Blafverbod in Culemborg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Blafverbod in Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:20

Goh, als we zo gaan beginnen dan zou ik ook graag een verbod willen op:
- Scooters
- Schreeuwende mensen
- Loslopende katten
- Auto's met een verkeerde uitlaat
- Irritante huilende kinderen
- Vrachtwagens want die maken tenslotte ook vel geluid
En zo kan ik er nog wel heel wat bedenken. Kom op zeg, de laatste tijd kan men ook helemaal niets meer van een ander verdragen. Ziekelijk is het

Waar betalen we dan in godsnaam nog hondenbelasting voor? Je mag verd*mme helemaal niets meer als je een hond hebt. Ze moeten aangelijnd in de parken die speciaal voor honden zijn aangelegd en nu mogen ze ook al niet meer blaffen. Hoe willen ze dat ooit voor mekaar krijgen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:25

GRRR ik kan me hier echt zo kwaad om maken om deze onzin!

Het slaat werkelijk waar nergens op. Een hond blaft nou eenmaal, hij gaat niet miauwen ofzo, nee daar is het een HOND voor.
Ze beseffen daar volgens mij helemaal niet waar ze mee bezig zijn!
Stelletje LOSERS! Boos! Boos! Stoom uit je oren

Ze kunnen beter andere dingen verbieden!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 19:00

LiNdA1986 schreef:
hij gaat niet miauwen ofzo, nee daar is het een HOND voor.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik die schreeuwende katten 's nachts ook niet bepaald prettig vind om te horen. Maar ik zou er geen kattenverbod voor willen.
Als je wilt zijn er altijd wel dingen te vinden waar je jezelf aan kunt ergeren of storen. Zelfs al zouden ze alle dieren verbieden dan hebben die mensen wel wat anders te zeuren.
Zit blijkbaar gewoon in hun aard.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:06

Dan mogen ze van mij bij deze krolse katten verbieden Ja

Knettergek... tuurlijk is het vreselijk vervelend als honden de hele dag door keffen, dáár moet wat aan gedaan worden maar élke normale hond blaft wel een keer. Hetzij als waarschuwing omdat er gevaar nadert of als teken van let op, ik moet naar buiten. Wij hebben een hond die heel rustig en heel goed is opgevoed, die blaft alleen als er écht iets is. Als ze bv naar buiten moet of als wij niet reageren als ze voor de deur staat en in de tuin wil ofzo, dan piept ze eerst van "hee heb je me niet gezien?" en na een tijdje pas geeft ze een keer een blafje. Ze blaft niet eens als de deurbel gaat, dat gaat ze gewoon kwispelend voor de deur zitten. Dus overlast bezorgt ze echt niet maar blaffen doet ze ook wel een keer. 't zijn toch dieren?! Je hangt toch ook geen verbodsbord in de lucht voor overvliegende vogels omdat die ook geluid maken...die ganzen kunnen er ook wat van Nagelbijten / Gniffelen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:16

Nou dan zal ik mijn buren ook maar waarschuwen met aan de ene kant hun kippen en aan de andere kant hun koeien!!
Soms is er wel eens een koe tijdelijk zijn kalfje kwijt snachts en tja, dan gaat dat beest ook even tekeer... maar het zijn dieren.
ik kan moeilijk tegen die koe zeggen nu moet je stoppen.

en ja mijn hond blaft altijd als ze er weer inwil.. maar gewoon een keer woef, van ik sta voor de deur!
Maar goed als een beest niet eens meer zijn emotie mag uiten word het wel sneu hoor~!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:52

Precies daantjuh!

Ochja die koeien op vakantie...god o god wat een geloei af en toe. Ik slaap er gewoon doorheen maar m'n moeder word er ook regelmatig wakker van. Galmt ook zo heerlijk in de bergen Tong uitsteken

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:25

goh, wat een loos verbod, als ik eerlijk ben
kan je wel gleijk alle honden een muilkorf omdoen

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:27

fixture schreef:

maar met een muilkorf om kunnen ze nog janken of piepen.. Oftewel: dit verbod slaat gewoon nergens op!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:32

Koe oke tot hoever willen wij hier in Nederland blijven gaan. Omg komt er dan nooit een eind aan, iedere keer verzinnen ze weer iets nieuws.
Mensen in Culemborg succes!
Het is toch te erg voor woorden. Hoe komen ze erop, hoe kom je er vanaf? Straks mag je vis, kat, paard of je knaagdier ook al geen geluid produceren.

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:33

mriinaa schreef:
fixture schreef:

maar met een muilkorf om kunnen ze nog janken of piepen.. Oftewel: dit verbod slaat gewoon nergens op!

exactly

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:46

Ik moet wel eerlijk toegeven dat het geblaf van een hond de hele dag door uitermate vervelend en stresserend is. Wij hebben hier zelf jarenlang een blaffende hond naast ons gehad. Om het minste beetje zat hij luid te blaffen. Als zijn baasje werken was, was het hek helemaal van dam. Ik zeg je, het is echt niet fijn als je 's zomers niet eens gezellig buiten op je terras kan leren maar je verplicht bent binnen te zitten, met alles zo goed mogelijk gesloten om hem dan nog vaag te horen. Het is echt niet fijn als je binnen zit te eten en het gesprek wordt de hele tijd overroepen door een dier dat buiten 'waf waf woef' roept.
Maar er bestaat wel nog iets als verdraagzaamheid. Het is niet fijn nee, maar er moet uiteindelijk maar mee geleerd worden te leven. Wij hebben desondanks nooit geklaagd over dat dier, als de buren maar niet klagen wanneer wij eens een keertje lawaai maken, want ik zet mijn muziek bijvoorbeeld ook wel eens graag op. En uiteindelijk was ik eigenlijk zover gekomen dat ik niet meer naar het geblaf luisterde en het vaak niet eens meer doorhad dat meneer weer aan het piepen was. Honden verbieden te blaffen gaat mij net een stap te ver (en inderdaas, er zijn wel meer dingen die geluidsoverlast in de buurt bezorgen, je kan overal wat gaan muggeziften).

