Nederlandse familie geschokt door doodschieten zeehond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Re: Nederlandse familie geschokt door doodschieten zeehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:24

Vreselijk Verdrietig

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:06

maartje_h schreef:
arme kinderen hebbennu vast een behoorlijke trauma

Ja, hoor. Daar hebben die ouders ook waarschijnlijk stevig aan bijgedragen.

In andere culturen is dood heel normaal en hoort ook het doden tot het dagelijkse leven, ook van jonge kinderen. Die zijn ook vast allemaal zwaar getraumatiseerd.

Het is maar wat je er van maakt he?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:09

wat een stelletje achterlijke,die had van mij een slag in zijn gezicht gehad,heb ik geen woorden voor,normaal is dat daar,bah bah.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:16

Mijn ouders hebben mij respect voor mens en dier bijgebracht.

Maar goed, een mug mag je ook zomaar doodslaan in onze cultuur, dus wat is het verschil met een zeehond. Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:30

Karin schreef:
Maar goed, een mug mag je ook zomaar doodslaan in onze cultuur, dus wat is het verschil met een zeehond. Knipoog

Hehe, nog eentje met gezond verstand.

Vertel ook maar eens tegen een Indier dat je het geen probleem vindt om onderdelen van een koe te gebruiken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:34

De ironie in mijn opmerking komt blijkbaar niet over.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:40

Nee, daar zie ik inderdaad de ironie niet van in.

Waarom mag je WEL een mug doodslaan en NIET een zeehond dood schieten??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:50

Ik ben zo'n muts die lastig ongedierte nog liever buiten de deur zet dan de vliegenmepper er op los laat, maar dat terzijde.

Wat is de volgende stap? In sommige culturen is het normaal om mensen in koelen bloede af te knallen. Omdat-ie een ander geloof heeft, of gewoon omdat z'n kop je niet aanstaat. Doen we dat hier in NL, dan valt het ineens onder 'zinloos geweld'. Wat is het verschil? Oh ja, het is dan vast 'anders' omdat het om een mens gaat en niet om een dier. Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:17

Karin schreef:
Ik ben zo'n muts die lastig ongedierte nog liever buiten de deur zet dan de vliegenmepper er op los laat, maar dat terzijde.

Wat is de volgende stap? In sommige culturen is het normaal om mensen in koelen bloede af te knallen. Omdat-ie een ander geloof heeft, of gewoon omdat z'n kop je niet aanstaat. Doen we dat hier in NL, dan valt het ineens onder 'zinloos geweld'. Wat is het verschil? Oh ja, het is dan vast 'anders' omdat het om een mens gaat en niet om een dier. Knipoog

Dit vind ik nou echt een onzin argument.

De hond heeft een kat dood gebeten, wat is de volgende stap: hij grijpt je kinderen.....

Nee, zo kun je elke discussie dood maken.

Ik zeg niet dat het de schoonheidsprijs verdient zoals deze mijnheer gehandeld heeft, net zoals ik de manier waarop dit in de media gebracht is zeer laag bij de grond vind, maar waarom moet deze mijnheer nou ineens ook meteen maar een kogel door zijn hoofd, of is hij ziek??

DAT vind ik dus heel onvolwassen reacties. Iemand kan er een andere mening op na houden, bijv. in het geval van een andere cultuur, maar dat is iets maatschappelijks en niet een geestelijke stoornis waarop iemand nou veroordeeld moet (mag?) worden.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:19

Fairie schreef:
En stel je zegt 'Ik houd niet van Denen', ben je dan ook gerechtigd een Deen die je tegen komt meteen maar door zn kop te knallen?

Bah bah wat is dit smerig. Enorm sneu ook voor die kinderen. Dat zal ze vast niet in de koude kleren gaan zitten.

Ik dacht precies het zelfde!
Schoften!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:25

Ik vind dit nou ook niet echt een 'volwassen' uitspraak in dit verband:

Firedancer schreef:
Wordt eens volwassen, dat scheelt een hoop drama in de wereld.

Daar kun je ook een discussie mee de nek om draaien.

Ik vind het niet normaal wat er is gebeurd en ik ben blij dat ik nog een beetje gevoel in mijn donder heb, dat dit soort dingen mij niet koud laten. Ben ook blij te horen dat voor die familie hetzelfde geldt.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:15

Volgens mij zit er nog een heel groot grijs gebied tussen "trauma" en "koud laten". Nors opkijken

Ik probeer alleen aan te geven dat er in mijn ogen nogal dramatisch wordt gereageerd. Het begint er al mee dat deze mensen kennelijk de behoefte hebben gehad om hier de media bij te betrekken.... 't zou nog niet in mij op komen. Echt niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:24

Het gaat denk ik nog niet eens zozeer om het schieten van die zeehond , maar meer dat die handige donder dat zo lomp doet waar iedereen bijstaat , dat is niet bepaald fatsoenlijk.

