Welk goede doel??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk goede doel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:09

Brooke en rode kruis

Verder als ze langs komen geef ik aan alle ziektes.
Maar verder aan andere dingen niet

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:38

kirri schreef:
ik doneer aan de stichting Multiple Sclerose, ik zelf vind het en goed doel krijg ook regelamtig info opgestuurd etc. Was wel heel toevallig de dag dat ik mijn steun had toegezegd werd het geconstateerd bij mijn tante zo toevallig...

Ik ben je erg dankbaar, hopelijk komt er ooit nog een medicijn die MS patienten (en ik dus ook) gewoon kunnen slikken als een pilletje. Nu moet ik 1x week mezelf injecteren en dat vind ik na 300x nog steeds eng Nagelbijten / Gniffelen Ik heb MS sinds November 2000, al verschillende zware en lichte schubs gehad maar ik loop nog, rij mijn paard iedere dag, rij motor en werk 24 upw. Knipoog

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:04

Arjette schreef:
Sinds ik weet dat die wervers in de winkelstraten gewoon vet betaald worden om donateurs te werven sta ik er eigenlijk niet meer zo achter om goede doelen op die manier te steunen. Wie weet gaat mijn geld wel gelijk naar het salaris van die irritante mensen! Nee wat dat betreft stort ik liever eenmalig een bedrga bij een goed doel, zoals laatst heb ik dat bij Doe Een Wens gedaan omdat ik dat gewoon een onwijs goede stichting vind. Ook zie je daar wat beter wat er met je geld gedaan wordt, en dat vind ik zowiezo ook wel een voorwaarde om een goed doel te steunen.

Vet betaald is lichtelijk overdreven *LOL* En of je het er mee eens bent of niet, het werven van donateurs levert meer geld op dan dat het kost Ja

Ik steun Nationaal fonds kinderhulp en War child. Mijn ouders steunen het WNF, rusthuis paardenkamp, Amnesty, en de hartstichting..

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:22

Mijn ouder steunen kerken in actie en de hartstichting, dit laatste omdat mijn opa heel veel aan de hartstichting heeft gehad na zijn hartaanval.
Zelf ben ik donateur van Slachtofferhulp. Ik heb voor een nationale organisatie gekozen juist omdat veel mensen erg veel aandacht geven aan mensen ver weg, maar soms vergeten dat ook hier in Nederland veel mensen hulp nodig hebben, onder andere als zij slachtoffer van iets ernstigs worden.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:51

Ik vind dat echt super al die goede doelen, toch vind ik persoonlijk dat er ook wat meer aan de dieren gedacht mag worden. Daarom ben ik lid van het IFAW,Wereld Natuur Fonds,WSPA,De Dieren Loterij,Brooke Hospital,PETA. Aan deze organisaties doneren we elke maand. Echt super werk van deze mensen!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:39

Wij steunen de WNF, Panda, IFAW en WSPA. Verder steunt mijn moeder nog arme kinderen in China, zodat ze naar school kunnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:42

Wij steunen natuurmonumenten. Verder geven bijna altijd geld aan collectanten Lachen

(we weigeren geld te geven aan jantje beton Clown omdat ik dat enorme afzetterij vind Nagelbijten / Gniffelen)

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:52

Dit zal waarschijnlijk allemaal heel egoistisch en gemeen klinken, maar ik kies bewust om geen geld uit te geven aan goede doelen. Hiermee heb ik het eigenlijk meer op doelen dat met mensen te maken hebben, zoals de kankerbestrijding e.d. Dieren, oke..daar zou ik nog mee akkoord kunnen gaan. Mijn moeder heeft borstkanker gehad, mijn oma heeft borstkanker, de oma van mijn oma heeft borstkanker, mijn opa is drie maanden geleden overleden aan kanker, de opa van mijn vriend is verleden week geopereerd aan kanker.. zo kan ik nog wel even doorgaan hoor, het is uitgezaaid in heel mijn familie, die verrotte ziekte!

