17 jarige jongen verongelukt,achterna gezeten door politie .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: 17 jarige jongen verongelukt,achterna gezeten door politie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:51

Soraya92 schreef:
Als ik achterom kijk op mijn scoot val ik ook niet om...

heel erg fijn dat jij dan niet omvalt , als jij dicht langs de stoeprand gaat en je wiel komt erin dan val je wel!

Sorry,maar ik vertel hier alleen wat bekent gemaakt word op het nieuws,meer niet en ik reageer misschien een btje fel maar het is al erg genoeg dat hij er niet meer is...

Ik wil je helemaal niet aanvallen meid!! Natuurlijk is het vreselijk dat hij er niet meer is! Maar mijn punt is gewoon dat hij zelf wss te snel is geweest met het weg willen komen. En dat heb ik zelf ook een keer gehad dus ik snap het totaal, alleen ga dan niet de politie de schuld geven.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:12

Ik vind het ook erg sneu voor de familie en de nabestaanden maar ik vind het ook onterecht als de agent vervolgd word.
Die man zal zich nu ook wel behoorlijk rot voelen.

Sterkte met het verlies van je vriend.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:50

Imo is het ook onterecht als de agent vervolgd wordt, hij houdt iemand aan en diegene slaat op de vlucht, wat moet hij dan doen zeggen "Oh laat maar ik zoek wel iemand anders die zich niet aan de regels houdt". Ik heb gisteren ook een andere kant van het verhaal gezien, iemand uit de buurt vertelde dat het racen gebeurd bij een park waar ook kleine kinderen spelen.

't Is heel erg als er een jong iemand overlijdt maar 't is ook zo dat die regels er niet voor niets zijn, ik vind dat als je de regels overtreed je ook zo stoer moet zijn om de gevolgen te accepteren, in dit geval zal dat hooguit een boete zijn geweest en misschien had hij een nieuw voertuig moeten kopen...

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:30

Gecondoleerd

Imo is het ook onterecht als de agent vervolgd wordt, dit is zijn werk. Hij wou iemand staande houden, en hij kan er ook niks aan doen dat die er tussen uit piept.
Het is erg daar ben ik mee eens, maar ook grotendeels zijn eigen scheult, had die maar moeten stoppen. Net als wat Jus_dOrange zegt, als je de regels overtreed je ook zo stoer moet zijn om de gevolgen te accepteren . Is hard maar het is wel zo

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 00:44

Heel triest... en des te meer voor de ouders, familie/vrienden en getuigen.

Meeste jeugdigen op een scootertje denken dat ze over perfecte rij- en stuurkunsten beschikken. Als je zo'n scooter ook bekijkt.. daar zijn ze niet voor gebouwd; veel te kleine wieltjes en die remmen? Die dingen gaan veel te snel en is daardoor niet ingericht om snel te remmen enz enz. Pas op
Meeste jeugdigen rijden weg bij zien van politie. Meestal wordt dan niet achtervolgd om dit soort dingen te voorkomen. Er wordt dan inderdaad een onderzoek ingesteld naar de handelswijze van betreffende agent.
Waarom de motoragent even achter hem reed, zal waarschijnlijk zijn om kenteken te lezen, op te vragen en zijn snelheid te meten ivm evt snelheidsverbaal.
Trieste afloop, onnodig ook. Wat zal de agent zich verschrikkelijk voelen..

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:40

Dat is dan weer typisch nederland, dat de agent vervolgd zou worden. Jeetje zeg, dat verdient zo'n man niet bij de uitoefening van beroep. En hoe willen buitenstaanders in godsnaam weten of hij 'de jongen al lang eerder tot stoppen had weten te bregen'. Triest.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:47

Vreselijk dat deze jongen zich dood heeft gereden, heel veel sterkte toegewensd aan de nabestaanden.

Maar..............ook ik vind niet dat de agent vervolgd dient te worden. Deze mijnheer/mevrouw zal zich al ellendig voelen en zeker niet zo'n afloop hebben gewensd.

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:04

Ik vroeg mij al af wat er was gebeurt want ik reed van de week al een paar keer langs de plaats waarbij de jongen om het leven is gekomen, er staan alles bloemen en knuffels en ook aldoor mensen eromheen.
Heel sneu voor die jongen maar ik vind het echt belachelijk dat de agent wordt vervolgt hij doet gewoon zijn werk. Het is ook niet echt slim om weg te rijden voor de politie daar bereik je niets mee (de agent had vast al het kenteken genoteerd?).
Maar van de binnenstad tot die plek is echt een gigantisch lang stuk rijden, daar doe je toch zeker wel 10 minuten over op de scooter of niet?

