CDA wl verplichte test voor honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: CDA wl verplichte test voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:04

ik wil ook een Paris Hilton handtasje of hondje Bloos maar ook die kunnen hartstikke gemeen bijten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:07

idd! die moet ook getest worden Tong uitsteken
de buurvrouw hier heeft er ook 1 ...lief ding maar wel heel stoer tegenover grote honden...laat zo z'n tanden zien Bloos!
en dat terwijl hij maar net 5 maanden is

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:07

deschels schreef:
zo'n test wil ik best afleggen met mijn ambull, geen probleem maar dan ook voor al die kleine keffertjes die regelmatig in zijn wangen hangen...

aan de andere kant snap ik het wel dat ze het willen doen vanaf 40 cm aangezien een beet van een grote hond meer schade aanricht dan van een poedel bv..

Was het maar zo simpel,het gaat om de intentie van de beet.
En ook een klein hondje kan bijzonder veel schade aanrichten.

A.B zijn gefokt met centenbak,om niet veel schade aan te richten bijv.
Snackrussels moeten lethal zijn voor hun prooi.
Hardstbijtende hond die ik ooit gezien heb op de mouw was een Bordercollie
,een freak weliswaar,maar ze zijn er..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:09

haha snackrussel ! die had ik nog niet eerder gehoord,wel leuk! Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:10

het is normaal dat een beet van een york minder schade aanricht dan van een am stafford bv

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:16

zou het echt?
ooit wel eens een jack een bal zien slopen in 3 minuten tijd (en hoe fanatiek) terwijl mijn vorige bm geeneens voor elkaar kreeg (en dat met zulke sterke kaken)

denk dat bepaalde kleine rassen 10 x fanatieker zijn met bijten
daarom hoor je zoveel mensen klagen dat ze weer zo'n kleine drol uit wangen van hun hond hebben moeten halen....

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:17

katiavl schreef:
het is normaal dat een beet van een york minder schade aanricht dan van een am stafford bv

Ja dat lijkt mij ook.. mijn schoonbroer die werkt bij de hondenbrigade en die zit ook regelmatig in zo'n pak...laatst is hij op de hondentraining ook in een pak gegaan en ipv een herder was het een ambull... nou dat verschil voelde hij wel hoor qua bijtkracht...
die was veel harder..
Maar ik vind het nog steeds onzin dat ze verschil maken in grootte...
of een kind nu gebeten word door bv een jack russel of door een ambull, het is beide niet geoorloofd lijkt mij... geen een hond hoort te bijten of vals te zijn t.o.v. mensen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:19

Ik heb zelf een jack de pitbull proof garantie als het kapot gaat ballen heeft hij geen probleem mee. Maar ik heb het over een york Tong uitsteken

Dat het onzin is verschil maken in grote vind ik ook, maar een test voor baaje zou ik zeker zien zitten

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:22

Kleine hondjes worden door kinderen opgepakt en komen dan makkelijk op gezichtshoogte, daar kunnen ze m.i. zeker een boel schade aanrichten, ook een york.
Ben overigens nog maar 1x gebeten en dat was door een Cavalier King Charles, en ook meteen niet te zuinig. Wil niet weten wat dat met een kindergezichtje gedaan zou hebben

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:22

Cassidy schreef:
Ik hoorde het ook vanmorgen op het nieuws, en vind het belachelijk.

Veel honden zijn niet agressief, maar worden agressief gemaakt. Ligt voor een groot gedeelte aan de baasjes. Komt er dan ook een test voor je geschiktheid als hondeneigenaar?

Ja ik ben ook voor een test van de baasjes!

Want bij sommige mensen zie je keer op keer valse honden.. nou ik weet wel dat ze door het baasje vals gemaakt zijn.
Wij hebben altijd van die "sukkeltjes" haha die veeeeeelste lief zijn.
Ze helpen de inbreker nog de TV dragen bij wijze van spreken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:23

ja maar ik had het over mezelf ben geen kindje niet meer en hou zowiezo geen hond op gezichthoogte.

