Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deschels schreef:zo'n test wil ik best afleggen met mijn ambull, geen probleem maar dan ook voor al die kleine keffertjes die regelmatig in zijn wangen hangen...
aan de andere kant snap ik het wel dat ze het willen doen vanaf 40 cm aangezien een beet van een grote hond meer schade aanricht dan van een poedel bv..
katiavl schreef:het is normaal dat een beet van een york minder schade aanricht dan van een am stafford bv
Cassidy schreef:Ik hoorde het ook vanmorgen op het nieuws, en vind het belachelijk.
Veel honden zijn niet agressief, maar worden agressief gemaakt. Ligt voor een groot gedeelte aan de baasjes. Komt er dan ook een test voor je geschiktheid als hondeneigenaar?
naadje24 schreef:ben er deels mee eens
maar dan wel alle rassen en alle hoogtes!
ThePast03 schreef:Ormel zegt dat veel mensen zich aan honden ergeren en er bang voor zijn. Daarom moet er iets gebeuren."Wat mij betreft: geen test, dan een muilkorf om".
LimaGentle schreef:ik vind dan ook dat ze staffords en pitjes zo'n test moeten laten doen en honden van ALLE maten
en niet alleen honden van andere rassen
want hij zegt nu zelf dat de honden niet vals geboren worden maar worden gemaakt door de opvoeding.
hij zegt zelf in zijn weblog dat de honden onder de RAD hier niet aan mee doen en dat de RAD van kracht blijft..
hij spreekt zichzelf wel erg tegen dan door eerst te zeggen dat honden niet agressief geboren worden
Citaat:Mijn uitgangspunt is dat honden niet agressief worden geboren, maar agressief worden gemaakt en getest moeten worden of zij geen risico vormen voor de samenleving. Dit geldt niet voor Pitbulls en Pitbullachtigen.Deze honden zijn generaties lang gefokt op vechtlust en zijn in handen van ondeskundige eigenaren gewoon moordwapens. Dat Pitbulls verboden zijn, moet zo blijven. Maar wat te doen met andere potentieel agressieve honden?.......