Rellen in Ondiep (Utrecht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Rellen in Ondiep (Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:31

Charmotte schreef:
LiNdA1986 schreef:
als ik het goed begrijp zijn die mensen boos omdat die agent die gast heb doodgeschoten?

hij heb dat wel uit zelfverdediging gedaan. Kom nou, als iemand je met een mes bedreigt dan kan je dit verwachten. Ik vind dat die agent echt wel goed gehandeld heb.

De politie moet dit veel vaker doen, dat ruimt die criminelen lekker op (je ben toch niet goed bij je hoofd als je iemand ga bedreigen). Wat dat aan gaat mogen ze wel wat meer naar de politie in Amerika kijken!

dat is het h'm nou juist. ze hebben die man gewaarschuwd, die man wou niet luisteren.. en had hij een vuurwapen gehad oke.. maar met een mes kan hij niks doen dan heeft de politie toch iets niet goed gedaan.. ze hadden hem van een afstand in bijv. zijn been moeten schieten.
en denk niet dat ik persee de kant van die man kies want ik kijk ook heus vanuit de politie z'n positie maar dit had toch op een andere manier gekunt lijkt me. maar er wordt onderzoek naar gedaan he, ik ben benieuwd..
dat is het probleem niemand kijkt hoe t in zijn situatie is, er is geen onderzoek en niemand zegt dat ie in zijn borst is geschoten, hij is overleden aan zijn verwondingen, kan dus ook in zn buik.
Maar er is bewezen dat als iemand op je af komt met een mes ga je niet nadenken waar je gaat schieten... dan was de politie agent waarschijnlijk allang gepakt.

en idd rosita
zeiken dat ze moeten optreden, doen ze het, gaan ze een rel houden, echt toppie.
hou me hart vast met die stille tocht, echt.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:37

zat even mn tekst terug te lezen, wat ik nog wel even wil toevoegen is dat wanneer er een groepje hangjeugd zó ontzettend een wijk terroriseerd, ze vban mij ook met een peleton ME mogen komen en die gasten van voor en achter bond en blauw meppen met knuppels. die lui die daar rondhangen zijn over het algemeen ook niet het fijnste soort, maar daar hoor je niets meer over van Annie.
dat de relschoppers 'voetbalsupporters' zijn weet ze wel te vertellen, is makkelijk als je het daar op kan gooien, dan kun je het probleem weer buiten de wijk en zelfs buiten de stad leggen en is eht niet meer haar probleem

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 11:46

_rosita_ schreef:
zat even mn tekst terug te lezen, wat ik nog wel even wil toevoegen is dat wanneer er een groepje hangjeugd zó ontzettend een wijk terroriseerd, ze vban mij ook met een peleton ME mogen komen en die gasten van voor en achter bond en blauw meppen met knuppels. die lui die daar rondhangen zijn over het algemeen ook niet het fijnste soort, maar daar hoor je niets meer over van Annie.
dat de relschoppers 'voetbalsupporters' zijn weet ze wel te vertellen, is makkelijk als je het daar op kan gooien, dan kun je het probleem weer buiten de wijk en zelfs buiten de stad leggen en is eht niet meer haar probleem

Hier ben ik het helemaal mee eens! Hangjongeren die de sfeer zo verzieken kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken!

Charmotte schreef:
dat is het h'm nou juist. ze hebben die man gewaarschuwd, die man wou niet luisteren.. en had hij een vuurwapen gehad oke.. maar met een mes kan hij niks doen dan heeft de politie toch iets niet goed gedaan..

Met een mes kun je niks doen??? Vind ik nogal een aparte uitspraak Clown Volgens mij kun je met een mes prima iemand vermoorden of in ieder geval zwaar verwonden. Van mij mag de politie gericht schieten op iemand die met een mes op ze af komt, en dan hoeven ze echt niet eerst na te gaan denken en rustig te gaan mikken!
Nogmaals, het is toch belachelijk dat iedereen ineens net doet alsof het slachtoffer alleen maar lief, leuk en aardig was en eigenlijk iets heel onschuldigs deed en nu zomaar bruut is afgeschoten (bot gezegd). Dat is natuurlijk dikke onzin, hij was degene die verkeerd zat!

Neemt niet weg dat ik het nog steeds vreselijk vind wat er allemaal gebeurd is, vind alleen dat iedereen veel te veel schuld bij de agent legt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:49

idd hangjongeren die overlast geven mogen ook best rake klappen krijgen van de ME!
opruimen die handel, ongeacht afkomst!

verder gewoon eens met mirjammie.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:00

er staat niet in ene keer iemand voor je met een mes, kan natuurlijk wel maar in deze situatie niet en zowel.. dan had de politie bijv. terug kunnen rennen en dan gericht in zijn been schieten.
hij is naar binnen gerend om dat mes te pakken, het is niet zo dat hij voor de politie staat en een mes trekt, de politie heeft hem eerst gewaarschuwd (tuurlijk hij had moeten luisteren) maar dan is het dus niet een onverwachte situatie geweest. en ik bedoel dat je vanaf een afstand niets met een mes kan doen, dan heeft de politie iets toch niet goed aangepakt want vanaf een afstand was er geen gevaar en had er dus gewoon in het been geschoten kunnen worden.

