch in 10 minuten? dan had ie 10 minuten moeten rennen Knipoog

sorry deze bedoel ik maar doelt beide op het zelfde Knipoog
bedoelde je dit serieus dan ..???
want dan wordt echt grappig Vork Slapen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:24

Arm hert!! Stomme hond en nog stommere baas die EN zo'n hond aanschaft EN hem dan ook nog eens zonder toezicht laat rondlopen. Voor hetzelfde geld had zo'n beest weer een kind aangevallen. Al heb ik ook erg met dat prachtige hert te doen, die gewoon zijn kudde wilde beschermen. En gelijk had hij!!! Ik mag toch hopen dat de eigenaar achterhaald wordt en heel goed aangepakt wordt. Boos!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:24

Sorry hoor, maar je kan hier zoveel dingen om zeggen. ALS de baasjes van de herten een goede omheining hadden gehad had de hond er niet doorheen kunnen komen. Als de hond geen pitt bull was geweest was het dan minder erg of net zo erg? ALS de eigenaren van de hond hem niet los hadden gelaten was dit niet gebeurd. ALS ALS ALS....

Sommige mensen zijn hier tegen de instinct van een dier ofzo.. Als je herder achter een konijntje aanrent is dat dan soms ook zielig, of is het nog zieliger als er een pitt bull achter een konijntje aanrent?

Net als het doodschieten van een hond, belachelijk, gewoon te water gooien en je bent klaar, de hond laat los omdat deze wil overleven uit instinct.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:25

Nadya schreef:
Arm hert!! Stomme hond en nog stommere baas die EN zo'n hond aanschaft EN hem dan ook nog eens zonder toezicht laat rondlopen. Voor hetzelfde geld had zo'n beest weer een kind aangevallen. Al heb ik ook erg met dat prachtige hert te doen, die gewoon zijn kudde wilde beschermen. En gelijk had hij!!! Ik mag toch hopen dat de eigenaar achterhaald wordt en heel goed aangepakt wordt. Boos!

Oneens, is het mannetjes herty dan ook slecht? want deze viel aan? Dus het hert mag zichzelf wel beschermen maar de pittbull niet? Was het net zo als dit een teckel was geweest?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:28

Binckydenice schreef:
Sorry hoor, maar je kan hier zoveel dingen om zeggen. ALS de baasjes van de herten een goede omheining hadden gehad had de hond er niet doorheen kunnen komen. Als de hond geen pitt bull was geweest was het dan minder erg of net zo erg? ALS de eigenaren van de hond hem niet los hadden gelaten was dit niet gebeurd. ALS ALS ALS....

Sommige mensen zijn hier tegen de instinct van een dier ofzo.. Als je herder achter een konijntje aanrent is dat dan soms ook zielig, of is het nog zieliger als er een pitt bull achter een konijntje aanrent?

Net als het doodschieten van een hond, belachelijk, gewoon te water gooien en je bent klaar, de hond laat los omdat deze wil overleven uit instinct.

Zoals eerder in mijn vorige reactie (die kennelijk niet gelezen is)... het hek was stevig. En idd, als die hond maar aan de lijn was gehouden (of er was uberhaupt een baas bij) had dit waarschijnlijk niet gebeurt.
En een hond te water gooien, nogal makkelijk als dat rondhobbelet met een hert aan zijn bek, waar ook nog eens geen water is behalve een drinkbakje...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:30

Binckydenice schreef:
...

Heb jij enig idee van het gewicht van een mannetjes Damhert? Die gooi je niet 'gewoon even te water' compleet met hond eraan. Clown

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:31

Binckydenice schreef:

Wat wilde je dan doen, de hond met hert en al in het kanaal gooien? Ik heb het een keer gezien dat een pitbull zich in een ander dier had vast gebeten. Je kon doen wat je wilde, beetpakken, schoppen, weet ik veel wat allemaal, dat beest liet niet los.
Ik denk dat ze het belang van het hert voor lieten gaan, en daarom die hond er zo snel mogelijk van af wilde hebben, blijkbaar zagen ze geen andere mogenlijkheid.
Erg zonde dat het hert het niet gered heeft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:31

Binckydenice schreef:
Nadya schreef:

Oneens, is het mannetjes herty dan ook slecht? want deze viel aan? Dus het hert mag zichzelf wel beschermen maar de pittbull niet? Was het net zo als dit een teckel was geweest?

