Je overleden kind klonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Je overleden kind klonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 01:20

Nee, ik zou niet mijn overleden kind laten klonen omdat er maar 1 persoon van is en dat moet zo blijven vind ik

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:32

ik denk toch, in the moment of the heat dat je je kind wilt laten klonen, ik bedoel je verliest net een geliefd persoon in je leven, ik kan me daar best in verplaatsten het gevoel van pure wanhoop en verdriet, dat je nooit meer gelukkig zal zijn. Maar ik kan het ook van de andere kant bekijken, ik bedoel je kloont wel maar de kloon zal nooit het zelfde worden, ieder levend wezen op deze aarde is uniek.
mess wat offtopic maar ik denk dat je deze keuze kan verglijken met als je kind aan de beademing licht bv coma weinig tot geen kans op bij bewustzijn komen. (hersendood) je ziet ouders die ze aan de beademing laten, "kasplantjes'' maken van hun kinderen/ouder/broer/zus.
Persoonlijk wil ik zo absoluut niet blijven leven, als ik ooit in een coma beland staat ook op zwart/wit gaat bij mij de stekker eruit. Of ik nu 30 ben of 80.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:34

nee, ik vind dit te ernstig voor woorden, waar gaat het heen met deze wereld.
de diepte in, dat is 1 ding dat duidelijk is

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:36

Klein beetje off topic, zo kende ik vroeger een meisje en haar zus was overleden. Haar moeder raakte weer zwanger, nu van dit meisje dat ik dus ken en ze heeft dezelfde naam gekregen als haar overleden zus en dan moest ze ook nog elke keer mee naar het graf

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:41

Als mijn kind zou komen te overlijden, wil ik echt niet zomaar een ander kind om haar plaats in te nemen. Dat kan gewoon niet eens in mijn ogen. Ik moet er niet aan denken. Elk kind is anders en geen kloon kan mijn eigen liefste Nikki vervangen!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:54

Jezus wat onnatuurlijk.. Het is de natuur dat mensen doodgaan, het is niét de natuur dat mensen een 'tweede kans' krijgen. Verward
Vind het trouwens ook respectloos om zoiets te doen tegenover je oude en je nieuwe kind.. Scheve mond

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:26

Appelbolfan, ik vind het niet de natuur dat kinderen eerder dood gaan dan de ouders. Dat vind ik zoiets tegennatuurlijks.
Maar dat is wat anders dan klonen. Dat lijkt me dus niets.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:41

Ieder levend wezen is uniek. Door te klonen tast je dat unieke aan. Nee, ik zou het niet doen....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:08

Nee, nooit niet. En ik zal mensen ook niet begrijpen die het wel doen.
Als eerste, je kloont het uiterlijk van je kind, maar niet de volledige karaktereigenschappen. Die worden ook gevormd door het milieu waar het kind opgroeit.
Stel dat je kind sterft op 10 jaar. Hij was gek van tennis, lid van de Chiro en speelde piano. Je kloont je kind omdat je je vorige niet kon missen. Ga je hem dan ook op tennisles sturen, inschrijven bij de Chiro en een piano kopen? Je wilt toch hetzelfde kind als je had, ga je hem dan ook een volledig voorgeschreven leven schenken? Want als je je kind kloont en hij heeft helemaal andere interesses dan is het allemaal leuk en aardig, maar het is toch je eigen kind niet meer. Het zal pas voelen als je kind als hij er niet alleen hetzelfde uitziet, maar ook nog eens precies hetzelfde doet.

En dan nog vind ik het ethisch onverantwoord. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar je kind is imo onvervangbaar. Je ruilt je kind nu ook niet om met een andere moeder. Als je kind dood is dan is dat verschrikkelijk, maar als je echt van hem hield dan respecteer je dat en ga je geen plaatsvervanger zoeken. Het voelt voor mij een beetje als 'ok, onze is dood. Maar geen zorgen, we klonen gewoon een nieuwe en als die ook iets overkomt kunnen we nog een nieuwe klonen...'

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:00

Nee, je kan het niet vervangen. Het is nooit hetzelfde.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:40

Tuurlijk niet.
Ik zou dan het gevoel juist hebben dat iemand "mijn kinds" plek wil vullen. Ieder heeft een andere persoonlijkheid en je kloont alleen het uiterlijk en dus niet het karakter. Verder zou je volgens mij veel verdriet hebben omdat je toch verlangt naar je "echte" kind die er dus niet meer is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:10

Stel je kind overlijdt door een ziekte, zou je met een kloon dan niet weer hetzelfde doorstaan..
Ook een plaatsvervangend kind wordt imo in liefde gesmoord.