Dier is trouwens meer dan een jaar geleden overleden door een ongeluk. De buren hebben nu in de plaats een schat van een hond gekocht die je werkelijk nooit hoor (en als ze al blaft dan is het zo schattig dat je er medelijden mee krijgt).
En sinds mijn buurjongentje zijn hart verloren heeft aan crossmotern en quads, mis ik soms waarempel nog dat geblaf van de hond Haha! .

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:48

Clown Blond

hoezo zijn die mensen dom!!. Koe Het is toch onmogelijk een hond te hebben die nooit blaft. Elke hond blaft. Wat een onzin en aanstellers die mensen.

Sorry lach ze heel stiekem even uit *LOL*

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:50

Jeee...wat ernstig zeg! Moet je dan zijn stembanden doorknippen zodat hij niet meer kan blaffen ofzo? Je kunt een hond toch geen tape om de mond binden zodat hij niet meer kan blaffen?

Mijn opa woont in Culemborg..wat zou hij een rust krijgen zeg! Clown

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:01

BiancUgo schreef:
Kunnen ze het KCC niet naar het rondeel verplaatsen of een waar het vroeger zat achter de lekzoomruiters bij de lek?

Rondeel is kroondomein en mag niets gebeuren. Achter de Lekzoom traint nog steeds de politiehondenvereniging (laatst is het clubhuis in nog brand gestoken) en zal dus geen plek zijn voor nog een vereniging.

De KCC heeft een super plek daar op Terweyde. Zoveel geschikte plekken zijn er niet in Culemborg.

Vind het wel compleet belachelijk. Rondscheuren op zwaar opgevoerde scooters mag wel (politie durft toch niet in te grijpen). Straks mogen mn paarden ook niet meer hinniken. En wat dacht je van al die kikkers in de Uiterwaarden....

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:11

Als ik de site van de gemeente Culemborg mag geloven wordt de soep niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt. Dit staat op de site

Het college van B&W wil de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) aanvullen. De aanvulling betreft de mogelijkheid om tegen individuele bewoners op te treden waarvan de dieren overlast veroorzaken. Het gaat dan bijvoorbeeld om kraaiende hanen, blaffende honden of stankoverlast.

Nieuw lid APV
Het college stelt voor een nieuw lid aan het bestaande APV artikel (2.4.20) toe te voegen. Het nieuwe lid luidt:

Het is verboden in of nabij woningen dieren te houden, op een dusdanige wijze dat dit voor de omgeving en/of omwonenden hinderlijk of schadelijk is.
De Culemborgse gemeenteraad moet nog instemmen met de voorgestelde aanvulling

Wat ik hieruit op maak, is dat ze op deze manier meer mogelijkheden hebben om op te treden als er sprake is van overlast en dus niet dat blaffende honden verboden worden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:45

Maar waar trek je de grens wbt overlast?
Wat de 1 als hinderlijk ervaart ervaart de ander als normaal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 22:04

gabyfedde schreef:
Maar waar trek je de grens wbt overlast?
Wat de 1 als hinderlijk ervaart ervaart de ander als normaal.

Precies!
Hiermee geven ze de soort mensen wat altijd en overal over klaagt een machtig instrument om op te treden.
De een vindt een paar keer blaffen per dag al overlast en de ander schiet bij het zien van een haan al zo in de stress dat ze gelijk beginnen te zeuren over overlast en hinderlijkheid.

Een normaal mens probeert zo min mogelijk overlast te bezorgen aan zijn buurt maar als je dieren hebt is het onmogelijk om ze ten alle tijden stil te houden.

Hopenlijk stemt de gemeenteraad hier niet mee in en gaan andere gemeentes dit voorbeeld niet volgen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:55

Ik vraag me af in hoeverre een gemeente zo'n verordening kan
afkondigen,en of dat jurisch verdedigbaar is.
Hoe ga je het handhaven en wie bepaalt en hoe en wat overlast
is?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:56

Ik heb geen flauw idee, mijn honden hebben net weer deze nieuwe regel overtreden. Ze zijn ook zo stout... Haha!
Stoute hondjes, niet blaffen hoor!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:34

nou plak dan maar een stuk tape over de mond van irritant huilende kinderen zeg.......wat een stom iets zeg.

nou moet ik zeggen dat wij ook zeurdende buren hebben,als mijn vader om half 8 in de avond aan de gang gaat in de tuin met een zaag komen ze ook zaniken.

er is altijd wel wat om over te muggenziften,en ik vraag me af: waar betaal je nog hondenbelasting voor,waar word het voor gebruikt?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:39

wat een onzin allemaal zeg... Een beetje verdraagzaamheid zou wel passen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:48

Echt?! Dan kunnen ze hier wel een verbod op jankende en krijsende kinderen instellen.
Vind ik minstens zo verschrikkelijk als een hond die een keer blaft Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:51

Maar zitten die honden er elke dag, en ik neem aan niet de hele dag door?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:52

tja het is eenmaal de aard van de mensch om te muggenziften, ik vind het ronduit belachelijk, het is nooit goed voor sommige mensen. Mijn buren heb een ren met konijnen en cavias als die piepen zal ik dan ook maar gaan klagen, kom op zeg Clown en dan heb je ook nog die krijsende koters in de buurt Koe

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:17

en die kikkers dan??? de kwaakconcerten beginnen weer, dat zou toch ook verboden moeten worden!!!