Heel veel sterkte voor de nabestaande van Quintus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:45

Vreselijk voor de nabestaanden!
Jammer dat zo'n jongen zichzelf dood heeft gereden... Te hard rijden, geen helm dan vraag je om problemen... Bezint eer ge begint. Ik hoop dat heel veel jongeren hier van leren!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:46

Ik vind iedereen die hier zegt dat het een beetje dubbel is erg onredelijk. Die jongen zag dit niet aankomen. Stel dat jij nu naar je paard rijdt, met de auto en je komt tegen een boom, dan zeg ik toch ook niet, had je maar niet auto moeten gaan rijden. En dit klinkt een raar voorbeeld, maar het is het niet. Je verwacht niet dat je tegen de boom komt!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:51

Daarom noemen ze het ook een ongeluk Sfiejj.
Feit blijft, als de jongeman in kwestie gestopt was toen de agent daarom verzocht, was geen van dit alles gebeurt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:45

Sfiejj schreef:
Ik vind iedereen die hier zegt dat het een beetje dubbel is erg onredelijk. Die jongen zag dit niet aankomen. Stel dat jij nu naar je paard rijdt, met de auto en je komt tegen een boom, dan zeg ik toch ook niet, had je maar niet auto moeten gaan rijden. En dit klinkt een raar voorbeeld, maar het is het niet. Je verwacht niet dat je tegen de boom komt!

Gewoon naar je paard rijden is iets anders dan vluchten voor de politie, daarbij waarschijnlijk te hard rijden en waarschijnlijk zonder helm...

Neemt niet weg dat het erg rot is voor de nabestaanden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:53

Ook ik zou het niet tetrecht vinden als de desbetreffende agent vervolgd zou worden. Waarschijnlijk heeft hij hem niet direct staande gehouden JUIST om dit te voorkomen. Als hij er in volle vaart achteraan was gegaan, had betreffende jongen ook harder gaan rijden (op een scooter die toch al te hard ging) met alle gevolgen van dien.

Buiten dat had hij nooit moeten vluchten voor de politie....

Evengoed is het uiteraard triest dat dit gebeurd was. Een ongeluk, dat inderdaad, maar als er dan toch iemand de schuld moet krijgen, het spijt me, maar dan vind ik toch dat het die jongen is...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:56

Sfiejj schreef:

Sorry maar jou stelling klopt niet echt... Als ik naar mijn paard ga en ik knal tegen een boom is dit een ongeluk.... maar was op dat moment niet op de vlucht voor de politie... En dat deze jongen wel.. Helaas met treurig afloop.. Ik weet zeker dat deze agent zich zwaar rot voelt.. Ik ben zelf ook 5 jaar agente geweest.. en weet hoe het er aan toe gaat en nhoe de jeugd je kan uitdagen.. Er zal vast wel het een en ander gebeurd anders word er niet geprobeerd iemand staande te houden. Het is gewoon een tragische ongeluk..
Erg vervelend voor de jongen , en de familie.. Maar ook voor de motor agent.. Allemaal sterkte

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 23:03

hij zat bij mij op school Scheve mond

Ik vind het echt heel erg, ik heb hem zelf niet gekend maar toch..

Het is idd niet slim geweest om voor de politie te vluchten.

hierbij gaat de uitspraak op:
"God straft meteen"
:'(

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 12:31

Welshcobfan schreef:
Vreselijk voor de nabestaanden!
Jammer dat zo'n jongen zichzelf dood heeft gereden... Te hard rijden, geen helm dan vraag je om problemen... Bezint eer ge begint. Ik hoop dat heel veel jongeren hier van leren!

DE JONGEN HAD EEN HELM OP EN REED NIET HARDER DAN 40 WANT HIJ KWAM DOOR EEN BOCHT .

zometeen de begrafenis.... Huilen

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 12:34

Dniesy schreef:
Ik vroeg mij al af wat er was gebeurt want ik reed van de week al een paar keer langs de plaats waarbij de jongen om het leven is gekomen, er staan alles bloemen en knuffels en ook aldoor mensen eromheen.
Heel sneu voor die jongen maar ik vind het echt belachelijk dat de agent wordt vervolgt hij doet gewoon zijn werk. Het is ook niet echt slim om weg te rijden voor de politie daar bereik je niets mee (de agent had vast al het kenteken genoteerd?).
Maar van de binnenstad tot die plek is echt een gigantisch lang stuk rijden, daar doe je toch zeker wel 10 minuten over op de scooter of niet?

