natuurlijk heb je dit 'soort' mensen, maar lindsey heb jij daar ervaring mee, dat een bedrijf geen vestiging in friesland neer wil zetten omdat de helft van zijn werknemers onverstaanbaar is omdat ze zo nodig hardnekkig fries onder elkaar willen blijven praten??
ik schaar mij ook onder de mensen die nooit zou gaan verhuizen omdat ze in een andere provincie een betere baan zou krijgen. werk trouwens ook in een andere provincie, maar niet omdat ik daar een betere baan zou kunnen krijgen dan in friesland.
misschien dat het in het bedrijfsleven meer speelt, dat men buiten de grenzen gaat kijken?
Citaat:* De werkloosheid is in Fryslân al decennia hoger dan het landelijk gemiddelde;
* De inkomenspositie van de Friezen ligt gemiddeld 10% lager dan het landelijke cijfer;
* Er is niet één Friese gemeente, waar het gemiddelde inkomen op het landelijk gemiddelde uitkomt;
* 11 van de 20 armste gemeenten in Nederland zijn Fries;
* Kinderen in het Friese basisonderwijs presteren gemiddeld slechter dan het landelijk gemiddelde;
* Het aantal kinderen dat een HAVO of VWO-advies krijgt, is gelijk aan het percentage onder allochtone kinderen;
* 14 van de 31 Friese gemeenten ( = 45% ) horen bij de honderd gemeenten met de slechtste omstandigheden om op te groeien.
als ik dit zo lees, scoort friesland inderdaad erg laag, maar is het als statement neergezet of als probleem?