Toen mijn opa in het ziekenhuis lag, begon hij steeds minder dingen te kunnen. Het enige wat hij nog had was zijn puzzelboekje en de tv die er hing. Ziekenhuizen vragen een godsvermogen aan die tv's, terwijl wij dit geld ook kunnen gebruiken aan een lekker sapje voor mijn opa, die dit zo hard nodig had..mijn oma heeft geen geldboompje, werkt niet meer..en heeft niet overal genoeg geld voor. Moet ik dan ook nog mee gaan doen aan een kankerbestrijding? Die andere mensen misschien wel helpt, maar waar ik eigenlijk totaal niet in geloof? Het enige wat ze nu nog kunnen doen aan kanker is het weghalen, een operatie. Ik geef dan liever die drie euro extra uit aan een operatie in mijn eigen familie, dan aan een vreemde waarvan ik niet weet of het wel goed terecht komt. Zoals ik al zei, het zal erg gemeen klinken. Zo denk ik er nu eenmaal over.

'Heeft u wat over voor de armen in het buitenland?' Nee! want ik zie hier ook genoeg arme mensen lopen. Mensen die niet normaal kunnen eten, mensen die op straat leven en moeten bedelen. Ik geef tien keer liever deze mensen een lekker broodje, dan dat ik ook weer drie euro per maand uit ga geven aan iets waarvan ik geen verbetering zie. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.. verbeter de wereld, begin maar eens bij nederland!!

Voor de mensen die mij nu heel egoistisch vinden; je hebt helemaal gelijk! Ik vind mij nu ook aardig gemeen klinken, maar dit is wel de manier hoe ik denk. Mijn vader heeft een gezin van drie, moet met 50 euro in de week rondkomen en werkt z'n eigen helemaal kapot elke dag. Hij kan die paar centen zelf hard gebruiken, en nog komen ze bedelen aan de deur. Ik zou veel eerder ergens aan mee willen doen, als ik het via een brief kreeg..niet met een centenbakkie aan de deur komen! Wist je dat mijn moeder vroeger een manier had gevonden om zo'n bak leeg te plunderen? Hoe weet ik dat mijn geld goed aankomt? Niet dus. Ik koop wel gewoon een broodje voor een arme nederlander.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:58

Kankerfonds is er vooral om onderzoek te doen naar kanker... Het heeft de helft van mijn familie ook niet kunnen redden, maar andere mensen wel. Ik geef altijd voor de collecte, want het egoistisch om niet de delen. Delen is menselijk, zonder dat waren we niet zover gekomen. Ik geef geld, ik verwacht dat ze mensen in de toekomst kunnen helpen. Zo heb ik hoop van mijn toekomstige kids. Dan maar een keer niet shoppen of een patatje eten... dat is niet noodzaak. Iedereen kan best wel een paar euro's missen voor een collecte. Zelfs de zwerver op de hoek (die heeft een uitkering...). De zwerver bij ons in de stad is overigens stinkend rijk geworden. Hij verdient op een goede avond meer dan 300 euro... Besef dus wel dat die arme zwerver met zijn bordje veel geld kan hebben Knipoog

Maar: je moet eerst voor je eigen basisbehoeftes zorgen, voordat je aan een ander kan denken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:05

Juist omdat mijn vader op jonge leeftijd is overleden
Mijn tante en mijn oma ook erg jong, geef ik juist aan de kanker stichting.
Ik hoop dat ze daarmee eindelijk iets uitvinden tegen deze verschrikkelijke ziekte en dat niet meer mensen door de hel hoeven van deze slopende ziekte voor de patient, maar ook voor de nabestaande.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:56

Welshcobfan schreef:
(we weigeren geld te geven aan jantje beton Clown omdat ik dat enorme afzetterij vind Nagelbijten / Gniffelen)

Whaha Haha! Wij geven dus ook aan iedereen behalve jantje beton Haha!

Geven meestal wel meer aan mensenorganisaties (kankerfonds, astma, derde wereldlanden) dan aan dierenorganisaties.

Heb net plannen gemaakt om mee te gaan met een hulporganisatie voor bouw van een aantal huizen in Brazilie voor dakloze families. In 2008 ben ik van plan mee te gaan, het liefst als staflid. Dus daar probeer ik mijn geld nu voor te verzamelen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:06

Even voor de duidelijkheid, de verenigingen die collecteren van jantje beton krijgen de helft van het opgehaalde geld.