Voor hetzelfde geld springt er net een kind voor en heeft 'ie die te pakken....

Er staat daar een groep mensen met een zeehond te klooien , kinderen en alles erbij , en dan vliegt er ineens een kogel om je oren....nee dat klopt niet.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:31

pmarena schreef:
Er staat daar een groep mensen met een zeehond te klooien , kinderen en alles erbij , en dan vliegt er ineens een kogel om je oren....nee dat klopt niet.

Even los van dat niemand van ons erbij is geweest en het nog maar de vraag is wat het waarheidsgehalte van het verhaal zoals het in de media terecht gekomen, is, vind ik dit dus wel een goed punt.

Dus, had deze familie de politie ter plaatse kunnen inlichten en kunnen vragen of dat nou wel helemaal een gewenste gang van zaken is.
Dat vind ik persoonlijk het enige steekhoudende deel van dit hele verhaal.

Dat dat jong nou getraumatiseerd is omdat hij gezien zou hebben dat er een zeehond voor z'n neus doodgeschoten is, vind ik nogsteeds overtrokken. Evenals de dringende behoefte van velen kennelijk op dit forum om deze mijnheer voor het doden van de zeehond ernstige lichamelijke schade toe te brengen....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:36

Is op zich ook wel zo , dat kinderen soms teveel opgevoed worden alsof de wereld 1 groot vrolijk lief gelukkig lala-land is.

Maar dan nog is het gewoon geen fatsoen om maar even te gaan schieten en een dier te doden waar een hele groep mensen bijstaat die dat wellicht absoluut niet wil zien. Het is aan die mensen zelf om te bepalen of ze dat willen meemaken.

Ze hebben al een tijd staan klooien met die zeehond dus het is nu niet zo dat hij ineens binnen een seconde geschoten moet worden , lijkt me.

Zeker als het om een agent gaat is het te belachelijk voor woorden dat die zo bruut heeft gehandeld. We hebben het over west-Europa zeg , dat is gewoon truttig dus gedraag je dan ook zo Knipoog

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:59

Nou die Denen hebben dan zeker niet alleen een hekel aan zeehonden maar ook aan kinderen, vind het niet echt normaal dat zoiets word gedaan waar kinderen bij zijn.
Tuurlijk moeten kinderen worden opgevoed met besef van leven en dood, maar om nou te zien hoe zo'n beestje door zijn kop word geschoten.
Als die man een beetje respect had, had hij op z'n minst kunnen vragen of de familie weg wilde gaan, eventueel met uitleg aan de ouders dat het beestje afgeschoten zou worden.
Voor kinderen zijn zulke dingen moeilijk te begrijpen, waarom word zo'n lief knuffelig beestje dood gemaakt? en als het de normaalste zaak van de wereld zou zijn om dit aan je kinderen te laten zien, waarom hebben we dan tegenwoordig een kijkwijzer op tv? volgens mij toch echt om je kind te beschermen tegen dingen die nog niet zo geschikt zijn voor ze.

Dat er in andere culturen gewoon kinderen bij zijn als een beest word geschoten etc.. vind ik anders, die beesten worden afgemaakt om te overleven, die kinderen zijn daar mee opgegroeid en weten niet beter.
In ons kippenlandje zijn we niet genoodzaakt om met kind op onze rug te gaan jagen, en worden de meeste kinderen opgevoed met respect voor dieren.
Het verschil tussen een mug en een zeehond vind ik behoorlijk groot, muggen zijn irritant, steken mij om te kunnen overleven, en wij hebben uiteindelijk alleen maar last van ze, dus ja zo'n kreng die mij uit mijn slaap houd die mep ik dood als ik de kans krijg, maar om nou te zeggen dat ik last heb van een zeehond? Kan ook niet bedenken waarom die Denen last van een zeehond hebben.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:04

wendyashley schreef:
Het verschil tussen een mug en een zeehond vind ik behoorlijk groot, muggen zijn irritant, steken mij om te kunnen overleven, en wij hebben uiteindelijk alleen maar last van ze, dus ja zo'n kreng die mij uit mijn slaap houd die mep ik dood als ik de kans krijg, maar om nou te zeggen dat ik last heb van een zeehond? Kan ook niet bedenken waarom die Denen last van een zeehond hebben.

Misschien moet je die Deen eventjes uitnodigen op de koffie en het hem vragen. Volgens mij kan hij je wel een paar redenen vertellen... Haha!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:16

Firedancer schreef:
wendyashley schreef:

Misschien moet je die Deen eventjes uitnodigen op de koffie en het hem vragen. Volgens mij kan hij je wel een paar redenen vertellen... Haha!

Dat ging even fout!!!! Blond

Ik wil hem wel op de koffie hoor, hij ziet zijn familie in denemarken alleen nooit meer terug, net als de zeehond!!