Wat is er aan de hand met de vaders en de moeders??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Wat is er aan de hand met de vaders en de moeders??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:17

imo komt het gewoon omdat er zo vreselijk veel aandacht aan geschonken wordt! De media zit er zo bovenop! Maar niet op de juiste manier...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:29

Het komt niet "gewoon" door iets. Die mensen zien geen enkele uitweg meer dan de dood. Wat gaat er allemaal fout in onze maatschappij dat mensen zo ver komen. Zal het antwoord een opeenstapeling van onverwerkte problemen zijn. Het blijft gissen. Het brein is ondoorgrondelijk. De een stapt luchtig over elk probleem heen, de ander maalt en maalt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 19:22

Machie schreef:
imo komt het gewoon omdat er zo vreselijk veel aandacht aan geschonken wordt! De media zit er zo bovenop! Maar niet op de juiste manier...

Eigenlijk vind ik dat nogal meevallen. De afschuwelijke moorden in Haarlem zijn al helemaal uit het nieuws, terwijl normaal gesproken zoiets op alle mogelijke manieren uitgemolken zou worden, familie in de roddelbladen, buren bij praatprogramma's etc.

De pers stelt zich duidelijk wat afzijdig op en er wordt steeds minder aandacht aan gegeven. Dat zal zeker het gevolg zijn van de oproepen daartoe.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:40

Ik heb al eerder aangegeven, maar dat kan ik het andere topic zijn, dat de nieuwsgeving over dit soort dingen hier heel anders is (ten eerste spreekt men al van moord en niet van drama) en toch gebeurt het hier best vaak. Vandaag trouwens nog in Spanje, een vrouw haar kind vermoord en zich daarna van het balkon geworpen. Ze is buiten levensgevaar, blijft waarschijnlijk wel verlamd. Er staat dan een berichtje van 6 regels in de krant en niks op TV ofzo. Ik heb niet het idee dat men door de media wordt "aangemoedigd". Radeloze of woeste mensen hebben elemaal geen aanmoediging nodig.

ik las vandaag over een geval in Rusland waar een moeder iemand had opdracht gegeven haar zoon die met zijn vriendin bij haar inwoonde, te vermoorden, omdat ze zde ruzies niet meer uit kon staan.

Er is iets mis met communicatie. Men kan dingen niet meer uitpraten. Men wil nu op drastische manieren van het probleem af.
Verder is er weinig luisterend oor voor problemen van anderen.
Zo vaak hoor je dat mensen dat nou echt niet gedacht hadden van zo iemand. Gewoon omdat men de signalen niet oppikt of niet echt met de buren praat, bv.
hulpverlening is ook een lachertje, want heel vaak moet je heel lang wachten voordat je gezien kan worden, laat staan voordat er bv financiële hulp geboden kan worden.
opgenomen worden in een inrichting gaat ook niet zomaar. Kortom, zelfs als je hulp zoekt, is dat er niet zomaar meteen!

Ik weet dat er wel hulplijnen bestaan, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je daar in je blinde woede, angst of frustratie niet aan denkt. Zelfs niet aan gewoon naar de politie gaan...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 09:35

tamary schreef:
Ik vraag me af in hoeverre de overbevolking in NL hier een rol bij speelt? Als je teveel beesten bij elkaar zet krijg je ook rare reacties.

ik denk niet zozeer de overbevolking,maar wel de druk om te presteren,iedereen " moet" tegenwoordig toch minstens aan de norm kunnen voldoen,2 kinderen,een joekel van een huis,2 auto's en minstens 2 maal per jaar op vakantie.
daar horen dan minimaal 2 banen bij,en vergeet dan ook vooral je sociale contacten niet.
als er dan ergens een kink in de kabel komt,zijn er helaas veel mensen, war er ergens iets knapt vanbinnen Huilen