Het hert mag zichzelf zeker beschermen en zijn kudde ook op het weitje waar ze stonden. Herten hangen over het algemeen niet aan iemand's neus met hun tanden. Clown
Een hond hoort niet zonder eigenaar buiten bij dierenweitjes en zeker een pittbull niet. Toen ik nog in Italie woonde werden er regelmatig honden die op straat zwierven zonder eigenaar van straat geplukt (en je wilt niet weten wat ermee gedaan werd). Nou waren daar gewoon teveel zwerfhonden, maar het was wel vervelend al je huisdier ertussen zat. Dan bedacht je je wel dat je je hond zomaar rond liet zwerven. Dat iemand in NL zijn pittbull zonder toezicht laat rondlopen, tja... Dan zie je wat er kan gebeuren blijkbaar. En waar was de eigenaar eigenlijk?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:32

Nadya schreef:
Het hert mag zichzelf zeker beschermen en zijn kudde ook op het weitje waar ze stonden. Herten hangen over het algemeen niet aan iemand's neus met hun tanden. Clown
Een hond hoort niet zonder eigenaar buiten bij dierenweitjes en zeker een pittbull niet. Toen ik nog in Italie woonde werden er regelmatig honden die op straat zwierven zonder eigenaar van straat geplukt (en je wilt niet weten wat ermee gedaan werd). Nou waren daar gewoon teveel zwerfhonden, maar het was wel vervelend al je huisdier ertussen zat. Dan bedacht je je wel dat je je hond zomaar rond liet zwerven. Dat iemand in NL zijn pittbull zonder toezicht laat rondlopen, tja... Dan zie je wat er kan gebeuren blijkbaar. En waar was de eigenaar eigenlijk?

Die was er niet Boos!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:33

Ann schreef:
Binckydenice schreef:
...

Heb jij enig idee van het gewicht van een mannetjes Damhert? Die gooi je niet 'gewoon even te water' compleet met hond eraan. Clown

Een damhert, mensen zoek die eens op google.....

Die gooi je wel zo te water, en de dieren hangen zo goed als stil aan elkaar. Ga mij nou niet vertellen dat er geen slot bij was stonden ze soms in de woonwijk?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:34

zammetje schreef:
Nadya schreef:

Die was er niet Boos!

En dat bedoel ik dus. Die hond hoorde niet bij die herten, punt uit.... Boos! Boos! Boos!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:34

botje schreef:
Binckydenice schreef:

Wat wilde je dan doen, de hond met hert en al in het kanaal gooien? Ik heb het een keer gezien dat een pitbull zich in een ander dier had vast gebeten. Je kon doen wat je wilde, beetpakken, schoppen, weet ik veel wat allemaal, dat beest liet niet los.
Ik denk dat ze het belang van het hert voor lieten gaan, en daarom die hond er zo snel mogelijk van af wilde hebben, blijkbaar zagen ze geen andere mogenlijkheid.
Erg zonde dat het hert het niet gered heeft.

Nee schoppen en slaan helpt niet bij een klemkaak, je moet ze echt in het watergooien dat is het allerbeste....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:35

Zoals eerder in mijn vorige reactie (die kennelijk niet gelezen is)... het hek was stevig. En idd, als die hond maar aan de lijn was gehouden (of er was uberhaupt een baas bij) had dit waarschijnlijk niet gebeurt.
En een hond te water gooien, nogal makkelijk als dat rondhobbelet met een hert aan zijn bek, waar ook nog eens geen water is behalve een drinkbakje...[/quote]

Wel gelezen, maar het hek was blijkbaar niet sterk genoeg of wel?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:35

Binckydenice schreef:
Een damhert, mensen zoek die eens op google.....

Die gooi je wel zo te water, en de dieren hangen zo goed als stil aan elkaar. Ga mij nou niet vertellen dat er geen slot bij was stonden ze soms in de woonwijk?

Ja, aan de openbare weg. Om bij de sloot te komen had het hek opengeknipt moeten worden en had je de dieren nog een eindje moeten verslepen... ze staan bij een verpleeghuis. Ik fiets er dagelijks langs, dus ga mij niet vertellen wat wel/ niet mogelijk is geweest.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:36

een hond is alleen agresief dankzij een eigenaar.
Heel zielig voor het hert maar misschien was de hond niks kwaads van plan maarja dat weet een hert niet dus valt hem aan. Maarja als die hond aangevallen wordt dat laat hij ook weer niet toe dus hij pakt terug jammer genoeg is de pitt bull een aardig sterke hond.

Arme hond en arm hert wij zullen nooit weten wat er echt is gebeurt.

trouwens als je de hond zijn achterpoten optilt dan laat hij los Knipoog moet je alleen een goed pak hebben

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:38

goeie optie om te proberen zonder meteen te schieten Bloos