Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik ben dus wel voor een goede (basis-)voorlichting met als onderwerpen "baas over eigen billen" , verliefd zijn, ongesteld worden, hormonen, sexuele voorlichting etc.
Dniesjj117 schreef:@Soet: Ik denk dat het wel iets uit kan maken. Als er in de klas over gepraat wordt, is het dan neit zo dat er makkelijker ove rgepraat wordt?
marin16 schreef:Citaat:Ik ben dus wel voor een goede (basis-)voorlichting met als onderwerpen "baas over eigen billen" , verliefd zijn, ongesteld worden, hormonen, sexuele voorlichting etc.
Van de vorige bladzijde even gequote, want ik ben even een half uur niet op de site geweest.
Wat goed dat er veel verschillende meningen zijn over dit onderwerp!
Ik ben het eens met de quote, MamaMiesje heeft dit geschreven. Ik denk niet dat je zozeer echt moet bezig zijn met de seksuele voorlichting alsin sex, maar meer met; hoe verandert mijn lichaam, ongesteldheid, verliefd worden, verliefd worden op hetzelfde geslacht.
Maar ik vind ook dat er wel behandeld moet worden dat kindjes niet komen van een ooievaar.
Iemand vertelde mij laatst dat een collega van haar zwanger is. Zij heeft al een kind van 6 en die vertelt zij dat de ooievaar een zaadje in haar eten heeft gedaan toen ze het niet zag en dat ze daarom nu zwanger is. Dit vind ik ook geen manier, want andere kinderen op school weten misschien hele andere dingen!
Soet schreef:Dniesjj117 schreef:@Soet: Ik denk dat het wel iets uit kan maken. Als er in de klas over gepraat wordt, is het dan neit zo dat er makkelijker ove rgepraat wordt?
Hier wel hoor, mijn punt is alleen maar dat kleuters zich niet kunnen verweeren tegen een volwassen man. Praten kunnen ze wel, maar dat ligt bij de ouders en niet bij de leerkracht. (of dan als vertrouwenspesoon.)
Citaat:Maar hoe moet een ouder het dan wel zeggen tegen z'n jong/onvolwassen kindje; Mama en papa hebben de liefde bedrijfd..?!
Soet schreef:Maar hoe moet een ouder het dan wel zeggen tegen z'n jong/onvolwassen kindje; Mama en papa hebben de liefde bedrijfd..?!
marin16 schreef:Citaat:Maar hoe moet een ouder het dan wel zeggen tegen z'n jong/onvolwassen kindje; Mama en papa hebben de liefde bedrijfd..?!
Zoiezo hoop ik dat ze bedreven zeggen. Nee ik ben meer van papa en mama hebben geknuffeld
marin16 schreef:Citaat:Maar hoe moet een ouder het dan wel zeggen tegen z'n jong/onvolwassen kindje; Mama en papa hebben de liefde bedrijfd..?!
Zoiezo hoop ik dat ze bedreven zeggen. Nee ik ben meer van papa en mama hebben geknuffeld
Soet schreef:@zoetiej Enerzijds wel, anderzijds misschien niet. je hebt mieden die na de kleuterklas (1e leerjaar) al ongesteld zijn, en hoeveel rare dingen maak je niet mee?
slimmerik schreef:Ik ben voor. Daarmee kun je bijvoorbeeld alle kinderen laten weten dat sexuele handelingen etc. op jonge leeftijd met een volwassenen gewoon niet normaal is.
Voorbeeld: viewtopic.php?f=2&t=742985&hilit=
marin16 schreef:Kleuters praten graag. Overal over. De meisjes het liefste. Je kan een kleuter niet vergelijken met een meisje van 13. Bij een meisje van 13 kan er nog veel meer dwars zitten! Denk maar aan verliefdheid, ongesteldheid, sex misschien al wel..