Heel veel sterkte voor de nabestaande van Quintus.

Je doet er ontzettend lang over inderdaad. Hij was ook al staande gehouden maar reed toen weg,samen met zijn vriend Don die op een andere crosser zat , politie beetje jennen en wegrijden door de meest kleine steegjes , ik heb t ook allemaal gedaan ,maar dat dit zo moet aflopen...zo naar!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:38

Gecondoleerd

Hopelijk wordt de agent niet als schuldige bekeken.
Voor de agent is het ook verschrikkelijk, voor zijn ogen gebeurd.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:38

Het lig er nu helemaal vol met bloemen, waar het is gebeurd. Eigenlijk is het dan raarte bedenken wat daar allemaal heeft afgespeeld..

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 12:42

Afbeelding

Lieve Quintus ,

Je was een schat en dat bijf je ook altijd,zometeen neem ik afscheid van je en we zien elkaar ooit weer eens....

Je had die middag nog op een briefje geschreven 'Verderop ff voetballen,ben straks weer terug xx Quinna' naar je moeder. Helaas mocht je nooit meer terugkomen..Je was een lieverd,voor je broer en voor iedereen en je had altijd een lach op je gezicht.Je was een champ met boksen en je wou altijd winnen. Telkens sleutelen aan je crosser en in het weekend met Anna en Kenny chillen in Amsterdam..nooit meer zal je stiekem sigaretjes van me pakken of gewoon keihard lachen met zn allen...

misje

Kusjes Arlette
Laatst bijgewerkt door Soraya92 op 06-04-07 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:44

waar is het dan precies gebeurd?
ik kan het niet echt voor me halen (oh wat erg, en ik ben pas een half jaar weg uit hoorn.. met uitzondering van de weekenden Tong uitsteken )

edit: jeetje, nu ik zn foto zie herken ik m wel ja..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 12:45

Die opgevoerde brommers zijn een zwaar probleem en hebben zelf al veel ongevallen gekost.
Dus dat de politie hem tegenhield is maar normaal. Ik vind hem geen schuld hebben. Snap ook niet dat ouders dit toelaten.

Snelheid maakt doorgaans niet uit ben al eens tegen 120 gecrasht en had niets, en tegen 70 en was meer gewond. natuurlijk met moto en niet met brommer

Spijtig dat je jou vriend verloren hebt Ach gut

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 12:49

katiavl schreef:
Die opgevoerde brommers zijn een zwaar probleem en hebben zelf al veel ongevallen gekost.
Dus dat de politie hem tegenhield is maar normaal. Ik vind hem geen schuld hebben. Snap ook niet dat ouders dit toelaten.

Snelheid maakt doorgaans niet uit ben al eens tegen 120 gecrasht en had niets, en tegen 70 en was meer gewond. natuurlijk met moto en niet met brommer

Spijtig dat je jou vriend verloren hebt Ach gut

Zijn moeder had die ochtend nog gezegd dat hij de fiets moest pakken, toen kwam zijn vriend Don en toen gingen ze tóch samen een rondje rijden , helaas zn laatse rondje en ook voor Don heel heel erg dat hij alles heeft moeten zien!

Noortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:45

Gecondoleerd Ach gut

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 21:48

nou, de begrafenis was echt heel mooi en super ontroerend . Er werd gesproken door zijn beste vrienden en ouders . Ook werd er muziek gedraait , o.a zijn eigen rap en Bad Boys en The Sweet Escape .

Er was zoveel belangstelling dat de zaal vol zat, en de zaal waar videobeelden werden uitgezonden ook , en er stonden nog honderden! mensen buiten . Toen de stoet aankwam was het ook al een prachtig gezicht , voorop begleiding van motoragenten , de lijkwagen en daarachter ontzettend veel scooters met zijn beste vrienden...

Ook het brengen naar zijn laatste rustplaats was supermooi , iedereen liep mee en om de kist stonden palen met daarin allemaal lintjes in de kleuren Oranje,Wit en Zwart , zijn lievelingskleuren en tevens de kleuren van zijn crosser , en hierop stonden allemaal persoonlijke tekstjes die mensen hadden geschreven toen ze op bezoek kwamen bij hem thuis . Ook had iedereen een ballon vast , in ook dezelfde kleuren die we allemaal los lieten ...

Lieve,lieve Quintus ,

Woorden schieten gewoon te kort voor het geweldige persoon wat jij was...

Ik hou van je ...xxx Arlette!