Ben al genoeg gebeter Lachen maar ik hou het toch bij de york

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:26

ik denk alleen dat het heel moeilijk is te voorkomen dat mensen zonder "baasjestest" toch een hond nemen
net als de "illegale" honden...het gebeurt toch en de controle is niet sterk genoeg..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:27

naadje24 schreef:
ben er deels mee eens
maar dan wel alle rassen en alle hoogtes!

ja idd dit vind ik ook, of alles of niks. Onze maltezer zou eerder iemand bijten, dan onze labrador. En als onze lbrador bijt is het alleen als we spelen en dan bijt hij geen eens echt door, meer speels.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:44

oeh, nou ik heb net die test eens doorgelezen, maar ik weet niet of onze lieve brave labradorachtige er door zou komen, ze is wel lief, maar soms toch wel bang, vooral voor grote mannen...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:45

trouwens, er zou ook zo'n test voor paarden moeten komen... ik werd laatst weer bijna aangevallen door de gevaarlijke shet bij ons op stal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:48

Wat een idioterie zeg die schofthoogte. Ik zal het maar niet over die felle Yorkshire beestjes gaan hebben Lips are sealed

Er moet idd een test komen voor baasjes, je ziet nog veel te vaak de verkeerde combinatie van een pitbull met uitschot van de maatschappij...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:49

ThePast03 schreef:
Ormel zegt dat veel mensen zich aan honden ergeren en er bang voor zijn. Daarom moet er iets gebeuren."Wat mij betreft: geen test, dan een muilkorf om".

Ik erger me aan kinderen. Moet daar dan ook direct maar iets aan gebeuren?! Clown
Wat een onzin zeg! Zo kun je overal wel iets op vinden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:09

gosh ik zie mijn duitse herder van 12 al getetst worden
(oud & krakkemikkig Tong uitsteken)
Ach gut

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:18

En stel dat een hond een trauma heeft van bijv mannen wordtie dan gelijk afgekeurd als hij zn tanden laat zien ik ken nl een hond enorm schatje maar als een man gaat schreeuwen en op hem afkomt gaat hij wel grommen valt volgens mij niet aan maar toch

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:27

die kleine honden zijn juist veeel feller. heb 11 jaar een boxer gehad die heeft nooit echt hard iemand gebeten(beet wel heel zachtje in de handen van vreemde mensen als ze binnenkwamen om te laten merken dat ze de baas was in dit huis) ken maar genoeg kleine hondjes die in mn broekspijpen hebben gehangen. dus of alle honden op test of niks.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:28

ik vind dan ook dat ze staffords en pitjes zo'n test moeten laten doen en honden van ALLE maten
en niet alleen honden van andere rassen

want hij zegt nu zelf dat de honden niet vals geboren worden maar worden gemaakt door de opvoeding.
hij zegt zelf in zijn weblog dat de honden onder de RAD hier niet aan mee doen en dat de RAD van kracht blijft..

hij spreekt zichzelf wel erg tegen dan door eerst te zeggen dat honden niet agressief geboren worden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:39

LimaGentle schreef:
ik vind dan ook dat ze staffords en pitjes zo'n test moeten laten doen en honden van ALLE maten
en niet alleen honden van andere rassen

want hij zegt nu zelf dat de honden niet vals geboren worden maar worden gemaakt door de opvoeding.
hij zegt zelf in zijn weblog dat de honden onder de RAD hier niet aan mee doen en dat de RAD van kracht blijft..

hij spreekt zichzelf wel erg tegen dan door eerst te zeggen dat honden niet agressief geboren worden

Dit schrijft hij precies:

Citaat:
Mijn uitgangspunt is dat honden niet agressief worden geboren, maar agressief worden gemaakt en getest moeten worden of zij geen risico vormen voor de samenleving. Dit geldt niet voor Pitbulls en Pitbullachtigen.Deze honden zijn generaties lang gefokt op vechtlust en zijn in handen van ondeskundige eigenaren gewoon moordwapens. Dat Pitbulls verboden zijn, moet zo blijven. Maar wat te doen met andere potentieel agressieve honden?.......

En daar heeft ie gelijk in: Pitbulls en Pitbullsachtigen zijn gewoon moordwapens.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:52

dat is onzin
een pitbullachtige kan ook zijn een kruising tussen 2 honden die niets met de RAD te maken hebben
hoe kan hij er dan in godsnaam van zeggen dat deze honden van nature agressief zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:34

@ slimmerik, ken jij staffs? dan zou je weten dat als je er goed mee omgaat, het schatten van beesten zijn, en absoluut geen moordwapens, oeps dan heb ik een moordwapen in huis!..
lekker tegenstrijdig idd, dus deze honden zijn een uitzondering, die worden agressief geboren, hmm nog niets van gemerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:36

Er zijn honden die agressief geboren worden dat is al lang bewezen