Lovely1 schreef:De kerk heeft geloof ik de datum van de geboorte van jezus verschoven.. (reden weet ik niet meer) naar de dagen waarop wij nu kerst vieren. Ik weet het niet zeker.. allemaal maar volgens mij was het zoiets.
Heeft te maken met een heidens feest. Heidenen zorgden voor extra licht tijdens de donkerste dagen van het jaar (vandaar ook de lichtjes in onze kerstboom).
Wel meer feesten komen eigenlijk van de natuurgodsdienst, en hebben er hun eigen katholieke draai aangegeven.
@MSQuincyTE: Dat is juist het bijzondere van het verhaal. Daarom is Jezus ook de zoon van god, omdat God er voor heeft gezorgd dat zij zwanger werd.
@ appelbolfan: Maar in die tijd had je geen seks voor het huwelijk, en in de bijbel staat ook dat Maria nog met Jozef gaat trouwen, dus heeft ze nog geen seks gehad als het goed is.
Daarnaast hebben ze inderdaad geschriften gevonden (of nou ja, delen ervan) die wel geschreven zijn door apostelen, maar nooit in de bijbel zijn geplaatst omdat Jezus daar als doodnormale Jood werd beschreven. Gewoon als een profeet, geen zoon van God.
En inderdaad Maria Magdalena zou wrs van koninklijke afkomst zijn, en wellicht eigenlijk het werk van Jezus moeten doorzetten, maar ze was hoogstwaarschijnlijk zijn vrouw en geen prostituee.
Het Vaticaan is
naar mijn mening behoorlijk corrupt wat dat betreft en heeft alles gedaan om ervoor te zorgen dat ze macht over het volk hebben. De bijbel is al helemaal scheef, vrienden van mij hebben erin gelezen dat slavenhandel gewoon toegestaan is... Dit schrift is door doodnormale mensen geschreven, en daar staan dus ook hun inzichten in en hun meningen (daarnaast is het ook niet zeker dat de bijbel wel goed vertaald uit vanuit bijv. het grieks)
Er zitten dus een hoop haken en ogen aan het geloof...