en die hangjongeren.. ja die moeten ze eens goed aanpakken, maar als er dan melding binnen komt over die hangjongeren DAN KOMT DE POLITIE NIET..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:11

een wellus nietus discussie heeft geen zin, ik vind het zijn eigen schuld bovendien was hij nog dronken ook.
het is zielig, maar het is gewoon gebeurd, er kan niets meer aan veranderd worden.
ik hoop dat de stille tocht goed gaat vanavond.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 12:36

@ Charmotte: Juist in deze situatie vind ik het gerechtvaardigd dat de politie zo schiet. De man is het mes zelf gaan halen, hij is van tevoren gewaarschuwd en dan nog is hij op ze afgegaan! Tja, dan houdt het op een gegeven moment een keer op hoor! En dat een politieagent dan maar moet wegrennen, zie je het al voor je?? Het moet niet gekker worden, de politie die maar weg moet rennen voor iemand die willens en wetens de fout in gaat, lekkere situatie zou je dan krijgen.

Verder moeten we hier maar niet op doorgaan denk ik, krijg je idd zo'n welles-nietes discussie, en dat heeft weinig zin volgens mij, daar had ik dit topic ook niet voor geopend Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:49

Die discussie heeft ook weinig zin, aangezien niemand van ons erbij was Knipoog.

Ik ben wel verbaasd over de simpele zielen die er bestaan zeg, vanochtend een stukje gelezen in de krant over die relschoppers .
Hoop dat de stille tocht vanavond rustig verloopt en zo niet, bewijst het des te meer dat het puur om het rellen gaat en niet om die man...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:05

Ik kwam er vandaag achter dat meneer mulder die doodgeschoten is de vader was van een jongen die bij ons in de bakkerij (supermarkt) heeft gewerkt.
Rinie jr. stond vandaag ook op de voorpagina van de kranten met foto tijdens de stille tocht....

Ik vind het voor beide partijen erg wat er is gebeurd.
uiteraard voor de nabestaanden van rinie sr.

Maar ook voor de agent.
er zal heus iets voorgevallen zijn waardoor hij niet anders kon of waardoor hij er niks aan kon doen dat hij rinie in het hart schoot.
Die agent wilde rinie echt niet dood... want daar zijn ze niet voor getraind... om met opzet iemand te doden.
Hoorde trouwens dat het een motoragent was en dat die hem in zijn been wilde schieten, maar dat hij in zijn snoer verstrikt was.
wie weet viel die man bijna ofzo?
dat soort dingen zul je nooit zeker weten...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:07

Wat ik wel redelijk schokkend vond om te horen is dat de organisator op de radio vertelde dat ze een man uit de stille toch hadden geknikkerd omdat hij een blikje bier naar het publiek gooide.

Wie verzint het nou om zelfs nog tijdens zo'n tocht bier mee te nemen Verward

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:02

Tja, we hebben het hier wel over Ondiep he Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 11:11

klopt, stond inderdaad in de krant.
bij dat cafe ofzo..
daar gooide een dronkenlap bier over de nabestaande heen...
maar volgens mij liep hij niet mee in de tocht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:57

Volgens de organisator was het iemand die meeliep.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:07

Karl66 schreef:
Volgens de organisator was het iemand die meeliep.

Dan heb je idd verrekte weinig respect in je donder Ja

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 12:57

Het blijft idd Ondiep, juist daarom was ik ook bang dat de stille tocht niet rustig zou verlopen, gelukkig is dat wel gebeurd...

Ik ben heel blij dat de rust weer een eind terug is! Lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:14

Er staat nu op teletekst (pagina 110) dat 1 van de 5 relschoppers, die tot nu toe zijn voorgekomen, een gevangenisstraf kreeg opgelegd van 10 weken. Mooi zo Knipoog. De rest komt er wat makkelijker vanaf.

Stond vandaag een stukje in het Utrechts huis-aan-huis-blad van bewoners die boos waren; tegen hangjongeren werd niks gedaan, maar wietplantages in huis werden wel opgerold en die mensen hun huis uitgezet Clown .

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:16

Misser schreef:
tegen hangjongeren werd niks gedaan, maar wietplantages in huis werden wel opgerold en die mensen hun huis uitgezet Clown .

ik ben het er absoluut mee eens dat die hangterroristen daarzo heeeel hard aangepakt mogen worden, maar wat gek zeg, dat die arme wiettelers uit hun huis moeten...die mensen werken zo hard Sigaar Haha! Clown

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:17

_rosita_ schreef:
Misser schreef:
tegen hangjongeren werd niks gedaan, maar wietplantages in huis werden wel opgerold en die mensen hun huis uitgezet Clown .

ik ben het er absoluut mee eens dat die hangterroristen daarzo heeeel hard aangepakt mogen worden, maar wat gek zeg, dat die arme wiettelers uit hun huis moeten...die mensen werken zo hard Sigaar Haha! Clown

Haha ja, die hangjongeren mogen ze van mij ook hard tegen optreden hoor, maar dit was zo'n mooie zin Knipoog.