Je kunt nooit een kind vervangen ieder kind is uniek, zelfs een 1 eiige tweeling met hetzelfde dna zijn 2 individuen..

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:12

Geen denken aan, de dood zal je moeten accepteren, of het nu vroeg of laat is.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:15

Nee gaat mij erg ver. Elk kind heeft zijn eigen IK. Moeten we lekker zo houden.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:18

Jakkiee .. nee daar zou je toch niet aan moeten denken?

beetje offtopic!
Wat wij laatst op school hadden. Er was een man in frankrijk (?)
die een kikker zonder hoofd had gekloont. Nu zij dit kunnen,
hebben ze ook het 'idee' om een mensen te klonen zonder een hoofd ed.
en dan alleen te gebruiken voor orgaantransplantaties..
Dat is pas ziek!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:34

Elk persoon is uniek zoiets moet je ook echt niet gaan klonen, net zo als dat elk dier uniek is en die mag je ook niet gaan klonen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 01:25

denk het niet.. je hebt altijd een herinnering, die verpest je als je hetzelfde kind krijgt

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 01:30

nee, een kloon is niet hetzelfde, het ziet er hetzelfde uit, net als een eeneiige tweelingen, maar het kind zal een ander karakter hebben.
Je krijgt je kind er niet mee terug, ik denk dat het alleen maar meer pijn zou doen om een ander kind te hebben dat er zo veel op lijkt, je wordt er altijd mee geconfronteerd.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 01:55

Freaky idee. Nagelbijten / Gniffelen
Bovendien, je kunt je kind wel klonen dan. Maar of je er gelukkig van word? Scheve mond
Ik denk dat ik elke keer zoiets zou hebben van; "jij bent hem niet" ofzo.
Zou voor dat kind ook niet eerlijk zijn.
Dan zou ik eerder gewoon ervoor kiezen nog een kind te krijgen. Ja
Door te klonen krijg je alleen de buitenkant van je kind terug, met een andere binnenkant...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:03

ik vind het niet eerlijk tegenover jezelf en het kind. je wíl dat het kind hetzelfde wordt, maar dat gaat niet.
nature/nurture he.. Knipoog
het is liegen tegen jezelf als je wilt dat je je kind terug krijgt. voor het kind vind ik het ook niet eerlijk, daarvan wordt verwacht de rol over te nemen van een kind die het toch niet meer fout kan doen, die waarschijnlijk overgeromantiseerd wordt. of hoe noem je dat ook alweer? alles mooier maken dan het was?

ik vind het een kwalijk idee en zeker schadelijk.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:08

Elmira schreef:
beetje offtopic!
Wat wij laatst op school hadden. Er was een man in frankrijk (?)
die een kikker zonder hoofd had gekloont. Nu zij dit kunnen,
hebben ze ook het 'idee' om een mensen te klonen zonder een hoofd ed.
en dan alleen te gebruiken voor orgaantransplantaties..
Dat is pas ziek!

Hier is toch ook een film over? Klonen met eigen gevoelens opgsloten ergens in een mega groot gebouw. Als een orgaan van de donor vervangen moet worden wint deze kloon de zogenaamde 'hoofdprijs' in de lotto. Deze kloon wordt dan meegenomen om vermoord te worden zodat ze het betreffende orgaan eruit kunnen halen en kunnen implanteren bij de donor.. Creepy!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:23

In de eerste plaats toont het weinig respect voor het kind dat dood is gegaan om het te vervangen en ook naar de vervanger, omdat het alleen gewenst is omdat het iemand moet vervangen.
Een kloon zal noit de verwachtingen kunnen vervullen, omdat het alleen de uiterlijke kenmerken zal hebben.

Ik denk ook dat het heel slecht is om de dood niet te accepteren. Die is er niet voor niks.

Bovendien begint zo´n kloon echt weer als baby en niet als mens van de leeftijd die het kind had dat doodging.

Bovendien is een kind helemaal niet van jou. Het is een nieuw individu dat je kunt begeleiden tot wasdom, maar beslist niet op kunt eisen en al helemaal niet kunt dwingen om van je te houden ofzo. Een kloon willen is dus iets egoïstisch waar je
uiteindelijk echt niks mee opschiet.